• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • JewelGirl

leende guldbruna: Som drömhus sa är KiF = kolhydrater.ifokus. Har sett förkortningen innan och den är smidig

Lchf är som GI-noll kan man säga. Har iaf hört det.

• drömhus
    JewelGirl skrev 2008-07-29 21:28:03 följande:
    leende guldbruna: Som drömhus sa är KiF = kolhydrater.ifokus. Har sett förkortningen innan och den är smidig Lchf är som GI-noll kan man säga. Har iaf hört det.
    JewelGirl, du måste mena GI Rivstart! ?
  • JewelGirl

drömhus: är inte det GI-noll? Det trodde jag Men det är säkert rivstart jag syftade på.

Vad är GI-noll då som jag läst men inte läst ingående.

• drömhus

GI noll är ju sten sture skaldemans lchf program. Extrem low carb. från 12 gr kolisar per dag och uppåt. 12 gr är inte mytcket!

• mo m2007

Kommer in som ny =) här ska det ner i vikt

• Hägris

Nu jäklar är det kokosfett i kaffet..  slemmigt ser det ut men smakar inget alls.. 12,5 g per kopp borde ge resultat frammåt em =)

Vad är snällast mot magen som man kan äta när man käkar penicillin? jag brukar få ont i magen av det och proviva är ju fullt med socker..

mo m2007 skrev 2008-07-29 22:40:00 följande:
    Kommer in som ny =) här ska det ner i vikt
    Välkommen!!
    Men SUUUUUUUG!
  • JewelGirl

Hägris: Har du uppfattning av hur många teskedar 12,5g kokosfett kan vara? Gissa bara. Jag har gått upp till 3 tsk nu (är väl 1 msk). Kan ju väga kokosfettet ikväll till kvällstéet annars.

• Hägris
    JewelGirl skrev 2008-07-30 11:43:30 följande:
    Hägris: Har du uppfattning av hur många teskedar 12,5g kokosfett kan vara? Gissa bara. Jag har gått upp till 3 tsk nu (är väl 1 msk). Kan ju väga kokosfettet ikväll till kvällstéet annars.
    nej men jag kapade vid 50 g sträcket och delade biten i fyra delar.. =) 1 bit per kopp.. det kan kanske vara 2-3 tsk/bit gissar jag
    Men SUUUUUUUG!
  • JewelGirl

Hägris: Streck? Här stoppas fettet ned i en låda på en gång så några streck hann jag aldrig lägga märke till.

Svar på tråden LCHF tråden 3