• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • Jemema
    TantTingeling skrev 2009-10-20 14:20:09 följande:
    J: Så bra, då behöver du inte klättra på väggarna så länge till :)
  • Jemema

NN, okej. Jag tycker det är så ledsamt när du kan jämföra med hur det var förra gången, det känns så hemskt att behöva uppleva detta mer än en gång, som om det vore nog att behöva vara med om det öht Som Bettan kommenterade i min blogg ang min blödning: "för mig brukar det gå över redan dagen efter skrapning" som om det här är vardag för oss lixom 

• icka76

Jemema: Håller med föregående om dildon. Ropa inte hej än vad gäller blödningen. Min blödning slutade ett par dagar efter båda mina skrapningar för att sedan börja igen efter ytterligare några dagar. Jag tror det är bra att avvakta införande av föremål tills man är helt säkert. Man vill ju inte sitta där med en infektion till råga på allt. Visst är det sorgligt när man kan referera till både en, två och t.o.m. 5 tidigare tillfällen. Hoppas det slutar här och nu och att vi alla får bebisar på nästa försök.

Ja, jag är jätteglad att vi äntligen verkar få bra hjälp. Nästa dust kommer på fredag när jag ska till min husläkare och kräva en magnetröntgen på ländryggen, för nu går det inte längre. Har så ont när jag sitter att jag har svårt att koncentrera mig. Gjorde sönder min bil idag p.g.a. det. Skulle backa ut från min garageplats på jobbet och drar i hela sidan på bilen samt knäcker backspegeln mot betongpelaren Sura pengar det blir i självrisk.

Hoppas eran dag varit bättre.

• NinniNinna

Jemema: ja, visst är det tråkigt att vi varit med om detta i huvud taget och i vissa fall flera gånger, men jag menade verkligen inte att dra ner ditt humör. Hoppas du kan hålla andan uppe och att det är rätt tolkat att blödningen har slutat nu. Kram

Icka: fy vad jobbigt att du har så ont! Håller tummarna för att din tur med läkarna håller i sig på fredag :)

• icka76

Tack Ninni

Usch, jag tog en äl-sticka nu och den gav utslag. Vad skulle ni gjort? ENa stunden tänker jag att va fasen vi chansar, och andra sekunden tänker jag att det är nog dumt. Å andra sidan så är det ju inte alls säkert att det tar sig ändå, men om vi inte chansar så kanske vi går miste om något som skulle kunnat blivit. Dilemma!!!

• TantTingeling

Icka: Hoppas det går bra hos läkaren. Här gör man bara MR inför op, eller när man misstänker att det ska bli op, eftersom det annars inte tillför så mkt mer än en skiktröntgen. Men ofta är det ju tillgång som styr. Hoppas det blir nåt bra av det hela iaf. Trist med bilen, verkligen surt.

Jag hade kört på, men gör vad som känns bäst i hjärtat så blir det säkert bra.

• Jemema

icka, tråkigt att höra om din bil, ännu tråkigare med din rygg!!
    Jag håller med TT, jag hade satsat

• SanneS

Icka: Jättesvårt beslut men jag hade (som du vet) försökt. Jag klarar inte av tanken "tänk OM det hade funkat just den här gången och så lät vi bli och så tar det flera månader till nästa gång".
    Jag backade också sönder backspegeln på vår bil för typ två veckor sedan. Sambon blev väl inte jätteglad men sa att sånt är lätt hänt. Så nu är vår lagad med silvertejp (urtjusigt...not) tills vi köpt köpt ett nytt "skal" eller vad det den där plasten bakom nu heter.

• icka76

SanneS: Silvertejp ser nog bra mycket bättre ut än min "lagning". Min backspegel gick helt av och hängde bara i sladdarna och dinglade. För att den inte skulle slå i dörren så tejpade jag in den med sån tejp som man tejpar idrottsskador med, en sån tjock vit tejp. Det var det jag hittade i bilen, så min bil ser omplåstrad ut. Vi har bestämt oss för att köra på ikväll, det får bära eller brista.

TT: Jag kan tänka mig att det är lite lättare att få en magnetröntgen här för i stort sett alla våra sjukhus har en här. Anledningen till att jag vill ha en är p.g.a. min EDS, jag vill veta vad det är som är fel i ryggen. Är det ett diskbråck vill jag vet hur stort det är, var det sitter och vad man kan göra åt det. Jag har haft problem sen i maj trots sjukgymnastik, akupunktur, massage och steopati så blir det bara värre. Jag orkar inte med det längre för det påverkar mig så mycket i humör, koncentration och sömn.

• LuPeRo

icka: Va skönt att det händer något. Förhoppningsvis behöver du inte vänta så länge på provsvaren. Desto tråkigare med bilen. Även vår har ju ett behov av reparation men jag får inte tummen loss att ringa och boka tid för det bara *suck* Är inte riktigt på humör...

Ang ÄL så vet du nog mitt svar, kör på så det ryker

Jemema: Även jag tror att det bästa är att vänta ett tag till innan du öppnar butiken för "något"

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet