• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Linda1976
    Maddisen80 skrev 2008-07-17 11:16:50 följande:
    Sorry ,jag tappade tråden :( glöm de jag sa
    Haha, ok
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • godisanna

-Linda1976-

Fett löser Fett! men ja du kan överkonsummera kolhydrater. och grädde är ju faktiskt lite kolisar i.. men du orkar inte äta så mycket kalorier om du äter fett och proteiner.
    Dom tipsar ju om att ta bort mjölkprodukter om du inte går ner i vikt.
    Så akta dig för kolisarna..;)

• Maddisen80

Tyvärr äter inte jag lchf utan gi ,de är visst inte samma, men de verka så

Föneböna skrev 2008-07-17 12:28:37 följande:
    hallojsan tjejer!sitter här och skriver lite om lchf!om någon från radio skulle ringa och villja intrvjua dej för just lchf. om hur du äter, vad du tycker om det, villka fördeler det ger, om något förändrats sedan innan du började, villken maträtt du tycker bäst om inom lchf+ efterrätt osv vad skulle du/ni svara då? samt vad har det gett dej att börja med just lchf som du tycker är värt att förmedla till "folket" vill ha måååånga svar! ni får gärna inboxa mej!
  • Ewe lina

vet ni om en bra sajt där man kan få lite tpis om vad man får äta och inte äta. Jag skulle verkligen behöva en inköpslista.

• Fragile Angel
    Ewe lina skrev 2008-07-17 16:12:52 följande:
    vet ni om en bra sajt där man kan få lite tpis om vad man får äta och inte äta. Jag skulle verkligen behöva en inköpslista.
    Jag med .
    Just because I'm paranoid doesn't mean theyr'e not after me
  • Hägris

Japp precis faktiskt, jag gör oftast typ kryddsmör eller blandar kall beasås med massor med smör.

Linda1976 skrev 2008-07-17 11:08:20 följande:
    www.aftonbladet.se/kropphalsa/article2917617.... Hurdå?? Hälla smör på köttet? Ja, det är verkligen ett nytt tänk.Men visst är det så, att man ändå måste äta färre kcal än man förbrukar. Dricker man vispgrädde går man ju inte ner... Eller hur?
    Jo det borde vara så men tydligen så blir man fortare mätt med det här och det är nästan svårt att komma upp i 2000kalorier på en dag. Sen verkar kroppen behandrla kalorierna annorlunda *fattar inte riktigt hur det funkar*
    Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden LCHF tråden 3