Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

LCHF tråden 3

danitra skrev 2008-07-31 12:42:33 följande:
    Jag gick iofs estetisk linje men läste till min matte så jag VET att jag har rätt.
    Jag tänkte så här:

Mat med max 5 gr kolh/100 gr eller max 5 gr kolh totalt på hela dan! För äter man det sistnämnda så är det EXTREMlite!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

Apoteket är konstiga!!! Redan för TRE år sen, sa de till mig att Ketosdiastix var på utgående, precis som om de inte vill sälja den sorten, jag fattar inte!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    Hägris skrev 2008-08-03 14:46:39 följande:
    på vilken sida kunde man läsa om varför det är så bra med animaliskt fett? och kött..
    Letar du efter det till veggie-tråden? Undrar om inte Skaldeman har det nånstans? Google it, my friend! Jag ska också leta!
  • Linda1976

Hej tråden!

Var på bröllop igår och åt av allt. Jag menar, EN gång. Idag är jag back on track igen! Ingenstans hittar jag kolhydratinnehållet för färska dadlar. Äter just nu baconlindade dadlar till middag Enbart. Bra bakismat också, jag är så bakis  att jag borde ha dumstruten på mig

Hursomhelst: Jag delar dadlarna och virar in i en baconskiva, så det blev väl totalt kanske 4 dadlar, inte så myck iofs, men det hade ändå varit bra att veta om det är illa att äta det ofta.

• Linda1976
    Mary Cherry skrev 2008-08-03 17:51:06 följande:
    Linda1976: Är inte dadlar ganska sött? Jag får för mig att det borde vara ganska mycket kolhydrater i det.
    Jofan..... det var det! Jag trodde kanske 30 eller nåt, men 68!!!! Gah!
  • Linda1976

*sprang ut i köket och vägde en dadel* Ungefär 10 gram. 34 kolisar fick jag i mig, drygt dagsransonen alltså... Jaja.....

Men man skulle kunna ha det som "lördagsgodis" om man åt typ 2-3 st med bacon och snålade med kolisarna resten av dan. Det är ju mördande GOTT.

• Linda1976

Näringsvärden: Energi 288 kcal/1205 kJ, Vatten 22 g, Protein 2,0 g, Fett 0,4 g, Kolhydrater totalt (ej fiber) 68,0 g, Kostfiber 6,0 g, Kalium 650 µg, ß–karoten 30 µg, C–vitamin 0 mg.

Från min länk ovan - var kommer 34 ifrån? Hm....

• Linda1976
    Hägris skrev 2008-08-03 17:57:22 följande:
    home.brikks.com/xje00/health/om_kosten.htm  har ni läst här? otroligt intressant!!
    Gud vilken bra länk, hur sprang du på den? Och du, jag kommer fortfarande inte in på din sida, det krävs lösenord i en windowsruta??
Svar på tråden LCHF tråden 3