• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • froggyL

Nightswatch:

Nu har jag sovit... efter en underbar kväll ute på altanen och sen inne i sängen. Linnea somnade redan vid 20 så maken hade bäddat upp ute på altanen, med tjocka dynor och täcke. Sen fick jag massage. Sen gick vi in och la oss, då fick jag fortsatt massage med olja också.. och somnade självklart. vaknade nu.... så dags att borsta tänderna och gå och lägga sig. Usch då, hungrig e jag också, får väl ta nåt litet som mättar tills jag somnar igen.

Gäääsp. Ha en bra helg alla!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Puma86

FroggyL, JÖSSES va mysigt d lät Vilken man du har!!!
    Ja ska inte klaga på min heller, han hade säkerligen gjort d me om vi hade haft en altan...men gud d lät ju helt underbart!!!

Uscha.. har en sjuk son här hemma nu.. ingen feber lr så o e lika glad som alltid ( lite mammigare kanske ) men har en sån HEMSK hosta o snorig som bara den...så han sover så dåligt på natten nu o får sånna host attacker under dagarna
    Köper man hostmedicin för babysar då lr hur gör man?

• nightswatch

Puma89: Va tråkigt att han e sjuk. Jag tror att du måste gå till en doktor för att få medicin utskriven. Ett tag var Minea väldigt slemmig i halsen och jag frågade på apoteket om där fanns något att ge henne. Men hon sa att man fick gå till doktor först..

Har en fråga, finns det fler bebisar som inte gillar att det är varmt?. Minea är väldigt gnällig och har svårt för att komma till ro när han ska sova.

• Puma86

aa ne d finns inget man kan ge dom när dom e så små fick ja höra idag.. men änsålänge e d ju bara hosta o snorig så han e ju inte "sjuk", ingen feber lr så.. så vi kan nog klara oss ett tag till o hoppas att han blir bättre!
    RS-viruset... hur stor chans e d att dom drar på dig d nu när dom e såpass "stora" och "sesongen" för d e över???

Ne här har ni en bebis som verkar gilla värmen, ÄVEN om han e väldigt varm i sig själv Sover som en stock så fort vi kommer ut o går i vagnen, lr om den bara står still me, han sover mer än gärna flera timmar vilket e skönt för då får ja tid till att ligga o glassa i solen Vilket har resulterat i att ja redan bränt mig nästan hehe, tur att man har så bra pigment!!

• vinkelslip

nightswatch: även Elvis verkar ogilla värmen. Han sover oroligt och bara kortare stunder på dagtid numera, men tar igen det genom att ta kväll tidigt (18-19). Har väl inte riktigt vant sig vid värmen än, det har ju kommit ganska plötsligt.

Vi försöker dock få tag på en sista minuten-resa till Spanien eller Grekland i början av juni, så det är väl bra att vänja honom vid värmen redan här hemma. Märker att jag är helnojig med solen, får smått ångest så fort Elvis inte är i skuggan så det gäller att ha smarta grejer med sig i sommar. Funderar på att köpa ett sånt där tält/vindskydd att ställa upp på stranden/utflykten. Någon som prövat och har tips om var man köper ett bra och smidigt?

Kom på att jag skulle höra med er andra vad ni tycker om era kontakter med BVC? froggyL antydde lite misstro mot BVC-tanter i ett inlägg ovan, själv är jag nöjd med vår ena och missnöjd med vår andra (vi får träffa två olika). Sen är det väl så, precis som froggyL säger, att magkänslan är allra viktigast, det är ju inte så att BVC-tanterna är allvetande orakel som man måste lyda blint liksom...

• froggyL

Puma86: usch vad jobbigt. Vet hur det e. Linnea har varit förkyld många gånger. Aldrig feber, även om det känts så, så jag har kollat med termometern... Hostat har hon gjort också då, fast inte jättemycket. Men snor kan det rinna mängder. Det e ju bra att det kommer ut. Det är bra att de nyser har jag fått höra..

Nightswatch: Älskar värmen? Nja, jag vet inte. Hon älskar ju det på det sättet att hon får ha mindre kläder på sig, men hon e redan varm som en spis, även när det är kallt ute, så nu blir hon blöt på ryggen när hon ligger i vagnen eller ligger ner på en filt...  vi får nog gå nakna hela sommaren... eller nåt... i skuggan. Fast där blir man ju solbränd också...

