• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • TantTingeling

PP: Skrik å gråt du om du känner dig säker på din sak. Men det kan faktiskt skilja sig. Jag testade negativt på BIM -1, fast jag tidigare testat positivt vid samma tid x 2, nu är jag som bekant gravid i v. 8...

• BettanB

PP: Ingen skillnad på hur länge urinet fått stå i blåsan innan test och så då? *hoppas-ändå*

Ego: Min blödning tycks öka, så nu räknar jag den som mens. Missade så klart att tempa imorse så jag har noll koll på tempen. Har fullt upp med sjuka hundar och min egen förkylning dessutom. *hostar-och-snörvlar*

Piratpartist, javisst!
  • LuPeRo

TT: Jag är till 99% säker på min sak. Just nu är jag väll smått förtvivlad för att jag gick på signalerna min kropp sände ut.
    Vid förra graviditeten fick jag - på BIM-4 och + på BIM-3 så jag har alltid antagit att det är då det syns. Nu är jag på BIM-2 och min kropp vet inte vad den vill. Eller rättare sagt, jag tror att jag är på BIM-2

Bettan: Jag har testat med morgonurin, väntat 4 timmar, inte druckit något urindrivande (ja förrän nu) och alla test visar samma

Tack för att ni hoppas när jag själv inte gör det

• TantTingeling

PP: Missunna mig inte tumhållningen, för jag fortsätter envist. Men det är såklart jättetris om du har rätt.

Bettan: Man får väl säga grattis till mensen då! :)

• BettanB

PP: Nåväl, du har väl, kanske, rätt då. Men jag hade nog tagit ett extra test på BImdagen ändå. Just to be sure.

Piratpartist, javisst!
  • LuPeRo

TT: Du får gärna hålla tummarna om du vill, det är helt okej för mig...

Bettan: Vi får se om jag testar igen eller om jag väntar in mensen

Och när du får tid till det (ja och orken) så kanske du också borde skicka ett mail till dom på repro, bara så att dom får veta hur patienterna blir behandlade. Vem vet, det kanske blir lite mer handling istället för prat då

• BettanB

PP: Jo, jag tänkte nog det. Får bara hitta orken först. är för mycket nu med kroppen som strular, hundar som mår dåligt, allmän kris osv *ramlar-ihop*

Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

Hej tjejer
    Nu tittar jag in har trots att jag ar pa semester.... jag lovar, jag ar inte galen ;)

Icka: skont att du fatt svar sa fort! Hur kanner du infor IVF?

Bettan: vad haller kroppen pa med nu da? Fy,vad det maste vara jobbigt med allt strul! Skickar styrkekramar till dig!

TT: later som ratt bra nyheter for dig! Hoppas att du far mer svar pa UL i dag.

PP: sa trist med negativa tester... men jag haller med de andra tjejerna om att hoppet inte ar ute for dig. Tanker fortsatta halla tummarna trots allt ;)

Ego: Jag testade negativt i dag och fick mensen direkt efterat (snacka om onodigt test). Har bestamt mig for att inte forstora semstern med detta, sa jag ska strax ge mig ut pa middag + drinkar med min kille. Var bara tvungen att gnalla lite har forst... fast jag skams over att gnalla over det har. Det har bara gatt tre manader sedan mitt sista ma och det finns verkligen inte orsak att tro att det ska ga sa har snabbt. Det skulle vara fullstandigt normalt om det tog ett ar och det vet jag mycket val. Jag vet ocksa att manga av er har har det mycket jobbigare an mig. Det var bara det att jag hoppades sa mycket den har manaden. Tror att jag kanske hoppades pa en enkel losning den har gangen... Ja, ja, nya tag vid nasta al.

Kram pa er allhopa!

• icka76

PP: Det är inte över förens mensen är ett faktum vännen men jag vet vad du menar, det är ju inte första gången du får svaga streck utan utdelning.

Ninni och TT: Vi ska göra IVF för att garantera att det bara blir ett ägg, sen kan man inte garantera att inte det delar sig. Det gör inget om det blir två men tre vill jag inte ha. Ja, hur känner jag? Svårt att säga, halva jag tycker att det är skönt med en välbehövlig paus medans andra halvan befinner sig i kaos med funderingar på, tänk om det inte lyckas, jag blir ju inte yngre, gör det ont? Men jag förlikar mig nog med tanken snart och blir överens med mig själv.

TT: En fråga till dig om trombylen. Tycker du jag ska fortsätta ta dem fast det är långt till IVF? Vi kommer ju inte sluta försöka (om det blir äl vill säga).

• icka76

Glömde: Jag tror inte det blir nån äl denna gången med tanke på den hoppiga kurvan och att jag är på dag 22 nu utan tecken på äl. Hur hade ni gjort? Hade ni väntat ut en ev äl eller hade ni börjat med provera för att få en någorlunda jämn cykel? Har hört att man kan kicka igång normal cykel med provera, stämmer det?

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet