LCHF tråden 3
Hoppar på tråden igen, efter låååång frånvaro. Ska till jobbet strax, men ska lusläsa allt sen!
Hoppar på tråden igen, efter låååång frånvaro. Ska till jobbet strax, men ska lusläsa allt sen!
Det får hellre ta lite tid och att man kan leva med det. Jag tror inte att jag orkar hålla 12 gr/dag. Däremot 27 verkar ju mer rimligt.
Läser och läser, och blir kanske lite klokare. Det är just mängderna som är svåra tycker jag.
I like coleslaw - läste att nån i tråden äter det till lunch ibland - har ni ett bra recept på detta?
http://192.121.81.11/livsmedelsok/?epslanguage=SV
Denna är superb - tipsar igen!
Haha.... ja, kanske!
Jag ska köra pulver i helgen iaf för att bryta frossarmönstret iaf. Nu innan vi går på semester på jobbet så har det varit grillfest, smörgåstårta, kakor från leverantörer osv osv... Jag DÖÖÖÖR!!
Men sen är tanken ungefär såhär:
Frukost 2 ägg, lite skinka, 2 minitomater
Mellanmål kl 11: 1 dl tjock yoghurt, några hallon
Lunch kl 14: kött/fisk + tillåtna grönsaker i lagom mängd + sås på c f el dressing
Mellanmål kl 17: lite ost&skinka
Middag kl 20: som lunchen fast mindre.
Vad tycks?
(Ikväll har jag gett mig själv datorförbud - måste fixa 100 saker - så SKRIV MYCKET, så har jag massor att läsa ikapp )
Hurdå?? Hälla smör på köttet? Ja, det är verkligen ett nytt tänk.
Men visst är det så, att man ändå måste äta färre kcal än man förbrukar. Dricker man vispgrädde går man ju inte ner... Eller hur?