-
helst inte, eftersom frukt innehåller väldigt mycket kolhydrater och fruktsocker. Hellre en tomat, eller ett glas mjölk.Maddisen80 skrev 2008-07-19 22:13:36 följande:kenzie, nä men är man yr så kan man ta en frukt
-
Gmorron tråden!
Ätit frulle:
espresso med 1 dl grädde
2 ostskivor, 2 skinkskivor.
Är mätt som en PADDA!
-
http://noweightgain.com/blog/index.php?blog=2&s=ostpl%E4ttar&sentence=AND&submit=Search
Ostplättar ska jag göra idag, verkar ju supersmarrigt!!Nej, inte precis. Inte för att jag är superexpert - men vet man inte, så ska man iaf inte ge felaktiga råd.Kenzie skrev 2008-07-20 08:20:51 följande:Det är iaf inte lämpligt att ge råd om frukt i en lchf-tråd, men det är bara min åsikt. Frukt kan trigga något så förbaskat och är något jag passar mig för noga, fruktsocker är också socker. -
Annika Dahlqvist säger högst 1 frukt om dan, och helst direkt efter maten. Igår hade jag ingen fruktlängtan alls, men ½ äpple efter middagen kanske är vettigt, innehåller ju trots allt en hel del nyttigheter.
Eller vad tror ni om att steka äpple i lite kanel och smör! Smarrigt!
-
Drömhus: WORD!
Jag har en fråga till er i tråden dock: Hur gör ni med kolhydrater, räknar ni dem? Eller äter ni så bra ni kan enl lchf och "hoppas på det bästa".
Kenzie: Absolut!! Bär är bra, speciellt hallon, bara 4 gr carbs/100 gr!. Det är ju samma som i grädde!
-
Nu har jag reggat mig på minmat.se Men jag får inget verifieringsmail... Står bara
Du måste verifiera ditt konto, du bör ha ett email med infon
Men nåt jäkla e-mail får jag inte till angiven adress. Morr.
-
www.familjeliv.se/Bloggar-4-4/b101541.html Jag har börjat blogga!
Efterrättstips: 2 msk mascarpone, 5 frysta björnbär, ½ tsk canderel (dvs 0,25 gr carbs). SÅ SMARRIGT!!
-
Står det nånstans max 2 dl? Har jag inte läst av DrDahlqvist iaf, och just nu är hon min guruHägris skrev 2008-07-20 19:54:07 följande:jag kollar på minmat men inte varje dag jag har ingen våg och det är ju apsvårT ATT UPPSKATTA.Jag undrar om det är 2 dl mjölkprodukter per dag? jAG ÄTER JU DET TILL FRUKOST OM JAG ÄTER tjockyoughurt. Sorry för caps *hata*
Jag uppskattar mitt mjölkproduktintag till iaf... 3-4 dl. Inte mer.
Antingen 3 koppar kaffe med 1 dl grädde i,
eller 2 koppar kaffe med grädde och en tallrik tjockyoghurt. Ok, det är 16 gr carbs, men vaffan.... Just nu försöker jag ligga på max 25 gr/dag. Kanske klarar jag att dra ner det ytterligare, men inte nu i början.
Hur är det med er andra, har ni några "gränsvärden" för kolh-intag/dag?
Kvällsmat: 2 skivor halloumi med bacon runt, ugnsstekta. -
Och VARFÖR VARFÖR får jag inget verifieringsmail från Minmat.se JAG KAN JU INTE LOGGA IN!!! (Den caps var meningen )
-
Det verkar vara olika, beroende på vilken lchf-nisse man frågar.
Jag vet faktiskt inte. Är det nån i tråden som kan länka till nåt vettigt där man kan läsa om mängd kolh/dag?