• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • vinkelslip

Jag tappar också massor av hår!!! Hår överallt; på golven, i badkaret osv. Hoppas det slutar snart.

Tycker inte den brusar så farligt, man hör tillräckligt bra iaf.

• Devania

Oj hjälp vad ni har skrivit!! Och vad mycket TRÅKIGHETER :/

eldflugan: Nej d får inte va sant... Usch vad jag blir lessen för er skull. Hoppas verkligen att allt reder upp sig och att lille Oliver börjar må bra. Men roligt att han har börjar "prata" tillbaka iallafall, det måste ju vara ett tecken på att allt är på bättringsväg! Tänker på er. *Styrkekramar*

Och alla ni som har det jobbigt i era relationer: Här har ni en till... Min sambo hjälper mej så mycket han kan (men han har mkt på fritiden och mycket jobb så d blir tungt ändå), men vårt förhållande har varit allt annat än bra sen Alma kom till världen, vilket är jättesynd. Hade ju hoppats på att det skulle bli BÄTTRE när hon kom, men så blev det inte, fattar inte ens hur jag kunde inbilla mej det... Hur som helst, så vet vi att vi älskar varandra och nu ska vi flytta och försöka börja på ny kula. Det är bara att inse att ett barn är en stor påfrestning på sambolivet också. Men bara man klarar första året utan att skiljas så brukar det gå bra sen, är det inte så det sägs?:)

• Lurvan83

Eldflugan: Hoppas allt löser sig! Som så många andra redan gjort så skickar även jag lite kramar.

Men jag undrar lite om hur han va innan, å hur ni kom på vad som va fel. Vad var det som gjorde att ni åkte till sjukhuset? Du behöver verkligen inte svara om du inte vill. Jag undrar mest för att vi har en son som (tyvärr) gnäller 90% av sin vakna tid, å vill inget längre. Han tar inte napp längre, han vill inte åka vagn. Ja, det mesta verkar kass just nu. Han äter som en tok å iom att jag ger ersättning så "ska" man ju helst inte ge dom mat för ofta osv, men han skulle nog kunna äta hela tiden känns det som... Sover korta stunder, men flera stycken istället. Å han vill bli buren, heeeela tiden. Det påfrestar... Jag peronligen har en känsla av att nåt e fel, har haft det sen han fick sin tremånaders spruta. Då tyckte jag han blev som förbytt. Okej, det skreks en del innan oxå, men inte på samma sätt. Då kunde han sitta hos en å gosa vissa stunder, å han blev inte tokig om man satte sig ner i 2 sek...

Han hade ju iofs en släng av kolik i början, men vi tyckte att det blev bättre å bättre ju längre tiden gick. Men som sagt, den där jäkla sprutan...

Usch, nu blev detta ett långt inlägg, men jag ville skriva av mig lite bara... Nu älskar jag ju givetvis min son över allt annat, hoppas inte det låter som annat! Han e underbar på alla sätt å vis, det e bara det att allt gnällande å illvrål tär på en... Förhoppningsvis e det en fas han e i nu, som går över snart!

Nepp, nu e det gonatt från mig =)

• mysens dagbok

lurvan 83: Jag känner igen mig i din beskrivning! Håller med om att det är väldigt påfrestande, men även jag hoppas på att det är en utvecklingsfas som går över. Vår lilla tös hade oxå kolik i början så jag vet verkligen hur stressande barnaskrik kan vara och hur hjälplös man känner sig. Men trösta dig med att imorgon är en annan dag och att det säkert går över med tiden- kanske imorgon! Så tänker jag när det är jobbigt. Var heller inte rädd för att be om hjälp och avlastning från tex. mor/far-föräldrar. När Leah hade kolik så väntade vi i 17 dgr innan vi bad om hjälp, och då hade hon skrikigt konstant mellan kl 22-04 varje natt. Vi var två levande vrak och kände oss totalt värdelösa. Men så fort vi fick sova lite blev allt så mycket lättare, och man fick tillaka energi och ork. Så håll ut - efter regn kommer sol!

Devania: tråkigt att ni har bekymmer, men försök vänta ut stormen jag tror säkert att det blir bättre med tiden:)

Froggy o The pig: här har ni en till, skulle säkert kunna göra en peruk av allt hår jag fäller:)

• camant

Läser att flera av er andra också upplever att vår kära små blivit lite mer gnälliga och "klängiga". Viggo är allmänt väldigt glad och studsig, men kan just nu utan förvarning brista i gråt/illvrål och vill gärna vara nära. Läser boken "Växa och upptäcka världen" och Viggo stämmer bra in på att det är ett stort utvecklingssprång kring vecka 19.

I och med att våra barn är ungefär lika gamla så är det så himla intressant att höra att det faktiskt verka ligga lite i det där med att alla barn går igenom vissa faser vid ungefär samma tid.
    Kan ju vara en tröst att det i och med det går över

Ha en fantastisk dag!

• camant

Glömde skriva: Vi har en Padwico 938 som vi är väldigt nöjda med. Används flitigt när Viggo ligger ute och sover i sin vagn och jag vill hinna göra något inomhus!

• Impala59
    Har vart på bvc nu. Vikt 5660g o 63 cm lång (för 2 veckor sen 5240g 61cm) 
    Anki= sköterskan hade AAAAAAAALDRIG hört talas om nåt barn som blivit dålig i magen av AD-droppar, hon blev nästan sur när jag sa att Elina varit bra i magen sen vi la av med dom. Men dom MÅÅÅÅSTE ha AD-vitaminer så vi fick en flaska med olja i stället. Får väl se hur det går.
  • Impala59
    froggyL skrev 2008-05-14 21:49:15 följande:
    Är det nån mer än jag som fäller hår nåt så vaninnigt? vet att det e normalt, men hallå, när ska det ta slut???!!!ThePig: jag läste nånstans att padwico 903 kunde va lite "brusig", stämmer det, eller tycker du man hör bra? fast egentligen räcker det väl att man hör nåt alls
    Jag tappar hår som bara den, det är verkligen överallt! Man fasar nästan för att se sig i spegeln på morgonen när man ser hur mycket hår som ligger på kudden o i sängen.
    Tappade hår innan graviditeten oxå, men ja snudd på inte ett enda under tiden som gravid.
  • Lurvan83

Tappar oxå sjuuukt mkt hår! Gjorde även det innan jag blev gravid, tyckte jag hade hur tunnt hår som helst. Men precis som Impala skriver, så tappade jag no ginte ett enda under graviditeten! Tom min svägerska som e frisör, sa när hon skulle klippa mig: att nu får jag nog tunna ut håret =) Trodde inte det va sant, haha! Men nu tappar jag lika mkt igen...

• nightswatch

Jag och minea är med i en studie om AD-droppar..De vill kolla om ad-droppar gör en mer allergisk. För att det har kommit fram att d mammor som har slarvat med ad-droppar till sina barn har blivit mindre allergiska än barn till mammor som är väldigt noga med dem.

Min mamma gav oss aldrig några droppar. Hon tag bara med sig flaskorna hem=). Kan ju säga att jag är rätt så normal i alla fall=).. om man nu kan vara d=)

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2