• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • vinkelslip

Låter jobbigt eldflugan. Vet inte vad jag skulle gjort om jag vore i din situation, men hoppas för er skull att det går över, vad det nu är. Däremot, även om det säkert är lättare sagt än gjort, skulle jag försöka att inte bry mig om vad andra tycker om skrik och gnäll. Kan det vara en tidig 19-veckorskris månn tro? Har hört att det kommer en utvecklingsfas då ungefär som gör bebisarna oroliga.

• Roots

Eldflugan: Skickar en stor kram och hoppas att det går över snart. Hur länge har det hållt på? Kanske en fas? Skönt att läkarna sett att han inte är sjuk iaf. Det blir säkert bättre.

• maxen01

Oj oj oj, blev av med er ett tag, kikade in i roots gästbok och hittade en länk hit.. pust..

Har inte hunnit läsa igenom vad ni skrivit men måste bara höra om det här med amningen.
    Noah är nu 13 veckor och äter varannan timme, så jäkla tråkigt. Börjar bli lite less på amningen och undrar om jag verkligen har vad som behövs eller? Men på BVC säger man att så länge de går upp i vikt så är allt bra. Men om jag hade följt det gamla rådet att amma var fjärde timme då hade han skrikit hur mycket som helst.
    Nu har jag börjat ge ett mål ersättning om dan för att testa lite liksom.. men man är så jäkla instyrd på att amma, vill ge ersättning men det känns så tokigt när amningen faktiskt "funkar".

Ska faktiskt börja jobba i sommar inte så mycket utan endast 15 timmar i veckan och min man sak vara pappaledig lite, det kan nog vara nyttigt för honom *ler*.
    Tänk så skönt att få sitta ner och äta lunch i lugn och ro, men guud vad jag kommer att sakna goa Noah!!

Nu ska jag läsa vad ni skrivit, eller nä förresten det får bli imorgon, nu ska jag skynda mig att sova lite innan matvraket är igång igen.

• maxen01

Eldflugan - Attans vad tråkigt.. verkar det som han har ont? Det finns några droppar på apoteket -semper magdroppar- de kan vara bra om han har diaree, det är goda bakterier på burk, kan även funka vid magknip. Min stora kille var likadan när han var liten, men när jag slutade helt med komjälkprodukter blev han bättre och blev lugnare. Kan det var något sådant, ni har säkert kollat och provat allt, men jag ville ändå skriva detta för vi tänkte inte på det förrän jättesent och då hade vi haft det jobbigt i onödan.

Hoppas det blir bättre snart, när jag tycker det är jobbigt försöker jag räkna ner tiden liksom varje dag som går är en dag mindre som är jobbig! Och det blir bättre, det blir alltid det!!
    Och eferåt glömmer man hur jobbigt det var. Fast schit vad det är jobbigt när man är mitt i det. Tänker på er!

• Xeni

Puma, ja då är han en riktigt stor grabb :) Filemon har 62-68, han är rätt lång men väger inte så jättemycket. 5 kg när vi var på bvc sist.

The Luckiest, jag håller med dig, är oxå anti-tröja o älskar bodysar! Jo men visst kan jag länka över de förra trådarna!

Tezz, vaddå bodyförlängare? fattar ingenting.

Lilla eldflugan, så jobbigt du har det :( Försåtr att det måste va hemskt frustrerande. Du har en jättefin o söt bebis som inte vill va glad... Har det kommit nyss? eller har det alltid vart så här? kram från mig med.
    Och du, skriv gärna av dig! Därför vi är här ju ;)

maxen, det där med amning varannan timme känner jag igen. Filemon är i sånna perioder ibland. Känns som man ammar för jämnan. Men går han upp bra i vikt eller?

• Devania

Nu har jag varit coh sökt om dagvårdsplats åt Alma till slutet av hösten... Känns lite sorgligt att man redan måste börja tänka på sånt :/ Ska tillbaka till skolbänken när hon är 9-10 månader :(

• eldflugan

Tack för era ord!

Känns som här är enda stället man kan prata av sig om sånt som e jobbigt. Ingen i "verkliga" livet som erkänner att det faktiskt är jobbigt att ha barn. Allt är rosenrött o gulligt o mysigt när man pratar med folk.

Han har tyvärr alltid varit såhär. Vet inte om ni kommer ihåg, men jag skrev att det finns 4 typer av bebisar. Och vi har fått den gnälliga typen. Det har vi vant oss vid. Men när han skriker som att han har ont, o vaknar o skriker av smärta då är de svårt.

Vi har provat det mesta, ta bort laktos o kryddor i maten. Men sempers magdroppar hade jag glömt bort. Tack för tipset Maxen01!

Det värsta är att han har slutat skratta och prata nästan helt!
    Det va ju så mysigt när han började prata, men nu hör vi ingenting. Dom gångerna han inte skriker är han istället helt tyst.

Visst har vi en konstig bebis!?
    Jag älskar honom massor o tror o hoppas att vi kommer uppskatta hans små egenheter när han blir äldre o både Oliver och vi förstår dom.

Maxen01: Hur känns brösten? Känns de som du har för lite mjölk? Vet inte om jag med har det. Mina är mjuka, men kan spänna lite om han inte ätit på 3 timmar.

Föresten 1 mkt bra sak har hänt inatt iaf!! Oliver sov hela natten!!
    Han åt vid 23 o sen vakna vi vid 6 av att han ville byta blöja, åt lite o somnade om igen!!

Tack igen för ni finns!

• Puma86

eldflugan: Usch d låter jobbigt.. stackars liten! Hoppas d blir bättre snart.. får hoppas d bara e en period han går igenom....men d e ju skönt ialf att han inte e sjuk, att du fått han kollad!!

mina bröst är me mjuka o blir inte spända om d inte går jääääätte lång tid mellan amningarna o d gör d sällan... men ja har ju hur mycket mjölk som helst i brösten ändå, så bara beroende på hur brösten känns kan man nog inte veta om d tar slut! Fick hör att mjölken KAN inte ta slut även om man ammar mindre lr så... bara d att produktionen av mjölken anpassas, men så fort man börjar amma lite mer så produceras d mer mjölk med en gång!
    Har en vän nämligigen som ger ersättning på morron och kväll och pumpar bröstmjölk ibland o ger på flaska för att hon jobbar i tränar... och hon hade kollat med BVC för hon va rädd att mjölken höll på att förvinna för hon hade glömt att pumpa nåra ggr och tyckte brösten blev tunnare och mjukare, och då fick hon den förklaringen ja skrev ovan! Så d behöver ni nog inte vara orolig för tjejer

Guuuuuud va skönt vädret är asså... måste dock va inne till o från för har massa tvätt att ta hand om och Lukas ligger och sover middag i våran säng! Men vilken färg man får med en gång när man kommer ut, o man känner ju sig så mycket fräschare när man blir lite brun

Många sommarkramar till er alla och era goa bebisar

• maxen01

Eldflugan - Laktosfritt funkade inte på Max utan det funkade bara om jag höll helt mjölkfritt. Lite svårare men funkar det så är det väl värt det! Men det har du kanske också provat

Xeni - jodå Noah går upp fint i vikt, han är 13veckor och väger 6700g och är 64cm lång. Men det vore ju katten annars när han äter så ofta
    Tror du att du har mat tillräckligt eller tillräckligt näringsrik? Varför äter dem isåfall så ofta?

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2