• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Ewe lina

Hej jag har en fråga?
    Väger ni maten innan ni till lagar eller äter ?

• JewelGirl

Ewe lina: Väger inte alls, uppskattar mängd efter mått(dl, msk etc) eller gram och alltid efter tillagning.

• Linda1976

Matrapport:

Gjorde en röra på

stekta färska champinjoner
    lite purjo
    c f
    vitlök
    salt
    peppar
    soja

SÅÅÅ SMARRIGT till smörstekt kyckling. Ni måste testa!

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Maddisen80

jag gör som dig, jag väger inte heller maten

JewelGirl skrev 2008-07-19 16:06:59 följande:
    Ewe lina: Väger inte alls, uppskattar mängd efter mått(dl, msk etc) eller gram och alltid efter tillagning.
  • Ewe lina

Hur får man i sig tillräkligt med vitaminer när man gör den här dieten? Kan man ta en c vitamin brustablett.
    Jag är nämligen sjuk och har varit det i tre dagar.

• Maddisen80

Du kan ta en c-vitaminbrus eller testa att ta en frukt de bruka hjälpas
    Ewe lina skrev 2008-07-19 17:11:47 följande:

Hur får man i sig tillräkligt med vitaminer när man gör den här dieten? Kan man ta en c vitamin brustablett.Jag är nämligen sjuk och har varit det i tre dagar.
  • JewelGirl

Broccoli är väl full med c-vitamin annars? Äter man det så får man ju i sig en del.

• Kenzie
    Maddisen80 skrev 2008-07-19 17:12:20 följande:
    Du kan ta en c-vitaminbrus eller testa att ta en frukt de bruka hjälpas Ewe lina skrev 2008-07-19 17:11:47 följande:
    Ja eller en frukt är väl inte det bästa rådet att ge till en människa som frågar om lchf-kost.

Lite paprika, tomat eller broccoli innehåller mycket c-vitamin.
  • Kenzie

Ikväll åt vi en kycklinggratäng på strimlad kycklingfilé, bacon, cf, grädde, philadelphiaost, massa vitlök, curry, sambal oelek, riven parmesan och en liten skvätt sweet chilisås. Tokgott med stekt strimlad vitkål till.

Ikväll blir det nog några fläsksvålar med guacamole framför teven, vi lyckas alltid äta så pass tidigt att jag måste ha något senare på kvällen. Lite trist då jag försöker bli av med vanan att äta på kvällen samtidigt som jag givetvis vill äta tillsammans med familjen.

• Ewe lina

Nu har jag tagit en brus tablett. Jag måste bli frisk nu

Svar på tråden LCHF tråden 3