• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • mysens dagbok

Roots: lyckost! i natt var ett undantag, annars brukar hon vakna minst 2 ggr till för mat:( e helt slut ibland när man inte får sova. Förstår mig inte på sambon heller, han vaknar inte ens av att hon skriker... Va bra att du gör sånt du tycker om, ha det så kul på teatern!

• Impala59

Elina har nu två nätter i rad sovit från 22.30 till 6.20 och till 5.30. I morse var brösten stenhårda o läckte men inte särskilt hårda i förrgår morse, då äter hon ändå sista gången straxt före 22. Hon har ännu inte ätit "välling" idag så hon verkar nöjd med det som bjuds i tuttarna.
    Hon har även två gånger vänt sig från rygg till mage.

Konstigt det där med illamåendet. För mig har det kommit smygande nu senaste tiden, men som er andra är jag inte gravid, har ju inte vart i närheten av sex/samlag ens. (inte ens sett på tv eller film   )

Fotografier o framkallning....ja jisses va kort jag tagit, men har ändå ganska bra lyckats sortera ut o skickat i väg.

• froggyL

Mysens dagbok: brösten ska kännas mjuka. Då har de lärt sig hur stor efterfrågan e, och tillverkar rätt mängd. Istället för för mycket, då du haft spända bröst.

Snacka om att Linnea älskade badet denna gång. Förut har hon uppskattat det, men gnällt när det blivit kallt efteråt när man tagit upp henne ur badet och torkat henne.
    Idag fullkomligt skvätte hon ner överallt. Mig, badrumsgolvet och väggarna hon hade jättekul efter jag tvättat henne, då jag satte henne upp så hon kunde plaska i vattnet med armarna. Och inte skrek hon efteråt heller. Bara glad och innan jag hunnit torka färdigt så däckade hon. Fick ta på pyjamasen i sömnen...

Hon pratar så underbart nu. Tvåstaviga joller. Spelade in en snutt på mobilen...får försöka lägga över det till datorn också... tänk vilken pratkvarn hon kommer bli sen när hon kan prata på riktigt. 

Idag var vi lite busiga. Fast bara liiite men det kändes ju att jag var rätt bra sydd... blev ett försiktigt första försök. Än har inte mensen kommit, som tur e bäst att inte va så busiga nästa gång...vill inte ha syskon än!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Impala59: du som skickat iväg... hur sjutton ska man veta att man får rätt format egentligen? Alltså... det gamla 10x15 kan man ju inte få. Eller jo, om man har kompaktkamera... men om jag har systemkamera då, och både och. Jag vill INTE ha beskurna bilder. Men det kan man ju inte välja någonstans. och de där erbjudanden om 100gratis bilder gäller ju bara 11x-kort. Men de passar ju inte i albumen. Då får jag ju köpa nåt album som passar också. Hur gjorde du? eller du kanske scrappar? och inte bryr dig om storlekarna? fick du beskurna bilder? eller du kanske har en kompaktkamera och inte upplever problemet....?

Nån annan som vet?

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Impala59
    froggyL skrev 2008-05-18 19:25:44 följande:
    Impala59: du som skickat iväg... hur sjutton ska man veta att man får rätt format egentligen? Alltså... det gamla 10x15 kan man ju inte få. Eller jo, om man har kompaktkamera... men om jag har systemkamera då, och både och. Jag vill INTE ha beskurna bilder. Men det kan man ju inte välja någonstans. och de där erbjudanden om 100gratis bilder gäller ju bara 11x-kort. Men de passar ju inte i albumen. Då får jag ju köpa nåt album som passar också. Hur gjorde du? eller du kanske scrappar? och inte bryr dig om storlekarna? fick du beskurna bilder? eller du kanske har en kompaktkamera och inte upplever problemet....?Nån annan som vet?
    Öhhhh, vilka frågor du ställer
    Kan inte så mycket om sånt. Vi har tagit kort med digitalkamera, lagt in bilderna på datorn bränt ner dom på skiva o skickat till Postfoto. Tror formatet är 10x15, ja bilderna passar i album iaf....eller ja...dom har gjort!
    Scrappar..nej det är fint men mitt tålamod tillåter inte sånt.
  • Devania

