• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • monchichi76

Har en fundering...
    Nån av er kanske har vart med om det,....

Jag hade ÄL runt den 14/8..fyra dagar senare började jag få en massa symtom som jag känner igen. Ömmande bröst,molvärk, trötthet,fisig,lite yr....
    Vid båda mina graviditeter så kände jag av symtomen på dag6 efter ÄL.

På ett vis gör mina symtom så att jag tror jag är gravid..MEN, rent logiskt har jag svårt att tro att vi lyckats träffa rätt denna gång.

Så min fundering är om man kan få sånna här symtom efter ett mf pga hormonrubbningar?

• icka76

Monchichi: De första månaderna efter mitt första ma hade jag alla gravidsymtom jag kunde ha. Var hlet säker åtminstånde två av gångerna att det tagit sig, men inte då. Den gången jag blev gravid igen hade jag bara ömma bröstvårtor och lite yrsel. Men visst sjutton kan du vara gravid igen, vi får hålla tummarna för det. Har du börjat med albylen än?

• monchichi76
    icka76 skrev 2009-08-24 21:49:43 följande:
    Monchichi: De första månaderna efter mitt första ma hade jag alla gravidsymtom jag kunde ha. Var hlet säker åtminstånde två av gångerna att det tagit sig, men inte då. Den gången jag blev gravid igen hade jag bara ömma bröstvårtor och lite yrsel. Men visst sjutton kan du vara gravid igen, vi får hålla tummarna för det. Har du börjat med albylen än?
    Efter mitt första MA kände jag inget sånt här..men det kan ju bero på att jag skrapades den gången?
    Det som känns knepigt är att jag inte känt nåt mellan mens och ÄL. Förunderliga kropp!
    Ja, svaret får jag ju så småningom...

Nää..tänkte att jag skulle börja med Albyl först då jag får ett plus.
  • icka76

Monchichi: Då håller vi tummarna Jag kommer att börja med albyl eller helst då trombyl så fort proverna är tagna och analyserade. Har för mig att man kan börja äta dem när som hels men att man ska ha uppehåll under mensen.

• monchichi76
    icka76 skrev 2009-08-24 21:55:14 följande:
    Monchichi: Då håller vi tummarna Jag kommer att börja med albyl eller helst då trombyl så fort proverna är tagna och analyserade. Har för mig att man kan börja äta dem när som hels men att man ska ha uppehåll under mensen.
    Tack

Jag har fattat att man ska börja äta dem från ÄL eller plus... Och uppehåll när mensen dyker upp.
  • TantTingeling
    alexia78 skrev 2009-08-24 21:27:27 följande:
    Hej!Hoppas man kan få vara med i denna tråd, har åldern inne i.a.f ...31 år.Har i fredags fått vårt 3:e m.f...ett i dec.2008 (v.11)=skrapning, ett i maj (v.6) och ett nu ihelgen (v.6).Har idag ringt till min bm, som inte kunde få tid hos förrän om 2 veckor...så jag ringde vidare till kvinnokliniken. De sa att de skulle höra av sig en doktor i slutet på veckan å ge besked...antar att de menar att vi får en tid.Vi har en son sedan tidigare, som fyller 2 nu i augusti, efter hans ett års dag började vår lycka mot syskon, men som sagt hittills är det ngt på vägen som avstannar utvecklingen för oss. Ska bli lite "skönt" att få en utredning då jag tror mkt i vårt fall att det har blivit till en psykisk spärr...hoppas innerligt att man får rätt hjälp å proffsigt bemötande!!!HOPPAS SOM NI, ATT VI PLUSSAR IGEN Å LÅTER OSS GÅ ALLA 40 V.UT!!! /KRAM
    Hej Alexia. Beklagar dina missfall men vill artigt påpeka att denna tråd endast är för barnlösa. Men jag har ett bra tips på en annan tråd med bästa tjejerna med och utan barn och som drabbats av upprepade mf/ma:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m45061912.html
  • icka76

Det är många olika bud Vi får göra det som känns rätt för oss helt enkelt. Nä nu väntar kudden, ses i morgon.

• TantTingeling

Monchichi o Icka: Man kan börja äta dem när som helst, men jag tror att de flesta bara gör uppehåll för mensen. Jag gör så. Bettan - hur gör du?

• icka76

TIngeling: Det är väl dumt för mig att börja innan proverna är tagna, för det borde ju kunna påverka åtminstånde koagulationsproverna om man äter albyl?

• BettanB

TT: Jag gör också så. Fast jag tror att det funkar precis lika bra att ta från ÄL. Tiden mellan mens och ÄL spelar ändå ingen roll. Från plus tycker jag är för sent. Skall ju tom ta mitt innohep från plus numera.

Piratpartist, javisst!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet