• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • Puma86

Nu fick Lukas sin första smakis av potatispuré D gillade han.. hihi som allt annat! Glupsk liten kille vi har fått
    Lägger in bild på d sedan så ni kan se om ni vill

Innan vi kom till denna period med smikisar så va ja ju såå anti att han skulle få mer o mer för ja ville amma HELT i 6 månader, utan nått mål med riktig mat, men nu e ja mer peppad att ge honom mat för d e ju sååå roligt O roligt för pappa me som kan va me o mata på ett annat sätt! Så om nåra veckor blir d nog ett helt mål mat om dan i samband med amning då... sen får d gå som d går Detta e så spännande o roligt... shit va stora våra bebisar har blivit.. d e skrämmande va tiden går fort... snart ropar dom mamma o pappa o vill krypa i mellan oss under täcket när dom drömt en mardröm hihi Längtar!!!!

• vinkelslip

Jag kollade in dina bilder Puma86, Lukas såg verkligen ut att gilla maten Ser verkligen fram emot att börja ge Elvis smakportioner så småningom, men vi väntar ett litet tag till. Han är ju inte fyllda 4 månader än och så länge han fortsätter gå upp i vikt ordentligt på enbart amning är det ingen brådska tycker vi.

Idag har vi invigt grillen för i år. Sjukt gott så här första gången

Kan också rapportera att jag nu hittat en sjömanskostym på H&M. Den ser inte exakt ut som jag hade tänkt mig, men funkar helt klart. Kombinerar med en sjömanshatt med ankare från Lindex och utstyrseln är snart komplett. Ska bara fixa ett par snygga skor till också

• nightswatch
    Svar på #17
    Tack Xeni =)

Nu har min loppa somnat får kvällen, det har varit en rolig namngivningsdag=) Man känner sig rätt trött nu för det har varit en del att hålla i huvudet. Minea blev rätt kinkig när vi hade tänkt hålla cermonin så hon fick sova först medans vi andra åt. D e skönt att själv bestämma hur man vill ha det än att rätta sig efter en präst och gudtjänst. Det har varit underbart väder med så vi tog generationsbilder ute.

Jag väntar också tills Minea har blivit 4 mån innan jag testar riktigt mat. Undrar över om det är några av era barn som fått ont i magen efter d ätit det?
  • froggyL

Puma86: Kul med fina bilder! Vi ska ta premiären imorgon. Riktigt längtar. Linnea med. Hon vill sååå gärna ha min mat. Bäst att hänga med tåget när det går... Egentligen ville jag helamma länge jag med, men hon e sånt matvrak å mina bröst hänger inte med. Hon blir aldrig mätt längre på de, men hon får suga det som går så får hon resten ersättning. På nätterna funkar bara brösten men då somnar hon ju också...

Idag har vi ätit våfflor till middag å grillad korv med bröd, till kvällsmat. Fin meny va?

Xeni: Ja, linnen gick bra, men jeans skulle jag vilja ha nya, men nja, det får vänta tills man ser normal ut igen. Eller, jag har inte så mycket mage kvar, men mer än normalt. Vi får väl se vad som finns kvar. Tills hösten går jag nog och handlar däremot. E så trött på mina gamla jeans... kommer iaf i de

ThePig: vad skönt att du hittade en kostym. Ankarhatten på lindex blir finfin. Såg den igår när jag letade solhatt till Linnea.

Nu e Linnea så go så jag fattar inte hur man klarade sig utan barn innan! Hon skrattar högt mest hela tiden och ler med hela ansiktet och ögonen och kroppen. Jag måste va i himlen

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Jo, puma86: vad sööööt Lukas va på hoppgungekortet! Helt underbar

• Puma86

Hihi tack froggyL Va så roligt att se honom i den för första gången Har ni nån hoppgunga lr liknande till Linnea?

Lukas har inte visat på nått sätt att han fått ont i magen av maten.. så vi kör på som bara den! Han går ju upp mer än väl på min bröstmjölk o ja tror inte han kommer välja vanlig mat framför mjölken ( som ja va orolig för innan vi började med mat )så vi kör på med olika smakisar o börjar med portioner lite längre fram!
    Han smakar på d mesta, har fått d sagt till mig att ju mer olika saker dom smakar på ju mindre kräsna blir dom som stora... man ska ju naturligvis inte proppa i din små hihi ge don små SMAKISAR bara han får lite glass på nappen ibland.. hihi d gillar han me!
    Lukas blir ju exakt 4 månader nu på måndag så har ju tjuvstartar lite.. kunde inte hålla mig.. hehe men nåra dar hit lr dit har ju ingen betydelse

• froggyL

Puma86: nej, ingen hoppgunga här inte. Verkar kul för de, men vill inte sätta upp nån i vårt tak. Blir en vanlig babygunga ute på altanen istället...

• Puma86

ahaa.. ne våran gunga hänger inte i taket, man sätter fast den i dörrkarmen Smidigt i kan sätta den i vilken dörrkarm som helst! Nu e dfilm o mys som gäller... får ju passa på när lillkillen sover

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2