• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Linda1976

www.familjeliv.se/Bloggar-4-4/b101541.html Jag har börjat blogga!

Efterrättstips: 2 msk mascarpone, 5 frysta björnbär, ½ tsk canderel (dvs 0,25 gr carbs). SÅ SMARRIGT!!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Hägris

Ja en tablett eller persilja(färkt på kruka tar jag) eller broccoli det är och mycket c-vitamin...

Maddisen80 skrev 2008-07-19 17:12:20 följande:
    Du kan ta en c-vitaminbrus eller testa att ta en frukt de bruka hjälpas Ewe lina skrev 2008-07-19 17:11:47 följande:
    Men SUUUUUUUG!
  • Hägris

jag kollar på minmat men inte varje dag jag har ingen våg och det är ju apsvårT ATT UPPSKATTA.

Jag undrar om det är 2 dl mjölkprodukter per dag? jAG ÄTER JU DET TILL FRUKOST OM JAG ÄTER tjockyoughurt. 

Sorry för caps *hata*

Men SUUUUUUUG!
  • Linda1976
    Hägris skrev 2008-07-20 19:54:07 följande:
    jag kollar på minmat men inte varje dag jag har ingen våg och det är ju apsvårT ATT UPPSKATTA.Jag undrar om det är 2 dl mjölkprodukter per dag? jAG ÄTER JU DET TILL FRUKOST OM JAG ÄTER tjockyoughurt.  Sorry för caps *hata*
    Står det nånstans max 2 dl? Har jag inte läst av DrDahlqvist iaf, och just nu är hon min guru

Jag uppskattar mitt mjölkproduktintag till iaf... 3-4 dl. Inte mer.
    Antingen 3 koppar kaffe med 1 dl grädde i,
    eller 2 koppar kaffe med grädde och en tallrik tjockyoghurt. Ok, det är 16 gr carbs, men vaffan.... Just nu försöker jag ligga på max 25 gr/dag. Kanske klarar jag att dra ner det ytterligare, men inte nu i början.
    Hur är det med er andra, har ni några "gränsvärden" för kolh-intag/dag?

Kvällsmat: 2 skivor halloumi med bacon runt, ugnsstekta.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

Och VARFÖR VARFÖR får jag inget verifieringsmail från Minmat.se JAG KAN JU INTE LOGGA IN!!! (Den caps var meningen )

• Ewe lina

Hej jag undrar hur många kolh man får äta per dag? Beror det på vilken vikt man har eller finns det en gräns för alla.

• Linda1976

Det verkar vara olika, beroende på vilken lchf-nisse man frågar.

Jag vet faktiskt inte. Är det nån i tråden som kan länka till nåt vettigt där man kan läsa om mängd kolh/dag?

• JewelGirl

Det finns ju dom som håller sig till max 5-50 gram kolhydrater per dag. Vad det blir i procent vet jag inte. Jag själv använder mig utav aftonbladets matdagbok och håller mig till max 5%/per dag.

• Hägris
    Svar på #185
    jag har inget max men kör på minsta möjligaprincipen.. kanske 1 dla grädde om dan massa jävla smör(less) cf då och då youghurt kanske var tredje dag massa ost oxå= mängder med mjölk men inte mycket carbs..
    Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden LCHF tråden 3