• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • froggyL

Hur sitter den då? jag trodde man var tvungen att skruva fast den liksom

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • vinkelslip

Tack för länken froggyL, kan nog vara bra att läsa på lite inför matandet!

• mysens dagbok

Igår vände sig min lilla tös från mage till rygg:) Gissa om jag blev stolt!

• Devania

HEJ PÅ ER! Nu äntligen har jag tid att kika in här i nya tråden, vi har haft ganska full rulle över 1 maj och helgen.. Alma fick sin första gasballong också :) Jag ska lägga in nya bilder i fotoalbumet om nån vill kika :)

Tezz79: Vi går på babyrytmik på öppna förskolan, träffar andra mammor, e hemma och bara tar d lugnt... Snart ska vi börja på babysim (31.5), ska bli jättespännande att se vad Alma tycker om det :) Vad är barnvagnsbio?? Låter intressant :D

• camant

Hej Alla! Jag har inte varit särskilt aktiv i tråden, men har försökt att då och då gå in och läsa vad som händer. Så himla kul då våra barn är i stort sett lika gamla, man känner verkligen igen sig

TACK Xeni för att du meddelade nya adressen till del2-tråden. Befarade att den gamla tråden "tystnat" då jag inte såg några nya inlägg.

Har ännu inte hunnit läsa ikapp, men det ska jag roa mig med i em. Just nu ligger Viggo och sussar sött i sin vagn utomhus, han sover aldrig lika gott inomhus.

Han har just blivit 4 månader, måste säga att det är en så himla mysig åler. Numera nöjer han sig aldrig med att "bara" sitt i knät, utan det ska stås och allra helst hoppa upp och ner. Ju högre hoppet blir, ju bredare blir leendet. Underbart!

Ska försöka skriva lite mer aktivt för det är så kul att hänga med.

• camant

Jag chockar med ett nytt inlägg direkt igen, nu när jag har läst ikapp

Viggo gillar mer och mer att ligga på mage och försöker helt klart ta sig framåt. Något som inte går särskilt bra utom när man ger honom stöd bakom fötterna. Han blir mäkta stolt när han förflyttar sig framåt...

Vad gäller att sitta själv så finns det inte, han sitter med stöd men känns som om det är ett tag tills han sitter själkv. Han rullar från mage till rygg, men från rygg så kommer han bara runt på sidan, precis som det var för ett par av er andra oxå

Smakportioner har vi kört i 2 dagar, han har fått ett par teskedar gröt och Viggo gillar det verkligen, tyckte att det var aslldeles för li´te... vi kommer försöka öka på mängden lite successivt.

• Puma86

Nu har Lukas fått sin portion av puré och bröstmjölk, d somnade han gott på
    Har vart ute i d UNDERBARA vädret hela dan idag.. d e helt sjukt va glad man blir av sånt här väder.. allt e så mycket lättare runt omkring!!!
    Längtar tills man kan sitta ute på gräset med en filt o Lukas kan sitta själv med en på filten o leka med sina leksaker o man bara njuter av d lilla miraklet man skapat

Hoppas ni har lika fint väder som vi har här

• Roots

Här är vädret också underbart, jag är ute mina två timmar varje dag när Osborn sover middag i vagnen. Men jag har ännu inte vågat amma ute, är lite rädd för mjölkstockning. Och när det blåser så fnyser Osborn argt, så han har knappt varit uppe från vagnen när vi är ute. Jag är väl lite mesig, men ammar ni andra utomhus?

• Puma86

Jag har inte ammat utomhus, dels för att ja inte behövt göra d än för ja e väldigt noga med att ge honom mat innan vi går ut nånstans lr åker iväg... men ja tar upp honom ur vagnen när vi e ute... idag satt vi ute tillsammans i min solstol jag och lukas, han under skydd såklart från solen.. men d gick kanon bra! Men Lukas sover helst när vi e ute nu i den friska luften o sköna vädret..

Oh HerreGud va han pratar HELA tiden nu, undrar vad han försöker säga ... d e verkligen högljudt oxå.. sååå roligt att man verkligen hör honom o han pratar verkligen...
    D e så roligt nu när man ser att han har temprament... nu förstår man verkligen vilka hans föräldrar är haha
    Men han blir sååå förbannad o ryter o gapar o drar i allt o i mitt lr pappas hår lr ansikte om han får tag när han inte får som han vill lr om han retar sig på nått... En evis och bestämd liten grabb vi har här hemma... ska bli intressant o se hur d blir när han börjar krypa o röra sig själv.. blir nog att VERKLIGEN hålla koll o ha hjärtat i halsgroppen hahaha!!!

• froggyL

Nu har vi haft vår premiär!!!

Premiären 3
    Premiären 6
    För er som vill ser mer och större bilder så finns det i mitt galleri...

Premiären bestod av majs/potatis-puré utblandad med bröstmjölk. Jag tror jag beskriver det som skräckblandad förtjusning Hon var lite lagom skeptisk, både skrattade och grimaserade. Svårt att säga hur mycket som stannade i munnen men det var ett bra första försök. Hon var sååå nöjd att få äta med sked som vi vuxna. Trodde hon skulle spotta ut det mer än hon gjorde, men hon var så duktig så. Mamma stolt

Vi var ute på promenad i fina vädret förut. Gick ner till sjön här, och satte och på en bänk i solen. Linnea låg och sov i vagnen. Sååå härligt. Älskar sol och bad. Två små barn var i och plaskade i vattnet. De badade halva sig. Hörde av brorsan att det var 12 grader i havet. Då e det ju badvänligt. Badade vid 8 grader förra året i början/mitten av april. Eller var det förrförra

Roots: ja, jag har ammat typ 2 ggr ute, men då bara när det har varit riktigt lä och varmt ute, tex ute på trappen i solen eller på vår altan. Har känts "farligt" kallt annars. Inte för att jag fått nån mjölkstockning innan, men jag vill inte ha nån heller...
    Däremot brukar Linnea va ute med mig, inte bara i vagnen. Då e hon i knät eller i min famn. Eller i bärselen. Det märks att hon gillar att vara ute, men samtidigt blir hon väldigt trött av all frisk luft inte mig emot

Det är så skönt. Jag märker av att hon ändrar sitt sovmönster nu. Hon börjar bli trött vid 19 på kvällarna och ofta somnar hon runt 20, ibland senare. Men det har liksom blivit tidigare och tidigare hela tiden.

Hoppas ingen stör sig på mina långa inlägg, gillar att skriva när jag väl får tid

Puma86: Visst e det härligt! När de pratar en massa. Man undrar vad de egentligen försöker säga. Eller om det "bara" e joller. Undra vad som rör sig i skallen... det där med att dra i håret, ja det känner jag igen. Tur jag inte är direkt håröm.

Och för er som undrar; Puma86 har svarat, på min fråga från ett tidigare inlägg... ang. hoppgungan. Fast inte här...

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2