Puma86: wow! flera timmar. Duktig kille du har. Linnea sover max 45 minuter ute i vagnen. Det ser jag som en eeeevighet, typ... iaf när man jämför med när hon vaknar efter 10 minuter...

• froggyL

ThePig: Jag har redan ett sånt, ett sånt där "halvt" tält. Köpte vårt på Jysk för 2 år sedan för att använda till mig själv vid kusten när jag ville ha lite skugga att ligga i. Det är skitbra! tycker jag iaf. Det blir till att använda nu i sommar. Lättmonterat. Däremot kan det bli ganska varmt där i, men man kan lägga en ljus handduk på kanske, och så behöver man ju inte ligga längst inne i... så får vi hoppas på lite fläktande vindar i sommar också...
    Skönt att få träffa 2 olika om du nu e missnöjd med den ena. Hur kommer det sig att du har två...?

• froggyL

Vet inte om jag sagt det men vår BVC-tant e helt virrig. Jag undrar om allt står rätt till i skallen på henne  nu sist frågade jag om Linneas navel. Om den kommer att va lite utåtstående som den är nu, eller om magen växer till sig och den "kryper in". Då säger hon: den största jag har varit med om var så häääär stor, och så måttade hon.. och då sa jag; men då kanske hon får en pappanavel då (han har nämligen en bulle på magen, typ) och så säger hon; ja, men.. det går säkert i arv!

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! ja, SÄKERT! suck.

Sån är hon hela tiden, antingen kan hon inte svara på frågorna man har, eller så gissar hon bara. Nej, tur internet, magkänsla och vänner m.m finns. Som sagt var; tips på salvor att smörja med m.m. kan jag tro henne på, men sen har jag inte mycket för henne.... borde hon liksom inte gå nån vidareutbildningskurs eller nåt? och datorer... oj oj oj, hon e som min mamma...de e faaarliga!

• froggyL

Nu bombarderar jag med inlägg, men jag måste ju bara dela med mig av ett gott skratt, eller kanske kräkvarning? Titta på de "underbara" bilderna på detta fina objekt.... och jag hoppas för allt i världen inte att nån av er bott där. ha ha.

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/158362

• Lurvan83

Ojoj, det skrivs ju så himla mkt här, jag hinner ju inte med =) Hade tänkt skriva å svara på en massa saker, men jag har glömt en del. Men en sak va iaf det där med att bebisarna inte vill stå. Jag tror det e jätteolika från barn till barn.Max e 4 månader den 18 å han har i ca 1 månads tid rullat å velat hoppa å skutta i knät. Han blir vansinnig om han får sitta ned. Han ska stå eller hoppa hela tiden. Ligger alltid å sover på mage eftersom han vänder på sig så fort vi lägger han ner. Men det kan ju oxå va så att han blir sen med nåt annat då. De barn som inte vill stå å hoppa, kanske pratar eller nåt väldigt tidigt istället, så det e nog normalt =)

Sen PUMA86: Jag hörde av en kompis att hon tydligen hade fått höra att man kunde ge dom lite jordgubbssaft om de har hosta. Jag provade aldrig själv, men det skulle tydligen funka. Ska dubbelkolla med henne imorn igen... Men se vad de säger omd et på BVC så kan du ju isf köpa hem lite BOB saft å ge honom å hoppas att hostan blir bättre =)

Å THEPIG: Jag har köpt en rätt smart strandmadrass liknande sak. På IKEA. Den e lagom stor (typ avlång å rätt tunn) å i ganska tunnt material. Å så e det som en båge över som då gör att dom kan ligga där i skuggan. Å man kan välja att ha bågen i mitten eller i nån av kanterna, beroende på om man själv kanske vill passa på å pressa lite jämte, haha =) Vet inte om du förstår vad jag menar, men kolla på IKEA annars, tror den kosta 189 eller nåt. Värt å prova =)

Som sagt, skulle svarat på en del andra saker, men det kommer jag nog på så småningom.

Hur har ni gjort förresten, som har börjat med gröt? Vilken sort å hur mkt å så i början? Vi började lite smått idag, men ska ha föräldraträff på måndag å snacka mat, så vi kanske blir lite klokare då =)

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2