Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

LCHF tråden 3

Jewelgirl: Vad tror du om bakpulver i muffinsarna, eller ska man vispa ägget så det blir fluff?

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    JewelGirl skrev 2008-08-06 21:59:03 följande:
    Bakpulver var inte så lchf men man tar ju bara yttepytteBakpulver hade 42,40g kolhydrater / 100 g.
    Nä, det kan ju knappast bli några kolisar att prata om i så små mängder. De kanske är perfekta att ha till fikat på jobbet.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    Anke skrev 2008-08-06 22:13:24 följande:
    hej hej, får jag hänga lite med er? kör med gi-kost, och har kört två veckors rivstart, och tänker hålla mig i schack
    Ja, får får du - men detta är inte en GI-tråd. Vi äter inte kolhydrater med lågt GI typ helkornsbröd, grov müsli osv utan vi undviker kolisar öht, så frågan är om du har så stor nytta av oss och våra tips?
  • Linda1976

Flickor: Hur mycket ska ni gå ner egentligen?

SJälv har jag ingen aning - jag ska komma i mina smalaste smaljeans i stl 40 (inte tum, utan vanliga damstl alltså ) Jag är 176 cm lång och har höfter, så de är perfekta att ha som måttstock. Sen om det är 10 eller 20 kilo vet jag inte. Mina kilo har alltid suttit så bra att folk inte i sin vildaste fantasi har kunnat gissa vad jag väger.

• Linda1976
    Anke skrev 2008-08-06 22:27:50 följande:
    ja, men jag kör gärna med så lite kolhydrater som möjligt, så det här är en jättebra tipstråd för mig
    Men då kör du inte GI utan GInoll? Eller?
  • Linda1976
    Hägris skrev 2008-08-07 09:36:01 följande:
    Jag får panik kan vi  skaffa en recepttråd? med BARA recept och länkar?  Jag försöker leta åt ett jag läst och det är ju hopplöst!Jag vill bli SMAL och röra mig utan att flåsa och orka leka med barnen och känna mig snygg.. jag har ingen direkt gräns men jag vill absolut i mina favvojeans från för två år sedan(då hade jag nyfått barn men kunde ha dom men inte nu) min kille har redan börjat säga saker som : men du håller ju på att försvinna, snart får jag vira armarna två varv runt dig, det tar jag som att jag är på rätt väg!!
    JAAA!! En reccepttråd, jag fixar en!
  • Linda1976
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

Gör ju inget om recepten hamnar i denna tråd också, men försök klistra in alla recept även i recepttråden ovan.

Hägris: vad var det för recept du letar efter?
  • Linda1976

Jag har synder att bekänna:

chips
    crostini
    Toblerone

Dumma dumma mig!!! Nu mår jag som jag förtjänar - ruttet!!

Imorgon är det nya tag, som om inget hänt - men ändå! PUCKO!!!

• Linda1976
    Kaiza: Ja... idag mår jag som jag förtjänar... skit! Ont i magen, domnig i kroppen.... URK. Det var helt klart inte värt det, men det visste jag ju när jag stoppade första biten i munnen. Jag vet ju också att det var en engångsgrej, till skillnad från förr.... Ballade jag ur EN kväll, så fortsatte det i en vecka. Idag är jag på det igen!
  • Linda1976
    Maddisen80 skrev 2008-08-08 11:01:39 följande:
    Svar på #608får man äta bovetegröt på lchf?
    Förmodligen inte, kolla kolh-innehållet.
Svar på tråden LCHF tråden 3