• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • froggyL

Nestlés milda havregröt, det stod; bra att börja med, på paketet och jag gör en smakportion enligt anvisning. Hon vill dock ha mer, men hon måste ju vänja sig vid gluten först.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Puma86

FroggyL, haha ja e lika förvånad varje gång han sover så länge i denna värmen...han vaknar till o bökar lite nångång bara men då vill han bara att ja vänder på honom i vagnen så somnar han om med en gång igen..
    Men d e skönt... va ute o shoppade med en kompis i torsdags o Lukas sov hela tiden, va iväg i 3½ timme...sen vaknade han ju till när ja skulle sätta han i bilen men somnade om lika fort när bilen startar
    SÅ han gillar nog värmen... konstigt nog hehe! Hade han fått välja själv så hade han nog vart naken i solen JÄMT *hahaha*

Lurvan83, tack fär tipset Dubbel kolla gärna med din kompis.. hade vart kanon om d hade funkat ju!!!

Va d gäller BVC tanter så gillar ja nog våran måste ja säga.. fast ja går mer bara dit, väger o mäter o kollar upp honom som man ska göra och endast d typ, om d e nått jag undrar lr vill veta så direkt så vänder ja mig till familj och vänner som har småbarn... känner att d funkar bäst o man får bäst råd och resultat av d...

• Xeni

Tack alla för lugnande svar...

Roots, du sa att dina bröstkommit igång igen? Har du haft lite mjölk o nu har det blitt mer?

Froggy, haha hemskt hus ju! Och vad är det förena som bott där?? Galna i speglar eller??

Har börjat att ge Filemon tillägg på kvällarna. 100 ml får han o nu äntligen sover han bättre på nätterna.
    Ska börja amma oftare på dagarna så att mjölken kommer igång mer.

• Roots

Xeni: Ja, det var två veckor sen så märkte jag att Osborn åt längre och längre stunder plus att jag var HELT slut. Han blev nöjd till slut och hade ökat fint i vikt, men jag kände att all min energi gick till att göra mat åt honom typ.
    Så jag fick några rejäla sovmorgnar (eller ja, ett par timmar..)när min kille tog honom efter att jag ammat och sen åt jag mycket. Har inte varit så hungrig, men jag ökade på portionerna ändå och tryckte i mig mat och nattmackor. Plus att jag var noga med att amma båda brösten varje gång. Nu känner jag mig piggare och Osborn är nöjd efter en kvart kanske.
    Så vila, ät och drick nu i värmen och pumpa ut när du ger ersättning så brösten "luras" att producera igen så kanske det ökar!

Vi gav potatis igår första gången!! Han grimaserade inte och gapade inte heller stort. Inte så stor grej verkade det som. Det mest intressanta var att sitta i selen och titta på när jag mosade med gaffeln...

• Impala59

Elina sover så gott i vagnen..Kallt eller varmt ute spelar ingen roll. Hon sover lätt 2 timmar ute.

Hon har ju vart toktaskig i magen en längre tid. Bvc damen tycket vi skulle byta välling/ersättning från Semper till NAN men dom verkar ju innehålla det samma o vi har bunkrat med Semper så vi har inte bytt. Däremot har jag på eget bevåg hållit upp med Ad-droppar(vatten) under en vecka o Elina har vart riktigt bra i magen. Det måste vara det det beror på för jag har inte på någotvis ändrat min kost.

• Puma86

ÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja måste bara få skriva av mig, o ber redan nu om ursäkt för mitt språk kanske, men nu e ja förbannad!!!!!

Jävla människa till sambo/pappa man har asså... ibland undrar man fan om han vet om att han har ett barn! Han tar ingen hänsyn och "glömmer" att Lukas sover när han väl gör d t e x... han har kanske bytt blöja 5 ggr ALLT SOM ALLT sen vi kom hem från BB... på snart 5 MÅNADER asså.... e d nån av er som vart med om d lr!?!?!?!
    Han är nästan aldirg med honom, när ja ber honom att ta honom en stund så har han honom MAX != minuter åt gången lr så... annars blir han VARM!!!! VA FAN TROR HAN INTE JAG BLIR I DENNA VÄRMEN DÅ!?!?!?! men d e väl bara att gilla läget lixom.. ska lukas in te få vara hos sina föräldrar bara för att vi blir varma!?!?! HALLÅÅÅÅÅÅÅ!!!!
    Han har väl nattat honom X antal ggr me.. inte allt för många.. d hände väl nån gång när Lukas va liiiiten.. han kan aldrig ta Lukas nån morgon så ja kan få sova nån extra timma lr så.. d går inte för d ORKAR han inte!!!! O även nu om han skulle ( till all förvåning ) ta Lukas nån morgon så skriker lukas för han e inte van vid att vara med sin pappa så utan mig lixom...
    Han skiker o gapar framför Lukas när vi "bråkar" ÄVEN om ja säger till honom o ber honom att INTE göra d, han kan inte behärska sig... VA FAN SKA JA GÖRA!! Lukas får ju lida för d lixom.. d e ju inte rättvist nånstans!!!!

Förlåt men ja hade ingen annan stans att skriva av mig o få ur min frustration.. d hände en incident nu senast idag närmligen.. o d va droppen som fick bägarn att rinna över kände jag....

