• bennysson

Att bajsa på sig under förlossningen

ärligt talat. barnmorskan torkade bort bajs på mig efter varje värk. men detrörde mig inte i ryggen. man hade liksom annat att tänka på..

DEssutom gjorde de det VÄLDIGT diskret! min man mörkte inte ens nåt, även fast jag märkte.. men jag sa det till honom efteråt och han hade helt ärligt talat inte märkt nåt.

Slappna av lite! du kommer ha andra saker att tänka på. jag skulle nu med facit i handvara mer rädd för att skita efteråt. de första månaderna efteråt är inte roliga att besöka toaletten för nr 2... hemorrojder.. förstoppning.. hujeda mig.
    Då är man rätt glad att man sket ur sig lite på förlossningen

• bennysson
    SingForLife skrev 2009-06-08 22:13:47 följande:
    När jag skulle föda så frågade dom mig innan om jag ville ha lavemang. Jag sa att jag inte kände mig nödig o det nöjde dom sig med. (proffessionella och vana)Väl dags så kom vårt lilla mirakel ut men innan henne kom det spiralformade bruna korvar som maken snällt fick torkaJag kan säga att, hade jag varit medveten om det. dels att det hände o dels att maken fick assistera... ja då hade jag dött av skam!!!!Droppen var när jag hörde en av dom väsa "fick hon inget lavemang innan"
    nä haha fy faan vad elakt att säga så! oprofissionellt ju! sen att mannen fick torka.. borde ju bm gjort?
  • bennysson

jag blir mest konfunderad över alla historier där faktiskt barnmorskan påpekat att patienten bajsat lite.. typ ooops nu kom lite bajs, eller "här kom det både det ena och det andra"

kan inte förstå hur man som barnmorska eller sköterska kan säga nåt sånt. så oerhört elakt.

ts. jag skulle slappna av lite om jag vore du. kör en microlax hemma när värkarna sätter igång. .eller ta lavemang omdu vill på bb. men det är inget garanti iallafall.
    lägg fokus på att andas under förlossningen istället.. och slappna av..

jag var mer rädd för att spricka från hål till hål än att skita på mig. det är ju värre!
    hellre lite bajs på förlossningen än att spricka ända bak och kanske bli analinkontinent

Svar på tråden Att bajsa på sig under förlossningen