• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • mysens dagbok

Är nöjd med min vikt. Men tycker inte om hur min mage ser ut efter graviditeten, dels har jag bristningar samt så är huden slapp och skrynklig, ni som fött barn innan- försvinner det?

• mysens dagbok

The pig: kul idé med frågorna, tror jag ska göra detsamma!

• maxen01
    Svar på #301
    Ja, jag tycker att allt försvann efter första barnet. Det gick väldigt fort också, behövde inte jobba för det. Hade inte så mycket bristningar, men de jag fick finns kvar

Brösten blev ganska mycket slappare efter första amningen, hade inte mycket kvar när jag ammat klart (a-kupa innan).
    Men nu med andra barnet försvinner inte ett gram av sig själv, har hört förut att andra graviditetens extrakilo sitter kvar längre och är svårare att bli av med, det verkar stämma!!

Men allt är väl individuellt vissa rasar i vikt och andra inte!

Har faktiskt börjat jogga (två ggr) inser att jag måste för jag har världens största sockerbehov, måste sluta, hålla sig till helgsnask är nog en väldigt bra idé. Så från och med nu.......sockerfritt i veckorna....
  • Roots

herregud sockerfritt i veckorna tänk om man kunde bestämma det... jag är glad om jag klarar EN DAG utan snask. framåt kvällen blir jag alltid sugen på något. och visst är jag lite tjockare nu, bmi på 25.5. men jag tror att något till kilo rinner av mig och så tänker jag sätta igång att träna ordentligt efter semestern. tänker inte noja mig över vikten nu när jag har ett barn att uppfostra..

• froggyL

Idag gick jag upp tidigare än vanligt för att jag skulle gå ut och gå med en kompis. Och så ligger Linnea och sover, FORTFARANDE! så typiskt. då hade jag ju också kunnat få sova länge idag. buhuuu. dålig tajming.

Xeni: ja det var verkligen rätt ord för kroppen: DEGIG

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • eldflugan

Åhh vilken bra dag vi hade igår!
    va o fika hos en kompis som har en jämngammal, så Oliver o hennes son "lekte". De hade jättekul och vi mammor med. Gick en promenad o kom hem till färdiglagd mat!
    Sen åkte vi till IKEA. Vi har bara haft en bardisk hemma, så vi köpte ett köksbord för Oliver ska börja intressera sig för mat. O de funka på en gång!!
    Han vart överlycklig av att se oss äta. Han skrattade o sprattla i sin stol.Han hade en nappflaska med vatten i som han faktiskt lyckades få in i munnen själv ett par gånger o skrattade.
    Han stirrade på oss o våran mat, så jag tänkte att nått kan han ju få smaka. Han fick lite päronsaft o OJ va de va gott
    Sen badade han med pappa, och han har upptäckt att det är kul att sprattla och stänka i badet med, så det var vatten överallt. Det är så roligt att se honom så glad.

Nu har vi kommit hem från provtagningar igen. O Hb´t visade samma, så vi hoppas av blodkropparna med är samma eller bättre. Läkaren ringer i em. Så då slipper vi troligtvis benmärgsprovet *hoppas*

The pig: Ja verkligen en bra ide till namnkalaset!

Maxen01: Jag slutade med med socker iveckorna, åt bara lördagsgodis. Men de orka jag bara med i en månad

Devania och Xeni: Tack!!

Xeni: Håller med om degig, men som nån skrev så bryr jag mig inte heller om hur kroppen ser ut. Nu är man lycklig o mår bra så då kvittar det.

• vinkelslip

För er som ev ska köra frågor på namnkalas så tänkte jag bara berätta vilka frågor vi ville ha svar på från gästerna till Elvis:

Ditt namn
    Hur är vi släkt
    Ditt första minne av mig
    Beskriv mig med tre ord
    Det här tror du att jag kommer bli när jag blir stor
    Ditt bästa råd för framtiden
    Några ord från dig till mig

Och alla på kalaset, från Elvis 5-årige kusin till 90-årige gammelmorfar svarade. Det var fantastiskt kul att läsa efteråt och jag tror Elvis kommer tycka det med när han blir större. Vi hade också en ruta på varje papper där vi ska klistra in ett foto på den som svarat. Sätter sen in dem i plastfickor i en pärm.

• Xeni

The Pig, Åååååh ångrar massor nu att jag inte kom på den superbraiga idén! Fasen va bra frågor, va roligt för honom att läsa det sen :)

• Impala59
    Hej. Tänkte berätta att jag är inlagd på sjukhus med Elina. Jag vaknade kl 05.30 i morse o tyckte att det var dax för Elina att äta lite då mina bröst var tokhårda. Vände mig om o tittade på henne och konstaterade efter en stund, som kändes som en evighet att hon inte andades. Fick ruska henne 3-4 gånger innan hon reagerade och fick färgen tillbaka i ansiktet.
    Hon har efter det vart helt som vanligt, men sist när det hände så fick vi ju order om att åka in om det skulle ske igen. Så jag gjorde bara det nödvändigaste hemma o sen gav jag mig av. Vi har blivit superbra omhändertagna. Elina ligger kopplad till en puls o sutrationsmätare. Dom har tagit blodprover, till en början gick det jättebra sen blev Elina sååå ledsen, så mycket som Elina skrek då har hon inte gjort sammanlagt ens sen hon föddes. Nyss kom sköterskan o sa att ena provet måste tas om. Kúl...INTE! Vi ska ligga inne över natten. Mat får man ingen men jag har fått låna en bärbar dator som kan vara uppkopplad på nätet i 2 timmar. Sen är det bara att be om ny kod o vara uppkopplad igen.
    Hoppas få åka hem någesånär tidigt i morrn, prästen kommer och sen ska Emma i kyrkan på nån avslutning. Prästen skulle ha vart hos oss i Onsdags men då va hon sjuk.,
  • Puma86

Impala, Usch va läskigt! Hoppas d blir bättre snart så du slipper oroa dig!!!

Vill bara fråga er som slutat amma nu lr e påväg att göra d, gav ni ersättning istället för bröstet då lr? tacksam för snabba svar då ja funderar på att börja sluta amma idag/ikväll!!!

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2