• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • Devania

froggyL: Haha, d e lugnt. Det är nog lika för oss, vi ääälskar ju när det går dåligt för sverige osv :D Konstigt hur det har blivit på det viset. Det värsta är ju hockeymatcherna mellan swe-fin, på liv och död ju :D

A har bajsat nu :) På den sjunde dagen kom det! Och massor...

Kan nån av er tipsa hur en matdag kan se ut för en baby i 4 måndersåldern? Jag vill sluta amma, men vad ska jag ge istället? Hon äter potatis, morot, fruktpuréer nu + att jag ammar efter varje måltid. Men hon äter endast "riktig" mat till lunch och mellanmål. Vad ska man ge till middag och kväll?

• Impala59

Vi har haft barndop idag :)
    Allt gick jättebra o det var fint. Elina gjorde inte ett enda ljud ifrån sig i kyrkan eller under kaffet efteråt.
    En mycket lyckad dag helt enkelt.

Natten var relativt lugn. Blev väckta av larmet kl 00.30....vet inte om det var på riktigt eller falskt, då det hann o tjuta nån sekund innan vi reagerade men då rörde hon sig iaf. Blev väl skrämd av ljudet om inte annat. Sen larmade det 3 gånger till framåt morgonen men då var det falsklarm.

Grattis på födelsedagen Puma

• Roots

Devania: Tror de rekommenderar att du kör ersättning istället för bröstet fram till sex månader iaf. På kvällen kan du ju börja med gröt och amma på det och så småningom blir det väl välling på moorgonen? Men börja försiktigt för glutenets skull.

• froggyL

Devania: Ersättning är att rekommendera. Den innehåller viktiga fetter och annat som tyvärr inte vällingen gör. Gröt e finfint på kvällen. Jag ger numera på 4msk vatten och sen får hon resten ersättning. Försökte öka till 6msk vatten, men hon har sugbehov, så hon vill ha flaskan också... undra när det försvinner...
    Hockey ja! fin-swe på liv och död. Håller fullkomligt med   (nej jag e ingen sportfantast, bara vid viktiga matcher)

Glömde ju säga grattis till alla MAMMOR också...!! Grattis grattis grattis grattis!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Nämen, jag glömde ju skriva det jag satte mig här för att skriva. Jag fyndade på mekonomen idag. De hade denna helg 20% på allting i butikerna. Köpte bilbarnstol,och fick den inmonterad. Så nu sitter hon upp! Stora tjejen   Det var tydligen leveransproblem. Tur att jag köpte stol nu, så de inte var slut sen när jag skulle ha. Vill ju inte ha någon annan stol! Jag vill ju ha den bästa/säkraste stolen! Fick den sista i butiken! Och när vi skulle fira min mamma så invigde vi stolen. Åh vad nöjd hon var! Tittade ut och allt svischade förbi. Stooort leende på läpparna å så fick hon bättre koll på mig också.

• Puma86

Tack alla så jätte mycket för gratulatoner
    Hoppas ni haft en mysig morsdag idag
    Nu e d läggdags, lr mys i sängen med en skräckis o massage på d
    Kram på er

• mysens dagbok

Jag vill börja med att gratulera till er alla mammor,visst var det speciellt att bli firad första gången som mamma?!
    Leah har varit förkyld i helgen, stackare:(
    För närvarande känner jag mig lite lessen, inget blev riktigt som jag hade tänkt mig. Jag o sambon bråkar ganska ofta, och jag känner mig ganska ensam med ansvaret. Dock har han skärp till sig, så det blir väl bättre får man hoppas. Alla tycks ha det så roligt på dagarna, men själv känner jag mig ensam för jag känner inte så många som går hemma. Lillan tycker inte om smakisar å jag hade hoppats så mkt på det, för jag liksom en del av er andra vill sluta amma snart eftersom jag känner mig så låst och jag tycker inte om att amma offentligt så därför blir jag ofta hemma, eller stressar omkring för att hinna hem innan nästa matning. förstå mig rätt nu, jag älskar mverkligen min dotter och hon är det bästa som hänt mig, men jag hade lite andra föreställningar om hur det skulle bli, och jag känner mig så ensam ibland.

• froggyL

Mysens dagbok: jag hade nog känt likadant som dig, om jag inte hade haft min mamma att åka till. Är där många dagar i veckan. Nästan så det blir jobbigt att åka dit, fast ändå att det väger upp för att det är jobbigare att gå hemma ensam. Har bara min granne som e hemma med barn också, och min kollega, fast henne träffar jag knappt aldrig. Hon har så många vänner hon umgås med redan. Det du skrev: Jag o sambon bråkar ganska ofta, och jag känner mig ganska ensam med ansvaret.
    Så har jag känt mååånga gånger, och det är inte särskilt kul. Jag hoppas det blir bättre. Det har det nu blivit för oss. Tror det var en kombination av att prata ut om våra känslor, och mer sömn för min del.

Usch vad kallt det är här. Ställde ner värmesystemet, för elementen går för fullt för att vi har öppet tex altandörren, så nu istället e det svinkallt här, tycker iaf jag som gillar värme. Det är varmare ute.

Dags att duscha... å sen får jag se vad jag gör... åker väl till min mamma igen...eller om det går att få hit henne, fast min far ville gräva i trädgården så det blir nog inget med det. Han ville ha hjälp att köra skottkärran m.m. E lite orolig för honom. Han är 69 i höst och har tagit sönder och kört iväg en stor stenmur. Han får väl hjärtinfarkt på köpet. usch. tur mamma kan hålla koll på honom. Envis som han är ska han ta bort VARENDA sten, tom de som är onödiga att ta bort. Nån mer än jag som har gamla föräldrar? (jag e sladdis)

• The Luckiest

Grattis i efterskott till alla mammor o särskilt grattis till Puma :)

Här har det ätits morot idag, riktigt smaskigt tyckte Nova. Blev päron/hallon puré till efterrätt. Än så länge har vi inte bytt ut något mål men eftersom jag också vill börja minska på amningen så ska vi nog snart dryga ut smakisarna. När Nova blir 5 månader (om en vecka) ska jag börja att ta bort ett amningsmål o byta mot ersättning eftersom hon inte är 6 månader. Sen tänkte jag trappa ner på amningen allt eftersom.

hoppas alla har en bra dag

• mysens dagbok

Froggy: ja, mycket har nog med bristen på sömn att göra, längtar tills man kan få sova en hel natt utan avbrott (finns den när man har barn?:) Som det är nu så vaknar lillan varannan/var tredje timme hela natten...puh. Jag är oxå sladdis så mamma är 60 år, pappa är tyvärr död. Min mamma bor i sthlm så henne träffar jag bara när hon är på besök i gbg:(

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2