Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

LCHF tråden 3

Maddisen80 skrev 2008-07-19 22:13:36 följande:
    kenzie, nä men är man yr så kan man ta en frukt
    helst inte, eftersom frukt innehåller väldigt mycket kolhydrater och fruktsocker. Hellre en tomat, eller ett glas mjölk.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

Gmorron tråden!

Ätit frulle:

espresso med 1 dl grädde
    2 ostskivor, 2 skinkskivor.

Är mätt som en PADDA!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    http://noweightgain.com/blog/index.php?blog=2&s=ostpl%E4ttar&sentence=AND&submit=Search

Ostplättar ska jag göra idag, verkar ju supersmarrigt!!
    Kenzie skrev 2008-07-20 08:20:51 följande:
    Det är iaf inte lämpligt att ge råd om frukt i en lchf-tråd, men det är bara min åsikt. Frukt kan trigga något så förbaskat och är något jag passar mig för noga, fruktsocker är också socker.
    Nej, inte precis. Inte för att jag är superexpert - men vet man inte, så ska man iaf inte ge  felaktiga råd.
  • Linda1976

Annika Dahlqvist säger högst 1 frukt om dan, och helst direkt efter maten. Igår hade jag ingen fruktlängtan alls, men ½ äpple efter middagen kanske är vettigt, innehåller ju trots allt en hel del nyttigheter.

Eller vad tror ni om att steka äpple i lite kanel och smör! Smarrigt!

• Linda1976

Drömhus: WORD!

Jag har en fråga till er i tråden dock: Hur gör ni med kolhydrater, räknar ni dem? Eller äter ni så bra ni kan enl lchf och "hoppas på det bästa".

Kenzie: Absolut!! Bär är bra, speciellt hallon, bara 4 gr carbs/100 gr!. Det är ju samma som i grädde!

• Linda1976

Nu har jag reggat mig på minmat.se Men jag får inget verifieringsmail... Står bara

Du måste verifiera ditt konto, du bör ha ett email med infon

Men nåt jäkla e-mail får jag inte till angiven adress. Morr.

• Linda1976

www.familjeliv.se/Bloggar-4-4/b101541.html Jag har börjat blogga!

Efterrättstips: 2 msk mascarpone, 5 frysta björnbär, ½ tsk canderel (dvs 0,25 gr carbs). SÅ SMARRIGT!!

• Linda1976
    Hägris skrev 2008-07-20 19:54:07 följande:
    jag kollar på minmat men inte varje dag jag har ingen våg och det är ju apsvårT ATT UPPSKATTA.Jag undrar om det är 2 dl mjölkprodukter per dag? jAG ÄTER JU DET TILL FRUKOST OM JAG ÄTER tjockyoughurt.  Sorry för caps *hata*
    Står det nånstans max 2 dl? Har jag inte läst av DrDahlqvist iaf, och just nu är hon min guru

Jag uppskattar mitt mjölkproduktintag till iaf... 3-4 dl. Inte mer.
    Antingen 3 koppar kaffe med 1 dl grädde i,
    eller 2 koppar kaffe med grädde och en tallrik tjockyoghurt. Ok, det är 16 gr carbs, men vaffan.... Just nu försöker jag ligga på max 25 gr/dag. Kanske klarar jag att dra ner det ytterligare, men inte nu i början.
    Hur är det med er andra, har ni några "gränsvärden" för kolh-intag/dag?

Kvällsmat: 2 skivor halloumi med bacon runt, ugnsstekta.
  • Linda1976

Och VARFÖR VARFÖR får jag inget verifieringsmail från Minmat.se JAG KAN JU INTE LOGGA IN!!! (Den caps var meningen )

• Linda1976

Det verkar vara olika, beroende på vilken lchf-nisse man frågar.

Jag vet faktiskt inte. Är det nån i tråden som kan länka till nåt vettigt där man kan läsa om mängd kolh/dag?

Svar på tråden LCHF tråden 3