• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • Muminlina

Ang jobb. Jag är egentligen bibliotekarie men bara efter 2-3 år sprang jag in i den berömda väggen, och har sen dess inte jobbat "på riktigt" känns det som... Jag har de senaste 2 åren jobbat halvtid i en liten garnaffär, jättemysigt, men nu har anställningen precis gått ut så jag är arbetslös. Chefen hoppas hon kan få mig på löneprojekt igen, men jag har kommit på att det borde vara bäst att få ett typ fabriksjobb på helgerna så jag kan vara hemma på veckorna med Doris o Johan tar henne på helgen...
    Oj vad babblar - nu vet ni allt om mig

Eldfluga: Sååå härligt att höra att proverna var bra!!!!

Ang vikten så vägde jag 2 kg mindre på efterkontrollen än innan graviditeten, men jag har ca 25-30 kg som jag dragit på mig sen jag blev sjukskriven, de vill jag gärna ha bort... Snart ska vi börja äta GI här hemma, ska bli gott o bra.

Nu ska jag se på Eurovision Song Contest!

• froggyL

TheLuckiest, ja det kan nog stämma. rätt hängigt utan bh... blä

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Puma86

Usch ja har fastat påen viss vikt, går varken upp lr ner.. skit jobbigt så ja vill gå ner ialf 10 kilo.. d e ju visserligen mer än innan ja blev gravid men d e min mål vikt..
    Har väl 5 kg kvar tills ja e nere i vikten som ja va i innan ja blev gravid!.. men på nått konstigt sätt så har ja börjat acceptera min kropp för precis som den ser ut nu... D känns jätte konstigt för mig, ja har alltid haft lite komplex för min kropp o alltid tyckt att d e nått ja vill ändra på osv. men nu e ja ganska nöjd även om ja hade velat gå ner nåra kilo, men ja visar gärna upp min kropp o känner mig mer bekväm i den jag är nu... vet inte om d beror på att man blivit mamma på nått konstigt sätt...Nån annan som känner igen sig i detta? Lr kan förklara varför d e så haha... fattar ingenting! Inte för att ja klagar över mitt nyfunna självförtroende men...

• froggyL

Usch, tycker det e så otäckt med Nathalie 20år som försvunnit i "lilla" (där det aldrig händer nåt) Alingsås. Helikoptern har åkt här idag, bor inte långt ifrån hennes föräldrahem och sjön där de söker.
    En av mina kolleger skulle ha körlektion med henne idag... hennes första lektion...

• camant

Jag jobbar som säljare inom telekom i sydöstra Sverige, ett jobb som finns kvar (som det verkar nu i alla fall) när det är dax att börja jobba igen. Planen är att jag börjar vid nyår, då ska sambon vara hemma ett halvår. Efter det återstår att se om det går att pussla med ett jobb som innebär en hel del resande... Nåja, det löser sig alltid på något sätt, får väl byta jobb om det inte funkar.

Jag väger nu ett par kilo mindre än när jag blev gravid, men skulle vilja gå ner ytterligare 5-7 kg för att nå den vikt jag mår bäst med. En bra början vore ju att fika mindre, men det är ju så svårt att låta bli

• maxen01

FroggyL - Ja fy katten, jag tycker att det händer lite för mycket nu!
    Väldigt obehagligt att ha barn ibland, tänk när våra små ska börja gå/cykla till sina vänner själv. Tror inte jag vågar släppa iväg dem....

• Devania

froggy L, ja jag tycker det är äckligt med allt försvinnande av barn... Kollade nån dokumentären om Madeleine McCann från svt4 igårkväll? Usch VARFÖR! Jag vill aldrig släppa ut min dotter själv.

TheLuckiest: Har inte slutat amma, men märker de negativa effekterna av amningen ändå :) Sambon säger att det inte gör nåt, jag är ju MAMMA ;)

• Devania

Eldflugan: Oj vilket glatt besked! Hoppas de nya proverna också visar detsamma!

• froggyL

Nu har jag vägt mig. Ligger fortfarande på samma vikt som efter förlossningen. Egentligen är det en bra vikt för min längd, men det är ju mer än innan jag blev gravid. Fast då å andra sidan var jag närmre 20 i BMI. 22 sägs ju va optimalt. Nu har jag typ 23,5. Går jag upp ett halvt kilo till kommer jag att TYCKA att jag väger för mycket.

Devania: min man säger likadant. Brösten får hänga lite och magen puta. Jag e ju mamma nu   Brösten stör jag mig inte på. Så mycket hänger de inte. Tur jag inte hade så stora från början för då får man säkert mer hängande bröst efteråt. Men magen gillar jag inte. Det har alltid varit platt där för min del, men nu finns det lite att ta i...

• Xeni

the pig, va kul att namnkalaset blev av! visst känns det skönt efteråt? :) Va himla roligt med de där frågorna gästerna fick svara på! Helsmart idé ju!

The luckiest, jag ville inte sluta amma men fick göra det eftersom Filemon blev inte mätt. Ger ersättning numera men försöker amma så mycket som möjligt innan varje mål, men det är inte mycket kvar i brösten kan jag säga. Och just nu känns inte brösten sådär jätteroliga. Lite slapp o dana.

Impala, uuusch jag har massor kvar! Eller egentligen har jag bara ett par kilon kvar till inskrivningsvikten men kroppen är så DEGIG! Avskyr den, så nu är det nyttig mat som gäller, promenad o endast sötsaker på helgen. Vill ju va snygg i min nya bikini i sommar ;) (jojo)

eldflugan, HÄRLIGT! Förstår att du inte vill ta ut segern i förskott men vi alla står bakom dig, ni är så starka! kramar i massor.

froggy, åh fy. Ja du bor ju i Alingsås. Då måste det kännas jätteotäckt (ÄR ju jätteotäckt).
    Jag känner folk från Alingsås o tänkte som dig: tänk att det händer sånt i lilla Alingsås...

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2