• Livsglädjen

EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13

Vi snackar om det mesta som har med extremt mycket för tidigt födda barn i den här tråden.

Dessutom försöker vi vara ett stöd för varandra i en av de största och mest kaosartade händelserna som inträffat i våra liv!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-22 22:35
    Nu har jag startat en ny tråd, eftersom den här går ut om några dagar. Välkomna!

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m43335403.html

• Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13
  • Spicy Women

Jag är så glad. Till helgen får vi komma hem på permis . Hoppas att vi blir utskrivna efter det.

• Riskiflickan

Spicy Women skrev 2009-04-15 15:49:59 följande:

Jag är så glad. Till helgen får vi komma hem på permis . Hoppas att vi blir utskrivna efter det.
    GRATTIS!! Vad roligt!
  • Frila2
    Åh, GRATTIS! Så roligt. Hoppas att ni blir utskrivna snart. Kommer ihåg när vi fick komma hem. Så underbart!
    For those who believe, no proof is necessary. For those who don't believe, no proof is possible
  • Livsglädjen

Jag minns när vi fick komma hem på några timmars permis första gången. Jag grät när de meddelade mig att vi kunde åka hem... Det var en solig vårdag, 3 maj i v40+1, och vi åkte de 4,5 milen hem för att några timmar senare åka tillbaka till sjukhuset.
    Vi blev utskrivna drygt två veckor senare Jag grät då också...
  • Written Fiction

Grattis spicy!

Blöh, själv har man avslutat en toppendag med sprutor. Lilleman fick sina vaccin. En spruta i varje ben och han tjöt över halva avdelningen (trots sina svaga lungor)
    Nu bara sover och sover och sover han.
    Febern verkar stiga så nu ska jag ringa på klockan och be om febernedsättande.

kram på er alla!

• mina12

Efter några dagars permission blev vi idag utskrivna från neo. Vi har nu hemård eftersom hon har syrgas och sond, men vi är iallafall hemma! Hon är nu 38+5, 3kg & 47cm.

Det var inte längesen detta kändes avlägset, så ni som har en bit kvar - det finns ett liv utanför neo så småningom!

• Emmy K

Det skrivs mycket här inne.
    Härligt att höra om permisar och utskrivningar. Kämpa på ni alla som ligger på neo...

Tjejerna hade en ruskig förkylning förra helgen och jag åkte till akuten eftersom jag var orolig att det var RS. Det visade sig att den ena tjejen hade öroninflammation igen och den andra hade CRP på 24. Men som tur var ingen RS, puh...
    Det är visst en topp nu och det kan det vara innan nedgång har jag hört. Vi får väl isolera oss ett tag till då. Tjejerna är 16 månader och jag bara längtar efter att få ta dem med i affärer och till Öppna förskolan. Det blir jobbigt i längden att alltid hålla sig hemma och begränsa gästbesök.

• Spicy Women

Blir era barn väldigt dåliga efter att de har gjort ögonundersökningen?
    Min son ska göra den sista på tisdagen och en annan som har haft permis med sin son i några dagar. Gjorde en undersökning i onsdags. Kom in akut på kvällen av att han blev livlös.
    Så jag vågar inte ta permis förrän på onsdagen. Annars hade vi åkt hem i dag.

• Valters familj

Spicy woman, de 2 vi gjorde efter vi va utskrivna men inte fullgångna stannade vi kvar ett par timmar på sjukhuset.
    De vi gjorde senare påverkade inte henne så mkt.

Det jag har upplevt är att det trötta kommer direkt efter us.

Mitt liv J, V, A o lilla T i hjärtat
  • Myran09

Oftast blev vår dotter väldigt trött efteråt. Hon öppnade inte ögonen förrän på kvällen när undersökn gjordes på morgonen och hon sov resten av dagen, blev mer syrgaskrävande mm. Den sista undersökningen gjordes när hon var ca 1 mån och 1 v (korr) och då märktes inget på henne. Hon var bara riktigt arg under själva undersökningen, men när det var över var allt bra igen.

Svar på tråden EPT (extremly pre term/extremt mycket för tidigt födda barn) tråd nr 13