Ja, på tal om foton... Jag vet inte hur jag ska ha tid att ordna upp alla i album... Har framkallat minst 500 st och lillan är 4 månader.. Batterierna e slut i kameran nu och jag sa till sambon att d e lika bra det, så blir det lite paus med fotograferingen=billigare ;)

• Puma86

Vi har inte framkallat bilder sen vi tog från förlossningen och BB.. men har HUR MYCKET KORT SOM HELST på datan som väntar på att framkallas

Åhhh fick hem gåstolen idag.. SHIT va kul han har i den.. går dock bara bakåt änsålänge som dom gör i början, lättast så hihi Men d e så skönt att ha nått me som han kan sitta i o ha kul utan att han lutar huvudet bakåt mot nått, som babysittern lr liknande... lr i gymmen så vill han ju helst ligga på rygg.. gärna mage me, men han ryllar ju själv nu så han rullar gärna över rygg snabbt!

Ska köpa en Bumbo nu när pengarna kommer me..o barnstol så han kan sitta med när vi äter..

Måste köpa ny bilbarnstol me, han har växt ur babyskyddet nu, benen sticker ut en bra bit o han känns ganska "inknödd" i stolen när han sitter där i...

FroggyL, Lukas e likadan när d gäller badet, han blir HELT galen när ja sätter i honom.. har ju en sån ställning som sitter fast i badkaret som han sitter/ligger i o där sparkar o slår han som en tok så fort han kommer ner tills han kommer upp, e blött i hela badrummet när han e klar hahaha Så underbart e d!!!
    Men va gott att hon somnade direkt efter.. gottegris!

• maxen01

Roots - Jag känner absolut som du! Har två barn och hur mycket som helst att göra, ändå har jag sytt mössor till alla barn jag känner, grannar m.m. Har t.o.m. lärt mig virka och har virkat mössor! Har en sådan skaparlust eller rastlöshet vet inte vilket. Har ju jättemycket att göra men diska och städa känns nog inte lika givande

• Xeni

Ja just det, det där med kort... Vi har bara framkallat några stycken men har hur många som helst på datorn. Sambon är ju amatörfotograf och ääälskar att fota! Och då blir ju Filemon objektet :)
    Nån nämde att man kan framkalla 100 kort gratis, var det du Froggy? Var var var??

Filemon har nu börjat få ersättning. Jag ger honom det 4 ggr om dagen (plus att jag alltid ammar honom innan) men jag har INTE mycket mjölk kvar :( Lite ledsamt, men det viktiga är ju att min plutt går upp i vikt. Sist på BVC vägde han 6200 o var 65,5 cm.
    Så han behöver allt gå upp lite.

Några har nämt vad de jobbar med :)
    Och nån annan nämde att det är lite väl mycket bebis o bebisprat om dagarna. Så här kommer därför en mammafråga.
    Vad jobbar ni alla med? Har ni jobb att komma tillbaks till efter mammaledigheten?
    Själv jobbade jag senast som köksbiträde på sjukhuset. Och nej, jag har ingen plats att komma tillbaks till. Innan det har jag alltid vart servitris på olika restauranger (i Göteborg, Trollhättan och Växjö)

• eldflugan

Bra fråga Xeni!
    Jag var fritidspedagog (outbildad dock) på barnavdelningen på ett bibliotek. Bästa jobb jag haft!! Tyvärr sa de upp folk 4 mån innan Oliver kom o min tjänst va en av dem som försvann, så jag har heller inget att gå tillbaka till tyvärr. Har ju sökt jobb o varit på intervju, men de har inte hört av sig så det blev nog inget.

Idag har vi kollat hb´t på Oliver igen, o de hade tyvärr gått ner lite. De kan inte säga än om han har producerat eget blod, men det verkar inte så eftersom Hb´t har gått ner
    Men imorgon får vi en tid när vi ska göra benmärgsprov..

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2