Fru Grön skrev 2009-06-08 20:42:06 följande:
hehe, rolig tråd faktiskt, hur snuskigt det än kan kan låta För min del gick det prima: jag åt som en häst dagen innan förlossningen (lilla vegetarianen blev plötsligt sugen på köttiga grytor...), och när värkarna började och fortfarande var milda fick jag världens fart på magen och fick ut allt i "förväg". Så när det väl gällde kom bara en liten, liten plutt som BM tog bort utan kommentar. Andra förlossningen skötte magen själv lavemanget på samma sätt, och det kom inget under förlossningen. Däremot kände jag precis som Mattilda att det tryckte som fasiken där bak, och jag kunde inte sluta tänka på att jag "bara vill gå och bajsa först innan jag trycker ut bebisen", vad fånigt att jag inte insåg att det ju var bebisen som var på väg och inget annat!Hoppas du har fått lite stöd i tråden, och kan sluta oroa dig för bajsandet Är din man medveten om att det kan hända osv? Det underlättar ju alltid om man avdramatiserar pinsamma saker i förväg!
Ja han får höra detta tjatet flera gr i veckan så han är väl införstådd med vad som kan hända. Han vill dock inte prata om förlossningen alls. Ser mest tärd ut när jag tar upp det. Han är nog mer nervös än jag. Inte för bajset då.. men allt annat
Fru Grön skrev 2009-06-08 21:22:39 följande:
förresten, man kan ju alltid pigga upp sig med att bebben får ett mycket bättre immunförsvar av alla bakterier det får på sig på vägen ut! Det har liksom en poäng då, att man delar med sig av sin fina tarmflora man har jobbat med att samla ihop, moahahaha
Jaha.. bajs på bebisen.. Detta blir ju bara bättre å bättre.. haha.. hjälp..!