• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • icka76

Monchichi: GRATTIS!!!!! Köp nu något riktigt fin och lite lyxigt.

• SanneS

Oj, oj vad ni är aktiva i den här tråden.
    Tack för era välkomnanden.

Icka: Jag förstår precis hur du menar med att man har lättast att identifiera sig med andra i samma sits som inte har barn sedan tidigare och haft flera ma/mf. Det är himla tråkigt att vi är så många som råkar ut för det men det känns ändå skönt att få prata med andra i samma sits.

Någon av er som tar trombyl och progesteron? Har nu mens men ska börja ta medicinerna vid nästa ÄL. Undrar hur pass exakt man måste pricka in ÄL med medicinerna, det borde väl räcka med att börja ta dem ungefär vid ÄL?
    Har ingen lust att börja med äl-tester igen då jag tycker att det är den största lustdödaren. Har efter första ma kännt av ÄL rätt så tydligt så det kanske räcker med att man bara känner av i kroppen när ÄL bör vara på G? Nån som vet?

• NinniNinna

Ja, visst är vi aktiva ;) Tycker det är jättebra och precis vad jag behöver just nu.

Monchichi: Grattis! Unna dig nåt riktigt bra nu.

Kompisar... ja, herregud, hur kan man säga att man ska njuta av att vara ensam till någon som precis haft mf/ma? Ofattbart.

Ägglossningstest... ja, snacka om erotikdödare ;) Var utan ägglossningstest förra cykeln och det gjorde faktiskt skillnad på sexlivet direkt. Fast jag känner inte ägglossningen så tydligt, så ska det bli barn så måste vi använda det. Har börjat testa i dag och det känns ju lagom kul.....

• icka76

Jag har aldrig använt mig av äl-tester, dels p.g.a. priset och dels p.g.a. att man kan få falska resultat om man har PCO. Jag tempar däremot, vilket jag tycker är bra. Det ger ett kvitto på att äl skett. Jag har även vetat innan jag testat att jag plussat p.g.a. hur tempkurvan ser ut, vilket har sparat otaliga kronor då jag aldrig testar innan BIM om inte tempen indikerar på att det har tagit sig.

SanneS: Jag känner att jag måste prata med sånna som är i samma situation för annars hade jag gått under. Bara känslan att man faktiskt inte är ensam utan det finns andra som vet hur man mår. Med er kan jag prata om sådant som jag inte kan prata med sambon eller någon annan om, helt enkelt för att de inte förstår.

• monchichi76

SannaS...
    Jag har aldrig använt äl-tester eftersom jag känner av äl så väl. Och jag har träffat rätt två gånger!
    Känner att jag skulle bli alldeles för inriktad på att kolla äl så jag skulle bli värsta kontollfreaken.. Nä, jag måste försöka slappna av lite.

• solen2

hej allihopa!!
    Ville bara önska er en trevlig helg. Skönt med två dagar ledigt!!

• NinniNinna

Tack solen!

Skönt att slippa ägglossningstest! Har verkligen försökt att lära mig att känna av ägglossningen, men det har inte lyckats. Jag åt apiforce sist jag blev gravid och då kände jag faktiskt av ägglossningen lite mer. Äter det den här månaden också, så vem vet, kanske kommer jag känna av ägglossningen lite mer nu ;)

Innan mitt sista ma fick jag pregotime utskrivet av min gynekolog, trots att jag har regelbunden mens och fungerande ägglossningen. Har inte börjat med det ännu, utan väntar in vad de ska säga när vi har första besöket på privatklinik. Vad säger ni? Har ni några tankar om att ta pregotime, trots att man har ägglossning?

I dag har jag en lite låg dag... jag kan lätt fastna i en obestämbar stresskänsla av att "jag är 35 nu, det är 2,5 år sen jag slutade med p-piller, hur lång tid har jag egentligen kvar att försöka på?" Fattar ni vad jag menar? Jag vet att det inte hjälper att tänka så, men ibland kan jag inte stoppa tankarna.

Kram på er allihopa

• Mikes bride

Oj, oj, oj..... jag plussade imorse! Försöker hålla mig neutral nu men det är svårt.
    Kram på er alla.

• icka76

Mikes Bride: GRATTIS!!!!! Håller alla tummar och tår att det går vägen denna gången. Kommer du ta några mediciner, typ trombyl eller så?

• Mikes bride

Yes, har tagit T från ÄL. Ska ringa Dr H på måndag. Hon har sagt att jag kan få prog från + och F från konstaterat levande foster.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet