• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • Xeni

Roots, tackar tackar! sambon är lite amatörfotograf o äääälskar att fota vår lille fotomodell :) Och Filemon verkar oxå älska att bli fotad.
    Det går verkligen framåt med träningen. Från att ha hatat att ligga på mage tycker han nu det är rätt så intressant (om man då själv sitte rmed på golvet o hejjar o skojar)
    Filemon har nu rullat från mage till rygg för första gången! Som tur var på golvet. Så nu kan vi INTE lämna honom ensam på skötbordet!

• Lurvan83

Hej alla =) Läser typ varje dag vad som skrivs, däremot e jag rätt dålig på å skriva själv, haha =)

Max e nu 3½ månad, å det händer saker varje dag! I ca en månads tid har han vänt sig från rygg till mage, så nu sover han på mage heeeela tiden. Han blir vansinnig om vi försöker vända honom, så han verkar trivas så =) Å nu den senaste veckan så har han även rulat helt runt några gånger, igår fick han tom en liten bula för att han rullade runt precis när jag tittade bort 2 sek... Gäller å kolla hela tiden =)

Mysens dagbok: Vad var det för ryggproblem du fick efetr förlossningen? Lite nyfiken iom att jag hade ryggmärgsbedövningen som läckte i ryggen på mig, å pga det blev sängliggande första veckan... Tänkte omd et va samma som du drabbats av...

Näe, nu ska jag fortsätta greja inför släktkalaset idag, suck, hade helst velat sova några timmar, för lilleman har inte riktigt hajat det där med att sova hela nätter än, haha =)

Ha det toppen!

• vinkelslip

Kul att vi är flera som vill fortsätta med tråden. Tänk vad mycket som hänt sen vi satt och knep...

Elvis sitter nu korta stunder utan stöd, lite ostadigt såklart och det gäller att ha beredskap att ta emot honom när han tippar över åt något håll. Han har vänt sig från mage till rygg några gånger men verkar inte komma ihåg riktigt från gång till gång hur man gör. Efter att ha varit lite tystlåten nån vecka har han också börjat babbla igen, han kan föra ett riktigt "oväsen" - alltså inte gråt utan allmänt gap och ljud... Igår prövade vi sittdelen till barnvagnen för första gången, han kommer upp lite bättre när han är vaken i den och kan sitta och titta lite. Kan inte fatta att han redan är så stor och har lärt sig så mycket på så kort tid. Att ha barn är mycket roligare än jag nånsin hade kunnat tro

• Roots

Xeni: Jag låg bredvid Osborn heela tiden i början och hejade som om jag var på fotbollsmatch - det tar några veckor och sen kan dom ligga helt själva och pyssla med sina leksaker så fortsätt.

Apropå vända sig, osborn har världens goaste sovstil, han lägger sig liksom på sidan med armen över ansiktet, precis som när han ska vända sig. Första gången han kommer runt blir väl i sömnen är jag rädd...

• nightswatch

hej alla! Är oxå inne o läser rätt ofta men är dålig på att skriva.. Minea är inne i en riktig pratperiod. Hon snackar hela tiden men hon är inte så intresserad av att ligga på magen fast man tjoar o stimmar med henne.. Men d kommer nog=).. Vi ska ha namngivningsfest på lördag så håller på o grejar med den. Förresten vad tyker ni om bärselar och sjalar? jag börjar faktiskt få ont i axlarna av selen när man går länge med henne.

• The Luckiest

hej hej! Jag ska bli bättre på att skriva.. tappade bort den gamla tråden men nu finns ju denna :)
    Jag knep ju till nyårsdagen så idag är Nova 4 månader :P vet inte hur lång hon är eller vad hon väger (fick inte komma på 4 månaders koll för att hon växer så bra) lite tråkigt tycker jag men jag ska prova att väga henne här hemma så vet man ju ungefär! Idag ska stumpan få en smakportion av gröt, spännande så jag väntar bara på att hon ska vakna från sin lur =) någon annan som börjat ge sina små något annat än bröstmjölk/ersättning?
    Nova har kunnat rulla runt rätt så länge men hon tog en paus då det inte var alls kul ett tag. Förut rullade hon mest från mage till rygg men nu är det tvärtom som är favortiten :)
    Oj nu blev det långt!! =) men men

xeni: lägg gärna in en lista det skulle vara kul!

• Xeni

Lurvan, oj oj oj vänder han sig hela tiden?? Och jag som tyckte Filemon var duktig som gjorde det första gången häromdan! haha!
    Fy det där med ryggmärgsbedövningen lät inget kul. Jag har alltid vart lite rädd för den bedövningen o höll mig därför till lustgas. Tråkigt att du o Mysens dagbok hade sån otur vid förlossningen.

ThePig, åååh tycker Elvis är så duktig som kan sitta korta stunder! Det är nåt jag läntar efter! Själv var jag tidig när jag satt riktigt, 4 månader. Men Filemon åker med näsan i golvet om jag släpper taget om honom när han sitter.
    Och du, jag håller med, det är ju jätteskoj med barn!

nightswatch. säg till om du behöver nåt tips till namngivningen. Och lycka till :)

The Luckiest, så fort jag fått reda på vad Gekkos bebis heter så lägger jag in listan, har mailat henne :)
    Och japp, du får bli bättre på o skriva ;)

Är det nån som gått på barnvagnsbio? Det gjorde jag för första gången i onsdags. Jättetrevligt!
    Jag använder bärsele. Har börjat göra det på sistone (med Filemon vänd utåt) och det gillar han, men visst det börjar bli lite tungt. Nån som vet hur länge man kan använda bärsele?

• Puma86

Lukas vänder ju sig från mage till rygg, men inte från rygg till mage än, han kommer inte riktigt runt på d hållet än hihi
    O sitter själv gör han inte än heller.. gud va roligt för er med bebisar som sitter, längtar som bara den, ska bli så kul att kunna sätta honom på en filt med lite leksaker sen o se hur han sitter o leker själv
    Nu i helgen blir d potatispuré som Lukas ska få smaka på, han älskar ju redan att smaka på morotsdrickan, han har även smakat på glass, mjölk o d gillar han lika mycket hehe han blir helt galen när han inte får mer, så att bara hålla d till smakis kommer bli kämpigt

Har ni börjat med smakisar till era små än lr?

• The Luckiest

Nu har Nova fått sin gröt! Mums tyckte hon (tror jag) :) hon gapade iaf jättestort hela tiden o ville ha mer än hon fick, men det är ju en dag imorgon också! nästa projekt blir potatispuré men nu kör vi havregrynsgröt några dagar först!

• Impala59

Elina är född 23/2 vägde då 3560 g o var 51 cm
    Igår 2 månader o 1 vecka / 9 veckor o 4 dagar gammal, vägde hon 5240 g o var 61 cm lång.
    (Elina är mitt andra barn. "Ettan" är född 02, oxå en flicka)

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2