Hoppas ni har d underbart i sommarvärmen o att ni får en snygg bränna

• Impala59
    Puma86 skrev 2008-05-11 15:19:08 följande:
    ÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!Ja måste bara få skriva av mig, o ber redan nu om ursäkt för mitt språk kanske, men nu e ja förbannad!!!!!Jävla människa till sambo/pappa man har asså... ibland undrar man fan om han vet om att han har ett barn! Han tar ingen hänsyn och "glömmer" att Lukas sover när han väl gör d t e x... han har kanske bytt blöja 5 ggr ALLT SOM ALLT sen vi kom hem från BB... på snart 5 MÅNADER asså.... e d nån av er som vart med om d lr!?!?!?!Han är nästan aldirg med honom, när ja ber honom att ta honom en stund så har han honom MAX != minuter åt gången lr så... annars blir han VARM!!!! VA FAN TROR HAN INTE JAG BLIR I DENNA VÄRMEN DÅ!?!?!?! men d e väl bara att gilla läget lixom.. ska lukas in te få vara hos sina föräldrar bara för att vi blir varma!?!?! HALLÅÅÅÅÅÅÅ!!!!Han har väl nattat honom X antal ggr me.. inte allt för många.. d hände väl nån gång när Lukas va liiiiten.. han kan aldrig ta Lukas nån morgon så ja kan få sova nån extra timma lr så.. d går inte för d ORKAR han inte!!!! O även nu om han skulle ( till all förvåning ) ta Lukas nån morgon så skriker lukas för han e inte van vid att vara med sin pappa så utan mig lixom...Han skiker o gapar framför Lukas när vi "bråkar" ÄVEN om ja säger till honom o ber honom att INTE göra d, han kan inte behärska sig... VA FAN SKA JA GÖRA!! Lukas får ju lida för d lixom.. d e ju inte rättvist nånstans!!!!Förlåt men ja hade ingen annan stans att skriva av mig o få ur min frustration.. d hände en incident nu senast idag närmligen.. o d va droppen som fick bägarn att rinna över kände jag....Hoppas ni har d underbart i sommarvärmen o att ni får en snygg bränna
    Styrke-kramar till dig!
  • Xeni

Puma. Jag förstår verkligen att du har det JÄTTEJOBBIGT och så frustrerande! Och jag vet hur det är som mamma när man får ta hela lasset själv... skittråkigt! man är ju 2 som är föräldrar! Jag o min sambo har haft det rätt tufft sen Filemon födddes. Han hade lite svårt att ta honom till sig, att hjälpa till, ja att vårt liv hade förändrats helt enkelt. jag blev ledsen och deppad då jag tycker det är otroligt viktigt att båda hjälper till. Visst, mannen jobbar o blir trött. men vi kvinnor då? Som har ett heltidsjobb (minst) med våra barn. Vi går inte o jobbar men vi får stiga upp på nätterna o mata, aldrig får vi äta i lugn o ro, och aldrig får vi lugna raster. Och vi får inte komma ifrån allt en stund.
    När jag på BVC fick fylla i ett papper 2 månader efter förlossningen om hur jag mådde så tyckte de på BVC att jag inte mådde bra. De skickade både mig o min sambo till psykolog där vi fick (får) prata. JÄTTEBRA! Det är så skönt att få prata av sig, få råd av en utomstående och sambon har bättrat sig betydligt! Säg till på BVC! De hjälper er! Lycka till Puma, vet vad du går igenom, och det ska inte behöva fortsätta så. Det är HANS barn oxå!

• vinkelslip

Puma86: verkar dumt och själviskt av din sambo att överlåta så mycket av ansvaret och omsorgen om Lukas på dig. Jag skulle inte tolerera det från min man, för precis som du skriver blir man ju själv också både varm och trött, det är ingen godtagbar ursäkt för att inte ta hand om sitt barn! Försök förklara lugnt hur du upplever det, någon gång när ni inte redan hunnit börja bråka är väl mitt enda tips. Hoppas det ordnar sig!

froggyL: vilket otroligt hus!! Lyxigt värre får man väl säga, men absolut inte i min smak...
    Vi träffar 2 olika på BVC för att de delar på vårt boendedistrikt, tror att de jobbar olika veckodagar.

Tack för era tips om strandskydd, jag ska kolla upp jysk och ikea!

Idag har varit en lite halvtaskig dag, Elvis har varit rätt gnällig, vilket han inte brukar. Han verkar ha svårt att komma till ro när det är så ljust och soligt ute, sov därför skitkasst i vagnen och var trött nästan hela dan, överväger nu att pröva inomhussovning dagtid för att se om det blir bättre.

• Impala59
    Xeni skrev 2008-05-11 18:50:43 följande:
     När jag på BVC fick fylla i ett papper 2 månader efter förlossningen om hur jag mådde så tyckte de på BVC att jag inte mådde bra.
    Är det nåt som e obligatoriskt? Här har jag aldrig vart med om nåt sånt....Eller nej varken vart med om eller hört talas om att man gör sånt. Men det verkar ju skitbra att man får göra det, så dom har lite koll att det inte brakar åt skogen med en.
Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2