• Xeni

    Vi som knipit färdigt del 2

    Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

  • Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • Puma86

    Luckiest, Hittar du inte? Gud d som finns så mycket.. har massa bodysar i 74.. o har sett massor i storlek 80 som ja ska köpa sen när han kommer upp i den storleken!! Hihi du kanske bara letar på fel ställen!

  • The Luckiest

    Puma: nepp, är ofta jag ser jättefina bodysar som inte finns i större storlekar. Men jag kanske bor i en för liten stad :)

  • froggyL

    Oj 74! det e stort Linnea har 62 men snart går nog 68 på, vissa plagg...

    Js tröja å byxor e ju lte meckigare men snart dags att vänja sig. Bodysar e ju helt klart smidigast. Idag har vi tröja o byxor... måste ju använda kläder som vi fått iaf 1 gång

    ThePig: vi bor i Alingsås men har varit många ggr i kinnekulletrakten.

    Snart ska vi till BVC. E alltid lika nyfiken på längd å vikt


    Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Roots

    idag sks jag få träffa en nyföding!! hoppas hon e vaken. tre veckor eller nåt sånt. så spännande! (å lite skönt att den tiden e över för denna gång, hehe)

    osborn har oxå 74, ibland 80. köper allt på tradera, inga problem hitta bodies där.

  • Tezz79

    Jag har köpt bodyförlängare som man fäster i grenen, man fick ett paket med tre förlängare så att de passar de olika knäppningarna som finns. Ofta så är det ju på längden de växer ur boysarna. V i kan nu fortsätta att använda favoritbodysarna t.ex så använder jag fortfarande en del 56 bodysar trots att Ebba har storlek 62-68.


    Stolt mamma åt Ebba
  • Impala59

    Har inte heller problem att hitta stora bodies. Som Roots skriver finns mycket på Tradera och nätet i övrigt. Men jag tycker även att det finns ganska mycket i affärerna oxå. KappAhl, Lindex, H&M, Cubus....

  • Impala59

    Har sett bodies upp till stl 92 på Lindex men vanligast e nog upp till 80

  • eldflugan

    Usch va ledsen jag blir när jag läser era inlägg. Fika o promenader o picknick i solen o bebisarna ligger själva på filt mm. Oliver vill inte göra nått av det. Det enda vi gör numer är går till ÖF max en gång i veckan. Överallt annars glor folk så mycket för Oliver bara skriker o gnäller. Han vill inte ligga vagn, inte åka bil, knappt sitta i bärsele. Man kan va ute max en halvtimme sen är det trött o gnälligt.

    Hahn har sovit gott om nätterna, men nu sprattlas det o vaknar o skriker. Vill inte äta, inte snutta inget funkar.

    Han har dessutom varit massa sjuk nu. En dag innan dopet åkte han på nått magvirus och har nu diarre med. Så han har gått ner 125 gr, väger bara 6040 gr.

    Försökte ge han ersättning men de spotta han bara ut.

    Varför har alla andra fått lyxbebisar.. Usch va ledsen ja blir!
    Syrrans bebis och en kompis bebis (6 respektive 4 veckor yngre) Dom bara sover o äter o myser, ligger vagn o går promenader. Skriker inget alls. Varför gör Oliver det??
    Ingen hittar nått fel. Varit hos läkare 2 ggr, på bvc massor o ringt sjukvårdsupplysningen.

    Min son är så vacker att titta på men fy va trötta vi är på allt gnäll. Det enda som funkar är att bada, men man kan ju inte sitta i badkaret hela dagarna.
    Han är vaken 30-40 min, sen orkar han inge mer o vill sova igen, sover en timme o sen är de lite lek o massa gnäll i en halvtimme igen.

    Va långt de blev, men nu kanske jag kan må lite bättre när jag fått skriva av mig.
    Tack för ni finns här.

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2