Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

LCHF tråden 3

Lalalong skrev 2008-08-22 17:05:23 följande:
    HägrisJa, det skulle jag ju kunna göra! Vad är det de heter nu igen? Har för mig att någon skrev att diastix hade utgått...
    Ketodiastix, gulvit liten kartong, bakom disk. Finns även nån som heter Ketodiaburstest, men de har jag aldrig provat.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    Lalalong skrev 2008-08-22 18:31:02 följande:
    Linda 1976Tack så hemskans mycket!Hittar inget på apotekets hemsida. Får hoppas att de har det inne och att de vet vad det är
    De kan vara lite gnälliga, precis som om de knappt vill sälja det ibland. Fattar inte varför!! Men det är bara att stå på sig, har de itne hemma, så får de beställa!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

De finns inte på apoteket.se - jag har kollat.

Men herregud - det är bara att säga "såna ska jag ha!" - de har ju ingen aning om du är diabetiker eller vad som och verkligen behöver dem på riktigt sas...

Marsch iväg till apoteket och rapportera sen hur det gick. Man växer som människa av att göra sånt som tar emot lite! You go girl!

• Linda1976

BRA!! Och sen rapporterar du i tråden, det ska du ha klart för dig! Seså!! På dem bara

• Linda1976
    Maddisen80 skrev 2008-08-22 19:39:00 följande:
    jag bad ju om ursäkt ju tyvärr ,så jag tog tillbaka fruktsnacket .
    Jo, men sen ger du ju Lalalong tipset IGEN, att äta frukt på helgerna, 2 inlägg efter ursäkten? Ursäkta (!) men jag förstår dig inte?
  • Linda1976

Oststänger! Gegga ihop riven ost (1 påse) 1 ägg och valfri krydda. Lägg ut i stänger på bakplåtspapper och grädda tills de är lite gyllenbruna och krispiga. Smarrigt att doppa i vitlöks-c f

• Linda1976

Läste nåt om parmesanchips?? HUR HUR HUR??????

maddisen: Du behöver inte be om ursäkt men jag undrar varför du tjatar om frukt? Man SKA inte äta frukt på LCHF förrän man är i princip i hamn, speciellt inte om man tampas med sockersug.

• Linda1976

Nej, det är inte bra med frukt heller, vid träning - om man ska stanna i ketos.

• Linda1976
    Maddisen80 skrev 2008-08-22 19:57:34 följande:
    inte om man ska stanna i ketos, men om jag få tala för mig själv äter jag lchf sen träna menyträning body toning sen direkt efter core sen spinning då blir jag helt svimfärdig
    Det rekommenderas inte att man hårdtränar vid LCHF. Ffa inte så att man blir svimfärdig - men det valet får du ju naturligtvis göra själv.
  • Linda1976
    Dame72 skrev 2008-08-22 21:20:55 följande:
    Vet ni!Jag tror man får tänka på att vi verkar följa lite olika "teorier". Ja alla kör low carb, men olika varianter. Tänk: GI-rivstart, Atkins, Skaldeman, Dahlqvist mm mm.Grundtanken är densamma, bort med kolhydrater, mkt protein och fett. Men sen hur mkt kolhydrater man trots allt kan äta verkar dom tvista lite om. För mig är hård träning under den här dieten (ivarjefall i början) utesluten. Kroppen har fullt upp ändå, och att då behöva äta extra kolisar för att orka träna känns inte rätt. Även om man tränar så fattar ju inte kroppen riktigt (tror jag), utan slänger ut lite insulin när fruksockret kommer ut i blodet. Och vips...så var det inte det som det hela gick ut på. Känner ni att ni förstår varför ni äter som ni gör? Har ni läst på mkt om blodsocker, insulin, glukagon mm mm mm?
    Japp, jag har TOKLÄST allt jag kommit över. Skaldemans bok "ät dig ner i vikt" är ju främst för de som ska gå ner kanske 40-50 kilo... och ibland rek han superstrikt och ibland "nivån väljer du själv"....

För egen del väljer jag bort all mjölmat, bönor, gryn osv, samt frukt just nu.

När jag är i mål ska jag äta mer frukt (för det innehåller ju trots allt nyttigheter) och mer grönt. Pasta, bröd osv har jag nog slutat med för alltid. Finncrisp kommer jag att äta, för såna med Bregott havssalt på är uuuuunderbart!
Svar på tråden LCHF tråden 3