• Tesssan

Att bajsa på sig under förlossningen

Jag är egentligen inte så rädd för själva förlossningen. Inte än i alla fall. Men jag är LIVRÄDD för det här med att bajsa på sig.

Gör alla det? Får man lavemang innan eller ska man ta det själv hemma innan man åker in? Hjälper det helt? Hur går det till om man bajsar på sig? Tas bajset bara bort snabbt? Känner man att man gör det?

Har massa funderingar över detta. Kanske är löjligt och jag kanske inte ens kommer tänka på det eller bry mig när jag väl ska föda. Men nu känns det jättejobbigt. Höjden av förnedring. Och jag vet att det är "naturligt" osv. Men jag känner så här i alla fall.

Skulle bli jätteglad om någon ville dela med sig av egna erfarenheter och kunskaper även om detta kanske är ett känsligt ämne.

• Svar på tråden Att bajsa på sig under förlossningen
  • dendertina
    Tindra02 skrev 2009-06-08 14:32:06 följande:
    Precis, och det ska du säga till han om det är det du vill.Sa jag till min, Nu står du fan inte där nere och glor Har han inte gjort med nån...Han ser ju från ditt huvud ändå.Men man kan be om lavemang, det vet jag och det ska dom kunna ge dig...Det hjälper oxå igång värkarna mer om dom är svaga.
    Haha, där fick jag dagens skratt :D

"Nu står du fan inte där nere och glor!"

- kan se mig själv säga samma sak när det är dags!
  • gizmolarson

..å att du/ni inte vill att andra människor ska se att ni bajsar..dom har nog sett en del så det är ju inget dom bryr sig om...

• Mor84
    Tesssan skrev 2009-06-08 15:11:38 följande:
    Pottstol? Nu får jag lite panik igen..
    HAHAHA!... ja, tänk vad vi går igenom för de små krypen...
  • Tindra02
    dendertina skrev 2009-06-08 15:13:46 följande:
    Haha, där fick jag dagens skratt :D "Nu står du fan inte där nere och glor!" - kan se mig själv säga samma sak när det är dags!

Skönt man kan roa nån...
    tjej -95, kille -00, tjej -02, kille -05, tjej -07, kille 7/11-08
  • Marma

Bajsade på mig första gången o vad jag såg på Bm så brydde hon sig inte det minsta. det e så vanlig så tydligen....andra så bajsade jag inte på bb men hemma däremot när han var på väg ut. Så för mig ska det nog vara så varje gång... De sa det tom på mvc att det e vanligt o ingenting man egentligen behöver bry sig om, men e man rädd för att bajsa inför bm kan man få lavemang

• MammaOsa

Jag jobbar som usk på förlossningen och när bebisen trycker på mot ändtarmen så kan det komma "bajs" men det plockas  snabbt bort. I bland så nämner BM att hon skall torka lite eller nämner inte det alls.

Det kommer allt från lite till en del beroende på hur man har skött magen. I bland inget alls beror på hur mycket som står i tarmen och hur mycket bebisen trycker mot.

Inget att skämmas för bara att skylla på bebisen

• Lattjo
    Tesssan skrev 2009-06-08 15:11:38 följande:
    Pottstol? Nu får jag lite panik igen..
    Grejen var att min förlossning gick superfort från det att vattnet gick tills jag var helt öppen och fick krystvärkar. Sonen sjönk dock inte ner alls så dom ville få mig att kissa (för han kom inte förbi den överfyllda blåsan, jag hade glömt bort att man måste kissa när man var kissnödig, jag var så säker på att det skulle ta ett par dagar med värkar men allt gick så fort så jag var helt ställd) och för mig var det inte ett alternativ att släpa mig in på toan som var heeela 3 meter bort :) Så då hämtade dom en stol med en potta i så jag skulle slippa släpa mig den enorma biten till toan. Hade jag inte haft krystvärkar så tätt hade jag nog klarat av att gå till muggen :) Oroa dig inte för det, jag är den enda jag känner som fått hjälp av en sån stol (dom allra flesta är inte lika lata som jag kanske *s*)
  • Tesssan

Det är inte BM jag e så orolig för. Mest sambon. Och mig själv. Har alltid tyckt att bajsa är det äckligaste som finns och kan bara göra det hemma. Störd jag vet..

Dock har jag inga som helst problem med att byta blöjor eller plocka upp efter hunden.

Det är mig själv det gäller. Helst vill jag ligga i ett fint nattlinne, perfekt sminkad och piffig som på film under förlossningen.

• Tesssan
    Lattjo skrev 2009-06-08 15:23:16 följande:
    Grejen var att min förlossning gick superfort från det att vattnet gick tills jag var helt öppen och fick krystvärkar. Sonen sjönk dock inte ner alls så dom ville få mig att kissa (för han kom inte förbi den överfyllda blåsan, jag hade glömt bort att man måste kissa när man var kissnödig, jag var så säker på att det skulle ta ett par dagar med värkar men allt gick så fort så jag var helt ställd) och för mig var det inte ett alternativ att släpa mig in på toan som var heeela 3 meter bort :) Så då hämtade dom en stol med en potta i så jag skulle slippa släpa mig den enorma biten till toan. Hade jag inte haft krystvärkar så tätt hade jag nog klarat av att gå till muggen :) Oroa dig inte för det, jag är den enda jag känner som fått hjälp av en sån stol (dom allra flesta är inte lika lata som jag kanske *s*)
    Ok, ja nu känns det lite bättre
  • Mattilda

När jag fick EDA mot det onda så försvann det onda men däremot kändes varje värk som om jag skulle bajsa på mig istället...typ som om du är jättehård i magen och var en falukorv som vill ut ;P..så i flera timmar skrek jag varannan minut JAG BAJSAR PÅ MIG JAG BAJSAR PÅ MIG!!dom sa hela tiden nej det gör du innte men en gång sa dom , ja där kom en liten plutt! då skämdes jag som attan men sen var det dags igen JAG BAJSAR PÅ MIG!!

jag hade fått lavemang innan men hade inte mycket att få ut ändå men mycket mer än lilla plutten bajsade jag nog inte under värkarna. ( vet inte hur mycket BM höll tyst om dock! )

Svar på tråden Att bajsa på sig under förlossningen