• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Linda1976

Jag som gett mig själv datorförbud ikväll, men jag var tvungen att titta till tråden iaf

godisanna skrev 2008-07-17 14:07:38 följande:
    -Linda1976-Fett löser Fett! men ja du kan överkonsummera kolhydrater. och grädde är ju faktiskt lite kolisar i.. men du orkar inte äta så mycket kalorier om du äter fett och proteiner. Dom tipsar ju om att ta bort mjölkprodukter om du inte går ner i vikt.Så akta dig för kolisarna..;)

Jag lovar att akta mig Det är som du säger carbs även i mejerivaror, det är ju eg bara kött, fisk och skaldjur det inte är carbs i....

Hägris skrev 2008-07-17 18:09:34 följande:
    Japp precis faktiskt, jag gör oftast typ kryddsmör eller blandar kall beasås med massor med smör. Jo det borde vara så men tydligen så blir man fortare mätt med det här och det är nästan svårt att komma upp i 2000kalorier på en dag. Sen verkar kroppen behandrla kalorierna annorlunda *fattar inte riktigt hur det funkar*
    tack för tipsen
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

Hägris: Jag kommer inte in på din pres? Är den hemlig?

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Hägris

nej då jag lägger tll alla som vill jag blockar egentligen mitt puckoex...

Linda1976 skrev 2008-07-17 18:25:02 följande:
    Hägris: Jag kommer inte in på din pres? Är den hemlig?
    Men SUUUUUUUG!
  • Linda1976

Då får du gärna lägga till mig FÖr nu måste jag ange lösenord och grejer??

• devega

jag äter ganska mycket känns det som men har ändå gått ner 2 kg på två dagar! hur mycket gick ni ner första veckan med LCHF? för man kan väl inte fortsätta gå ner i så här snabb takt?

• Hägris

Fixat *hoppas det funkar*

Linda1976 skrev 2008-07-17 20:11:16 följande:
    Då får du gärna lägga till mig FÖr nu måste jag ange lösenord och grejer??
    Men SUUUUUUUG!
  • Linda1976
    Medlemssidan är endast för aktoriserade besökare (auktoriserade heter det väl??)  står det, men först är det en windowsruta där man ska skriva i lösenord, så nope - funkar ej.
  • Hägris

nu gick du inte att lägga till för att du fanns redan..

Linda1976 skrev 2008-07-17 22:13:34 följande:
    Medlemssidan är endast för aktoriserade besökare (auktoriserade heter det väl??)  står det, men först är det en windowsruta där man ska skriva i lösenord, så nope - funkar ej.
    Men SUUUUUUUG!
  • sagogryn

Hejsan...smyger in med en fråga, hoppas att det går bra. Jag undrar hur den här dieten påverkar hjärta/kärl? Jag har fått för mig att mycket fett är skadligt för hjärta/kärl? Finns det någon sida på nätet där man kan läsa om hur kost med mycket fett påverkar hälsan för övrigt? Inga pekpinnar, bara nyfiken

• Linda1976
    drömhus skrev 2008-07-17 16:57:02 följande:
    Lite länkar:blogg.passagen.se/dahlqvistannika/kolhydrater.ifokus.se/ginoll.forum24.se/login.php

Här är länkar, se inlägg 68. Senast idag så redovisades den största studien någonsin, och lchf förbättrar blodvärdena, och de som tar insulin pga diabetes kan minska, eller t o m helt sluta ibland.

Ffa Annika Dahlqvists blogg är toppen.

Svar på tråden LCHF tråden 3