• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • SanneS

Pillan: Tror du gör som jag och köper flerpack med tester och då har man ju så många som bara ligger där och vill bli kissade på. Så är de ju så billiga de där flerpackstesterna att det "gör" ju inget om jag tar en och sen en till och en till....

• LuPeRo

Sanne: Jag köper på Testlagret, 20 st för 90:-.
    Jag tror att jag hade 5-6 stycken kvar. Men känner jag mig själv rätt så försvinner dom nog snart... Egentligen vet man att man ska låta bli, men helt plötsligt står man där med testet i burken och stirrar. Efteråt så skäms man och är ledsen för att man inte kunde hålla sig... Nej detta är inte en hållbar situation

• SanneS

Pillan: Jag kör med samma tester. (och sen när det blir plus så testar jag med lite dyrare.) Försök att inte skämmas och skuldbelägga dig själv. Jag tror det är vårt sätt att försöka få kontroll över situationen att istället för att gå och gissa på alla symptom och vänta och våndas så gör vi det vi kan och testar och testar. Känns som att man gör det man kan för att få slut på ovissheten. Jag har accepterat att det är så här jag funkar just nu och visst kan det kännas lite dumt att man inte klarar att hålla sig från testerna några dagar längre men jag är OK med det för min del för då känns det som att jag iaf gör nått.

• LuPeRo

Sanne: Tack för att du lättar på mitt samvete
    Jag känner mig så dum och pinsam som testar så här tidigt när jag VET att det inte kommer att visa något. Tidigast imorgon isåfall.
    Men så har vi den där lilla gnuttan med hopp i en som intalar en att det skulle kunna visa sig idag... Jag har även gjort mig som länkpartner med Testlagret på min blogg (ni får gärna gå via min blogg och beställa tester ) och som tack för detta så får jag gravtester för 200:-. Det är 41 stycken test! det är många och det är farligt!
    Jag kommer att avlida av uttorkning om jag ska testa upp alla dom

• TantTingeling

Oj vad ni skriver :)

Hej Bettan, hoppas att resan var bra!

Ninni: Vart bär det av?

PP: Jag tycker inte att du är det minsta konstig som testar tidigare. Om du är konstig så är vi i så fall alla konstiga, tror jag  :)

Sanne: Skönt med besked, om än det såklart är jobbigt att veta om att nåt är fel. Livmoder som är hjärtformad eller har skiljevägg är inte alls så ovanligt. Och det är ett par procent med upprepade mf som har detta (har läst nån studie under min "forskningsperiod"). Nu vet jag ju inte om du hade något som komplicerar (som t.ex att både det yttre och det inre i livmoderna är delat) om din läkare nu verkade så konfunderad.  Är det som sagt inget komplicerat så är det iaf en rätt okomplicerad operation och missfallsrisken sjunker. Det går säkert finfint! Jag har förresten en kompis med hjärtformad livmoder, hennes barn låg jättetrångt och kunde knappt röra sig på slutet, lite kuriosa bara :)

• SanneS

TT: Tack för att du ingjuter lite hopp i mig! Jag har googlat lite och sökt på FL igårkväll och hittat att det verkar ju inte vara så jätteovanligt med hjärtformad livmoder. Tror kanske att det som var ovanligt med min var att det var så djupt så det blev som två smala horn åt vardera hållet. Jätteskönt om det inte är en så fruktansvärt ovanlig operation som jag fick för mig att det var när läkaren beskrev det. Kanske det bara var just han som inte var van vid det och någon annan läkare på samma sjukhus kanske är mer erfaren?

Pillan: När jag fick nyhetsbrevet från Testlagret om att de sökte bloggare som skulle belönas om man länkade till deras sida så tänkte jag att fasen jag måste starta en blogg! Hittar jag länk till din blogg via den presentation?

• LuPeRo
    SanneS skrev 2009-10-14 15:26:57 följande:
    Pillan: När jag fick nyhetsbrevet från Testlagret om att de sökte bloggare som skulle belönas om man länkade till deras sida så tänkte jag att fasen jag måste starta en blogg! Hittar jag länk till din blogg via den presentation?
    Nej men jag inboxar dig med adressen
    Belönad blir du verkligen, det lovar jag!
  • SanneS

Pillan: din presentation ska det stå.

• TantTingeling

Sanne: Så lite så :) Du behöver nog inte vara orolig att de sätter en gröngöling på att operera din livmoder, du ska nog se att det fixar sig till det bästa!

• LuPeRo

TT: Tack för att även du lättar på mitt dåliga samvete

Sanne: Har inboxat dig nu

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet