• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • BettanB

TT: Jupp, jag har koll. 10 år är det som gäller. Är "i branchen"; på rätt sida lagen då alltså.

Har faktiskt inte läst någon forskning som visat så goda resultat av innohep och eller kortison. Har du? Tror visserligen att det kan hjälpa (om det är just det som är problemet), men det hjälper ju långt ifrån på alla. Och jag ligger ju ruskigt pyrt till eftersom jag haft så många missfall. Rent statistiskt då alltså. Hoppas ju på annat. Kanske är det levaxin som behövs för mig. Vem vet.

Hej och välkommen Solen. Beklagar verkligen dina missfall. Är du utredd?

Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    snöboll1 skrev 2009-08-25 20:49:12 följande:
    BettanB: Apropå prover... Vad är TPO-ak? T4?
    Sköldkörtelprover båda två. TPO-ak tittar efter antikroppar som angriper sköldkörteln.
    Piratpartist, javisst!
  • Soffiekompis

Hamnade plötsligt i denna tråd. Är själv 30+ men har precis börjat resan mot ett barn. Hur ska man tackla livet och omgivningen om det inte går?? Var får man styrkan till det? Ok, ingen behöver svara, det är mer eller mindre retoriska frågor..

• TantTingeling

Bettan: Oj, så fint då. Då är jag alltså inte längre kriminell {#lang_emotions_laughing}. Se där vilken tur att jag bekände mina synder.
    Ja det var ju mest piloter, men visst har jag sett sånt. Jag ska gräva djupt och visa. Ja, visst ökar ju risken med varje mf, men sen har vi ju många exempel på att det går oxå, med rätt behandling.
     Vi håller tummarna för levaxin alltså!

• BettanB
    Soffiekompis skrev 2009-08-25 20:55:34 följande:
    Hamnade plötsligt i denna tråd. Är själv 30+ men har precis börjat resan mot ett barn. Hur ska man tackla livet och omgivningen om det inte går?? Var får man styrkan till det? Ok, ingen behöver svara, det är mer eller mindre retoriska frågor..
    Fel tråd.
    Piratpartist, javisst!
  • BettanB
    TantTingeling skrev 2009-08-25 20:58:22 följande:
    Bettan: Oj, så fint då. Då är jag alltså inte längre kriminell . Se där vilken tur att jag bekände mina synder. Ja det var ju mest piloter, men visst har jag sett sånt. Jag ska gräva djupt och visa. Ja, visst ökar ju risken med varje mf, men sen har vi ju många exempel på att det går oxå, med rätt behandling.  Vi håller tummarna för levaxin alltså!
    Se där. Vad bra att jag kunde vara behjälplig med något.
    Piratpartist, javisst!
  • solen2

Tack för era välkomnanden!
    Är utredd o inga fel har hittats. Ska få va med i dr. Lennart Blomqvists studie kring upprepade mf vid nästa graviditet om jag vill. Vad får ni andra för hjälp? (om ni har träffat bra läkare o får nån) Tycker ofta man hör att har det inte hittats några fel är det bara att kämpa på o hålla tummarna... vilket ju känns jätte peppande...

• icka76

Solen2: Välkommen hit, beklagar dina ma/mf. Jag ska börja min utredning nu i september på Carlanderska så jag vet inte var den felande länken kan vara eller om jag får nån behandling. Har "bara" haft 2 ma, men känner som TT att nått inte står riktigt rätt till. Har alltid haft höga leukocyter, är mycket sällan sjuk men får kraftiga "allergiska" reaktioner när som heslt på vad som helst. Har även några kroniskt förstorade lymfkörtlar som jag utreddes för, de trodde jag hade lymfom när jag var yngre. Så jag är mer eller mindre säker på att jag genom mitt immunförsvar bildar proppar mellan livmodern och fostren. Det förklarar även varför graviditeten fortsätter fast fostren är döda. Men att få vara med i Lennart Blomqvist studie låter ju jätteintressant, hans tidigare mindre studie visade på fina resultat.

Nu siktar vi in oss på 2010-or allihop och ni när alla har fått sina små så måste vi träffas och visa upp våra underverk

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet