Hej
Vad jag missar mycket på dagarna.... Det känns som att jag alltid kommer in här när alla är på väg "ut" :)
Jemema: vad mycket ni har fått gå igenom. Förstår att du känner dig trött på alla försök. Jag tycker, precis som många redan sagt, att det låter klokt att ta en paus. Om ni skulle ändra er i framtiden, så står det ju er fritt. Om ni inte skulle ändra er och leva ett bra liv utan barn, så är det ju bara att lyckoönska er. Skönt att du får hjälp med att reda ut alla dessa svåra funderingar!
Icka: ja, sex på beställning är ju aldrig kul Förstår verkligen att du råkade sucka, det har ju mycket mer med den omöjliga situationen att göra än din sambo. Jag gick hos kuratorn på KK ett tag och hon sa att INGA par i vår situationen klarar av att ha kvar ett "normalt" sexliv under de här omständigheterna. Det var en liten tröst för mig att höra i alla fall. Jag har också upplevt att sexlivet har kommit tillbaka förvånansvärt fort när man inte har den där pressen jämt (t.ex. när vi pausade från försöken ett tag). Lycka till!
TT: V 8, wow! Då blir VUL i v 10, eller hur? Måste vara skönt att göra vul i v 10, då ska ju tydligen den största riskperioden vara över. Förstår att tiden går sakta, men snart är du där!
Pillan: ska du också ha mens i helgen? Det ska jag också. Det brukat bli olika jobbigt, men jag misstänker att den här gången kommer bli riktigt jobbig för mig med. Jag har hoppats så mycket den här månaden. Dessutom ska min sambo och jag resa iväg och jag vill ju inte förstöra vår resa med att vara ledsen. Jag tycker det här problemet tar över nog stora delar av livet nu... Men jag ska hålla tummarna för dig, Pillan, och din goa sambo :) Hoppas det blir den perfekta presenten!