• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • leende guldbruna

jaha

ok så det funkar utan att ta bort E-blev lite orolig i affären när det va E på allt.
    Äter du korv??
    enligt Gi e korvar med 75 % kött i ,ok.

E fakt peppad på detta nu

• Hägris

jag har mera sällan... ibland plågsamt sällan.

devega skrev 2008-07-30 14:33:30 följande:
    måste höra med er andra LCHF:are ... går ni lika ofta på toa och gör tvåan sedan ni började på kosten? =)
    Men SUUUUUUUG!
  • JewelGirl

leende guldbruna:

Det är helt och hållet på hur strikt du vill vara
    Man ska ju sträva mot så naturlig mat som möjligt men jag orkar inte jaga e-ämnen oxå utan håller mig till att se att det står max 5g kolhydrater och har så mkt kött och fett som möjligt.

Korv äter jag ibland. Lidl har riktigt bra korvar faktiskt. Det tipsades jag om på Kolhydrater.ifokus och de korvarna var fina faktiskt. Noll kolhydrater och inga eller lite e-ämnen.

• Socialen

Här vill jag vara med! Jag började med LCHF i måndags. Registrerar mina integ på minmat.net och är hyfsat aktiv på Kolhydrater i fokus.

Undrar om ni kan hjälpa mig? Jag vill gå ner 3-5 kilo till. Ska jag fortfarande äta enligt fördelningen 75/20/5 eller 60/35/5 som vissa säger?

Räknar ni kalorier? Enligt markazits.com bör jag ligga runt 1300 Kcal/dag. Hittills har jag svårt att komma upp i det och får därför avsluta kvällarna med vispgrädde.

• devega

samma här ... vet inte riktigt hur man ska få igång apparaturen ... =)

Hägris skrev 2008-07-30 20:39:11 följande:
    jag har mera sällan... ibland plågsamt sällan.
  • Tjocksmock

Hej!
    Här passar jag in! Liten presentation om mig: Jag är 170 cm lång och vägde vid årsskiftet 141,2 kg. Under våren gick jag ner till 128,5 med Atkins. Sedan kom mycket jobb och sedan semester och jag gick upp ett par kilo. Men nu kör jag på igen! Härligt att man inte är ensam i kampen!
    Skriver mer sedan, nu är det läggdags!

• annhan

Hej!! Får man vara med? Jag ska börja köra igång mitt nya liv (enligt Atkinsmodellen)..

Känner mig jättepeppad. Nu ska fläsket väck!!!!

• lärjunge

Sista dagen innan jag börjar LCHF! Nu ska jag plugga vad man får o inte får äta för säkerhetsskull, för jag är en gammal Atkins-bantare så jag kan detta, men jag vet det finns skillnader :D

• lärjunge
    devega skrev 2008-07-30 14:33:30 följande:
    måste höra med er andra LCHF:are ... går ni lika ofta på toa och gör tvåan sedan ni började på kosten? =)
    Dom första 1-1,5v på kosten sist, så hade jag renskita (ursäkta ordvalet)... men efter det rättade magen till.
  • devega

för mig är det på andra hållet, det kommer ingenting nästan =)

pratade förresten med min pappas fru igår och när jag berättade om LCHF sa hon att hon gått på en likadan diet för typ 15-20 år sedan. (!)

lärjunge skrev 2008-07-31 09:15:55 följande:
    Dom första 1-1,5v på kosten sist, så hade jag renskita (ursäkta ordvalet)... men efter det rättade magen till.
Svar på tråden LCHF tråden 3