• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet

Hej!

Finns det fler än jag i denna situation? Här kan vi stötta varandra genom utredningar, nya graviditeter och annat som kan dyka upp.

Anledningen till att jag inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur jag menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet
  • icka76

TT: Hänger skitsaker i ungdomen med så länge? Då kan man ju aldrig komma ifrån sitt förflutna. Appropå min "vän" så visst har hon andra egenskaper men jag vet inte om jag kan förlåta henne för hur hon sa det. Vi ska ev. åka iväg på SPA under Alla helgona men jag vet inte om jag vill/vågar. För får jag lite i mig säger jag kanske nått jag inte borde.

Vi är inte heller gifta och jag försöker smyga in det lite fint emellanåt att vi kanske ska tänka på det OM det blir aktuellt med adoption. Han är helt på det klara med hur vi ska gifta oss, men än har han inte klämt fram när.

• NinniNinna

Icka: vad tråkigt med din kompis. Har också fått höra en och annan konstig kommentar. Det vanligaste är nog att jag ska "vara glad som i alla fall blir gravid"... och detta kommer från vännerna som alla haft lätt för att bli gravida + har haft helt felfria graviditeter. Tror bara inte att de kan förstå.

• BettanB

Välkommen hit, Ninni.

MB: Heeeeeej, vännen. *kram*

icka: jisses, vilken knäpp kompis. Konstiga kommentarer har man ju fått sin beskärda del av... *suckar*

TT: Men när var det? Det försvinner ju efter 10 år.

*vinkar-till-alla*

Hu, så hemskt. Jag "leder" vad gäller antalt mf i den här tråden. Börjar bli rätt scary, när man tänker på det. *skraj*
    Ni med två: Kom ihåg att ni har statistiken på er sida. Jag gillar (i vanliga fall) statistik. Nu hamnade jag ju tyvärr på den förlorande sidan, men nån måste ju göra det också...
    Ett missfall är vääääldigt vanligt att få, även så två. Man kan fortfarande "skylla" på otur. Får man tre eller fler beror det mer troligt på något fel som behöver "åtgärdas". Chansen att lyckas sjunker därefter för varje missfall. Man har som STÖRST chans att lyckas med kommande graviditet om man haft två missfall. Rent statistiskt då. Typ.... Kanske är lite tröstande i vart fall?

Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

Bettan: Tack för de uppmuntrande orden till oss med "bara" två missfall. Det känns faktiskt skönt att höra det, även fast det kan vara svårt att tro på ibland. Vad tråkigt att du drabbats av flera missfall! Är som sagt ny här, men jag ser att du får kämpa hårt för att få rätt vård. Det är verkligen hemskt att det ska vara så! Fortsätt stå på dig!

• BettanB
    Ninni1974 skrev 2009-08-25 17:21:44 följande:
    Bettan: Tack för de uppmuntrande orden till oss med "bara" två missfall. Det känns faktiskt skönt att höra det, även fast det kan vara svårt att tro på ibland. Vad tråkigt att du drabbats av flera missfall! Är som sagt ny här, men jag ser att du får kämpa hårt för att få rätt vård. Det är verkligen hemskt att det ska vara så! Fortsätt stå på dig!
    Kanske lite skönt att tänka så iaf?
    Piratpartist, javisst!
  • MagicaDH

Vill bara säga LYCKA TILL!!! Och en sak till, ge inte upp!! Kram på er alla i tråden! (Fick mitt första barn precis när jag fyllde 40 år)

• BettanB

Förresten: sitter och reat upp mig ENORMT på en kommentar han fällde igår. "Jag vet flera kvinnor som haft TSH på 4,5 och högra som fått friska barn." Jahaja... Jag hade god djävla lust att säga att jag vet de som röker som borstbindare och super som fiskmånglerskor och får friska barn. Skall jag kanske testa det nästa graviditet då? Gah!!!!

Piratpartist, javisst!
  • NinniNinna

Får jag fråga vad TSH är?

• BettanB
    Ninni1974 skrev 2009-08-25 18:08:45 följande:
    Får jag fråga vad TSH är?
    Sköldkörteln. Högt TSH tyder på hypotyreos. Enkelt uttryckt.
    Piratpartist, javisst!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet