• Tesssan

Att bajsa på sig under förlossningen

Jag är egentligen inte så rädd för själva förlossningen. Inte än i alla fall. Men jag är LIVRÄDD för det här med att bajsa på sig.

Gör alla det? Får man lavemang innan eller ska man ta det själv hemma innan man åker in? Hjälper det helt? Hur går det till om man bajsar på sig? Tas bajset bara bort snabbt? Känner man att man gör det?

Har massa funderingar över detta. Kanske är löjligt och jag kanske inte ens kommer tänka på det eller bry mig när jag väl ska föda. Men nu känns det jättejobbigt. Höjden av förnedring. Och jag vet att det är "naturligt" osv. Men jag känner så här i alla fall.

Skulle bli jätteglad om någon ville dela med sig av egna erfarenheter och kunskaper även om detta kanske är ett känsligt ämne.

• Svar på tråden Att bajsa på sig under förlossningen
  • Tesssan

En hård plupp kan jag stå ut med. Men tänk om man är dålig i magen å det bara sprutar!
    Gud.. Att man sitter och diskuterar detta på ett forum egentligen, haha!

• bennysson

ärligt talat. barnmorskan torkade bort bajs på mig efter varje värk. men detrörde mig inte i ryggen. man hade liksom annat att tänka på..

DEssutom gjorde de det VÄLDIGT diskret! min man mörkte inte ens nåt, även fast jag märkte.. men jag sa det till honom efteråt och han hade helt ärligt talat inte märkt nåt.

Slappna av lite! du kommer ha andra saker att tänka på. jag skulle nu med facit i handvara mer rädd för att skita efteråt. de första månaderna efteråt är inte roliga att besöka toaletten för nr 2... hemorrojder.. förstoppning.. hujeda mig.
    Då är man rätt glad att man sket ur sig lite på förlossningen

• SingForLife

När jag skulle föda så frågade dom mig innan om jag ville ha lavemang. Jag sa att jag inte kände mig nödig o det nöjde dom sig med. (proffessionella och vana)

Väl dags så kom vårt lilla mirakel ut men innan henne kom det spiralformade bruna korvar som maken snällt fick torka

Jag kan säga att, hade jag varit medveten om det. dels att det hände o dels att maken fick assistera... ja då hade jag dött av skam!!!!

Droppen var när jag hörde en av dom väsa "fick hon inget lavemang innan"

• Tesssan
    SingForLife skrev 2009-06-08 22:13:47 följande:
    När jag skulle föda så frågade dom mig innan om jag ville ha lavemang. Jag sa att jag inte kände mig nödig o det nöjde dom sig med. (proffessionella och vana)Väl dags så kom vårt lilla mirakel ut men innan henne kom det spiralformade bruna korvar som maken snällt fick torkaJag kan säga att, hade jag varit medveten om det. dels att det hände o dels att maken fick assistera... ja då hade jag dött av skam!!!!Droppen var när jag hörde en av dom väsa "fick hon inget lavemang innan"
    VAA!! Fick din man torka?????!!!!
  • Tusentand

Två förlossningar, pruttade en gång på första, men bajsade inte och var inte ens i närheten på någon av dom.

• SingForLife
    Tesssan skrev 2009-06-08 22:16:33 följande:
    VAA!! Fick din man torka?????!!!!
    Jaa o det nämner han så ofta han bara kan "jag har torkat dig när du bajsat!" o så asgarvar han.. Jag skäms ihjäl!!!!!
  • bennysson
    SingForLife skrev 2009-06-08 22:13:47 följande:
    När jag skulle föda så frågade dom mig innan om jag ville ha lavemang. Jag sa att jag inte kände mig nödig o det nöjde dom sig med. (proffessionella och vana)Väl dags så kom vårt lilla mirakel ut men innan henne kom det spiralformade bruna korvar som maken snällt fick torkaJag kan säga att, hade jag varit medveten om det. dels att det hände o dels att maken fick assistera... ja då hade jag dött av skam!!!!Droppen var när jag hörde en av dom väsa "fick hon inget lavemang innan"
    nä haha fy faan vad elakt att säga så! oprofissionellt ju! sen att mannen fick torka.. borde ju bm gjort?
  • SingForLife
    bennysson skrev 2009-06-08 22:19:13 följande:
    [citat]
    nä haha fy faan vad elakt att säga så! oprofissionellt ju! sen att mannen fick torka.. borde ju bm gjort?
    [/citat

Jaaaa eller hur!?!?! Men han fogade sig och klippte gladeligen av strängen sen så han var ok men jag däremot kände mig enormt utlämnad o som att alla kunde stirra mig uppi.........ja du vet :asg:
  • Myror i brallan

Jag bajsade inte på mig under nån av mina förlossningar... dock så producerar ju kroppen ett hormon som heter typ relaxin som är till för att mjuka upp fogar och livmoder så bebisen kan komma ut.
    Detta påverkar även tarmen som reagerar med att tömma sig så det inte är bajs i vägen och bromsar bebbens utfart! Det gör ju att man (om inte bebben har väldigt bråttom) måste springa på toan och göra tvåan några gånger... men då har man ju gjort bort det innan förlossningen

• Tesssan
    SingForLife skrev 2009-06-08 22:18:52 följande:
    Jaa o det nämner han så ofta han bara kan "jag har torkat dig när du bajsat!" o så asgarvar han.. Jag skäms ihjäl!!!!!
    Helt sjukt ju! Tror jag ska skriva ett mycket utförligt förlossningsbrev..
Svar på tråden Att bajsa på sig under förlossningen