• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • LuPeRo

icka: Nej det är verkligen inte först gången som jag får svaga test också kommer mensen. Men idag känns allt bra faktiskt. Jag satt och räknade igår och såg att jag fick mensen 17 dagar efter sprutan förra gången. Idag är det 14 dagar sedan jag tog den nu sist. Så vi får se om mensen kommer imorgon eller senare i veckan. Men tempen har ju en fest för sig själv tycker jag För oss alla!

Ang Provera så fick jag besked av mina gyn när jag åt dom att jag skulle äta dom mellan dag 16-25 för att få en mer regelbunden och lätträknad mens. Så är du helt säker på att du inte fått någon ÄL så tycker jag nog att du ska tugga i dig dom. Provera kickade igång en mer "normal" cykel hos mig, så då går det säker på dig med

• LuPeRo

Nu ska jag och mannen hem till mamma och hjälpa henne med en säng. Sedan ska jag laga middag till oss alla, gulaschsoppa *mums*

Sköt om er alla ☼

• BettanB

icka: Skall du inte göra ivf på ett tag så kan du nog likagärna hålla upp med trombylen. Provera kickar väl egentligen inte igång någonting, men den gör att slemhinnan släpper vilket väl i sin tur kan kicka igång resten. Typ. På mig funkade det ju inte alls, men testa du.

PP: Ja, smått kontiga kurvor för oss alla tre den här månaden. Fast din är klart snyggast.
    Gulaschsoppa. Mums!

Piratpartist, javisst!
  • LuPeRo

Min gulaschsoppa blev väldigt uppskattad av både sambo och mamma. Min mamma som inte äter så mycket åt nästan 3 portioner Riktigt kul att se och vara med om

Bettan: Nja, jag vet väll inte om min kurva är snyggast (har tyvärr inte ännu förstått vad jag tittar efter, men jag antar att så länge tempen ligger över coverline så är det bra). Jag gillar häftiga mönster så era är ju snyggare som går upp och ner

• LuPeRo

Min temp sjönk rätt bra idag så jag antar att mensen är på intågande
    Någon som vet när mensen kommer efter att tempen gått ner, är det samma dag eller dagen efter?

• BettanB

PP: För mig är det lite olika; oftast får jag min mens på kvällen samma dag som tempen sjunkit.

Inser nu att jag måste få sambon att göra gulaschsoppa till mig snart.
    Igår blev det plankstek med oxfilé och sen cheesecake. Vi firar vårt 6årsjubiléum nu i helgen.

Piratpartist, javisst!
  • LuPeRo

Bettan: Då är det bara att vänta in den. Mensen borde komma idag tror jag.

Har nu även haft ett litet samtal med sambon och nu vill han genomgå en utredning på sig själv. Det är trots allt 9 månader sedan mitt MA och inget har hänt. Jag har blivit kollad på alla sätt och på mig ser allt bra ut. Men det är 2 år sedan sambon blev kollad senast, då var hans spermaprov normala. Någon som har tips på hur man kan "pigga" upp spermier?

• BettanB
    LuPeRo skrev 2009-10-18 14:27:15 följande:
    Bettan: Då är det bara att vänta in den. Mensen borde komma idag tror jag. Har nu även haft ett litet samtal med sambon och nu vill han genomgå en utredning på sig själv. Det är trots allt 9 månader sedan mitt MA och inget har hänt. Jag har blivit kollad på alla sätt och på mig ser allt bra ut. Men det är 2 år sedan sambon blev kollad senast, då var hans spermaprov normala. Någon som har tips på hur man kan "pigga" upp spermier?
    Ett tips är att se till att han får i sig zink och folsyra; det skall tydligen vara väldigt bra för simmarna.
    Piratpartist, javisst!
  • TantTingeling

Ninni: Trist med mensen, hoppas att du ändå hade en bra resa och kunde njuta av drinkarna!

Icka: Efterstom du tempar så har du ju koll på om du har äl, och om ni aktivt försöker då så kan du ju börja med Trombyl igen. Annars gör det ju ingen nytta så då kan du lika gärna låta bli.

PP: Du får uppdatera ang. mensen. Hoppas den håller sig borta!

Bettan: Hur går det, blöder du fortfarande?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet