• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • JewelGirl

W W: Så bra Synd på ingredienserna annars

• devega

drömhus och JewelGirl: Tack för råden och peppandet! Man vill så gärna att det ska gå snabbt neråt i vikt men de andra fördelarna är ju också viktiga att beakta. Mina humörsvängningar är mycket bättre och jag är nästan aldrig hungrig eller sugen. Helt plötsligt har jag nästan slutat att tänka på mat, något som ständigt funnits i mina tankar.

• JewelGirl

devega: Det känner jag oxå igen. Mår oxå klart bättre och har jämnare blodsocker mellan målen, blir alltså inte helt galen av hunger plötsligen.

• drömhus
    JewelGirl skrev 2008-07-24 21:48:43 följande:
    devega: Det känner jag oxå igen. Mår oxå klart bättre och har jämnare blodsocker mellan målen, blir alltså inte helt galen av hunger plötsligen.
    Jag kan bli så där grymt hungrig fortfarande men jag kopplar det samman med att jag börjat gå mycket mera nu. Har fått en stegräknare som jobba hårt nu för tiden. Kanske äter jag för lite fett om jag reagerar så?
  • JewelGirl

drömhus: Ja det kan vara möjligt. Jag skulle testa att äta mer fett.

• lärjunge

Vilken god recept :D

Jag älskar min Omron stegräknare som jag vann på Tradera... har sett Anna Skipper rekommendera en på sitt program några gånger. Den funkar superbra också, aldrig har haft en så bra stegräknare än denna. Finns på stegraknare.se för ni som vill se. Den heter Omron Walking II tror jag. Min är röd.

• godisanna

har vart ute och rest i veckan och fuskat rejält. det känns inte bra. är helt slut. det känns som att jag inte har någon energi allls.. men det blir nya tag imorgon.

• JewelGirl

godisanna: man lär sig "någon gång" att det är inte värt att fuska med kolhydraterna men å andra sidan har man kanske inget val vissa gånger.

Svar på tråden LCHF tråden 3