• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Jjohanna

kikar in här varje dag men har inte vågat skriva då jag inte kännt mej tillräckligt motiverad! men nu har kroppen börjat säga att det är dags att göra något!
    tänkte börja med att be om lite tips, grillen åker fram i kväll.. men vad ska jag äta till köttet??

• Kenzie
    Jjohanna skrev 2008-07-19 18:27:54 följande:
    kikar in här varje dag men har inte vågat skriva då jag inte kännt mej tillräckligt motiverad! men nu har kroppen börjat säga att det är dags att göra något!tänkte börja med att be om lite tips, grillen åker fram i kväll.. men vad ska jag äta till köttet??
    Vad bra att du känner dig motiverad. Du lär inte ångra dig

Grillade grönsaker (zucchini och sparris är smarriga), ett gott kryddsmör eller kanske en fet bearnaisesås. Min favorit till grillat är falsk potatissallad som jag gör på cf, majonäs, kapris, saltgurka, dragon, dill och zucchini som jag stekt i små tärningar. Coleslaw är också mumsigt till.
  • Linda1976
    kikar in här varje dag men har inte vågat skriva då jag inte kännt mej tillräckligt motiverad! men nu har kroppen börjat säga att det är dags att göra något!tänkte börja med att be om lite tips, grillen åker fram i kväll.. men vad ska jag äta till köttet??
    Välkommen! Heja dig!! Hur många kilon tänker du tappa? *nyfiken*

tomat&rödlökssallad är gott till grillat Ät inte för mycket bara!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Jjohanna

bearnaisesåsen är given ;) hur är det med grillad halloumi?

• Jjohanna

glömde ju säga att jag hoppas på att tappa 20 kg men är nöjd om jag lyckas med 15!
    hur mycket har ni andra gått ner? tränar ni något?

• Kenzie
    Jjohanna skrev 2008-07-19 18:57:49 följande:
    bearnaisesåsen är given ;) hur är det med grillad halloumi?
    Superbra, speciellt inlindad i bacon
  • Linda1976
    Jjohanna skrev 2008-07-19 18:59:19 följande:
    glömde ju säga att jag hoppas på att tappa 20 kg men är nöjd om jag lyckas med 15!hur mycket har ni andra gått ner? tränar ni något?
    Jag har gått ner 45 kilo med Cambridge (pulver)- det var räddningen DÅ. Har sen jag slutade med CK pendlat i vikt (inte alla 45, men kanske 10-15 upp å ner), galet. Insett att jag är en carb-junkie. Började med lchf i våras men av olika anledningar orkade jag inte ta tagi mig då.... Men nu (idag!!) har jag börjat igen.

Vet inte hur mycket jag ska gå ner - tills jag kan ha ALLA kläder i garderoben, och jag kan shoppa vilka kläder jag vill, utan att fundera på hur de sitter.

har inte vägt mig på ett tag, och tänker inte göra det heller - risken finns att jag ramlar ner i svarta hålet som är fyllt med choklad
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Hägris

Välkommen!
    Vi grillade idag och jag åt fläskfilen med smörig beasås med lite sallad på rödlök,vitkål,broccoli,fänkål med dressing på majonäs och cf+kryddor, lite räksallad(med extra många räkor) och grillad aubegine med brie emellan 2 skivor sååå gott!! fuskade med rött vin till oxå *hehe

Men SUUUUUUUG!
Svar på tråden LCHF tråden 3