• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • Xeni

Impala, jag rös när jag läste ditt inlägg. Måste va det värsta som kan hända att se sitt lilla barn ligga där helt livlös! Men vilken tur att hon började andas igen!
    Håll oss uppdaterade om vad som händer! Hoppas ni får bästa möjliga vård av läkarna.
    Tusen kramar, tänker på er.

• Xeni

Puma, jag har typ slutat amma då Filemon gick så dåligt upp i vikt, jag hade tydligen väääldigt lite mjölk i brösten så jag ammade lite först o gav sen ersättning (100 ml) men numera ger jag 150 ml ersättning men ammar oftast lite innan. Det funkar jättebra.

• Impala59

Ja så gott jag kan ska jag hålla er uppdaterade. Just nu sover Elina och värdena ser jättebra ut.

• froggyL

Eldflugan: vad skönt att ni verkar må så bra. Hoppas läkaren bara hade bra saker att säga!

Impala59: Usch va otäckt. Att det inträffade igen! Bra iofs att ni blir ordentligt kollade nu då...

Puma86: jag gjorde som xeni. gav det som fanns i brösten först och resten ersättning. Linnnea har alltid varit storätare. 180ml vatten, varannan timma, ibland 3,4 timmar emellan.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • eldflugan

Impala59: Jag känner med er!! Vad tror läkarna att det kan vara för något?? Hoppas ni får svar snabbt och att hon blir helt frisk! Vad ligger saturationen på? Oliver låg på 97.

FroggyL: Tack, jo läkaren hade bara bra saker att säga. Dom ska hålla koll på Oliver åtminstonne under sommaren. Men det verkar som hans kropp har kommit igång med att producera blod, så troligtvis var det ett virus som orsakade stoppet. Och virus läker ju ut av sig självt.

Ni som gett smakisar, hur reagerade barnen efteråt? Oliver fick potatis och smörgåsrån igår och jag tror han har lite magknip idag. Ger ni juice som är speciellt för barn eller kör ni med "vanlig" saft och sånna drycker? Oliver tyckte bättre om "vuxen" päronsaften än den för barn.

Kram på er alla. Snart dags att planera in sommarträffen

• Xeni

Froggy, ammar du nåt alls nuförtiden eller har du helt gått över till ersättning?

eldflugan, gud va skönt att det "bara" verkar va ett virus! skönt!
    Jaaa sommarträffen! så roligt!

• Puma86

Men ja vet ju inte om ja ska ge honom bröstet innan o sen ersättning.. d får han inte i sig om ja inte avslutar mitt i när han äter från bröstet.. ja har ju mer än nog med mjölk i brösten lixom, så ja kan ju inte ge han dubbel måltid, så ja får ersätta ett mål från bröstet med ett mål med ersättning...
    Köpte d idag o ska prova ge han d ikväll innna läggdags.. sen ammar ja han på natten, o ger honom ersättning på morronen igen, sen ammar ja lite under dan.. så får se hur d funkar ett tag nu...

• eldflugan

Puma86: Varför ska du sluta amma? Berätta gärna hur han reagerade på att äta ersättning sen.

Oliver gapar nämligen när han får smakis eller juice, men ersättningen spottade han ut..

• Puma86

För ja känner mig så låst o ja vill att pappan ska komma in o få kontakt med Lukas på den nivån som jag o lukas har när han äter..
    Känner att ja börjar tröttna på att amma nu o vill kunna känna att ja kan lämna bort honom utan att vara orolig över att han blir hungrig och ja inte e där o kan ge han mat ( pumpa e inget för mig )!
    Hade ju som mål från början att amma i minst 6 månader, men nu blir d 5, men d får duga.. ja ska ju inte lsuta helt.. utan halvt.. ska sluta pö om pö under sommarens lopp...

Jag ger Lukas morotsjuice för bebisar.. d e mycket omtyckt.. d kanske du kan prova!!

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2