• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • Impala59

Läkarna vet inte vad det  beror på, bara att det blir så här för endel bebisar.
    Blodproverna visade inget, eller det som lyckades visade inget. Ett prov misslyckades dom med 2 gånger.
    Sutrationen liggen mellan 90-100 så det är ju bara bra. Och pulsen varierar mellan 80-150
    Tänk om jag inte vaknade när jag gjorde... men det var nog MENINGEN att jag skulle vakna just då!

• Xeni

Impala, tror jag med, att det var meningen att du skulle vakna just då. Men vad sa läkarna då? Att det kan hända fler ggr??? Det är ju livsfarligt!

• eldflugan

Hoppas Impala59 att allt går bra!

Märrå..måste börja se lite förlossningar på tv igen.. börjar fundera på en liten till. Måste påminna mig själv om hur ont det gjorde så jag slår de tankarna ur hågen.

Men jag tror att jag tänker så för jag i princip "förlorat" 4 månader med Oliver eftersom han bara har mått dåligt och skrikit. Jag tror min hjärna vill ha en ny första tid med Oliver, därför jag funderar på en till bebis. Men om jag blir gravid kommer jag nog tro att det är Oliver som är i magen, inte en helt ny människa man ska ta hand om och lära känna. Konstigt va?

Varit ute o promenerat i solen, men usch va de blåste. Nu vilar dom här. Jag ska fika lite med mig själv.

• Impala59
    Hej

Kom precis hem. Hinner träffa prästen som ska komma nu halv 12.
    Natten har varit som vanligt, Elina somnade 23.15 o sov sött o gott fram till 4.15 sen sov hon igen efter maten....
    Proverna visade som sagt inget o doktorn har ingen förklaring till varför det blivit såhär med henne. Vi fick iaf med ett andningslarm hem- Angelcare.
    Xeni skrev 2008-05-23 22:18:31 följande:
    Impala, tror jag med, att det var meningen att du skulle vakna just då. Men vad sa läkarna då? Att det kan hända fler ggr??? Det är ju livsfarligt!
    Ja det kan hända fler gånger eller så gör det det inte.....
  • Devania

Alma har börjat äta potatis och fruktpuré i veckan, allt har gått jättebra.. Men hon har inte bajsat nu på 7 dagar!? Är det OK elr är nåt galet då??

Hon väger ju bara 5 kg ännu, får hoppas på lite viktökning nu när hon börjat med "riktig" mat :)

Nån som följer med i ESC? Jag tror ert land ligger ganska bra till :) Fast jag gillar inte henne... Inte vårt (finlands) bidrag heller... Nästan så man skäms :P

• Puma86

Fasiken han gillar inte ersättningen, o har svårt för att ta flaskan, han tar den nog dock om ja pumpar så ja får väl göra d ikväll ialf då vi ska på "fest" jag och sambon.. första gången jag ska lämna Lukas såpass länge..=/ Hoppas ja kan slappna av o ha lite skoj ialf.. d behöver jag känner ja!!!
    Så d får bli att ge större o större portioner med mat sen när han blir äldre o hoppas att han tar välling sen kanske...så d blir till att amma ändå verkar d som... hmmm

• RaraTjejen
    Puma86 skrev 2008-05-24 13:27:23 följande:
    Fasiken han gillar inte ersättningen, o har svårt för att ta flaskan, han tar den nog dock om ja pumpar så ja får väl göra d ikväll ialf då vi ska på "fest" jag och sambon.. första gången jag ska lämna Lukas såpass länge..=/ Hoppas ja kan slappna av o ha lite skoj ialf.. d behöver jag känner ja!!!Så d får bli att ge större o större portioner med mat sen när han blir äldre o hoppas att han tar välling sen kanske...så d blir till att amma ändå verkar d som... hmmm
    det är ju såå nytt för honom försök flera gånger så kanske han tar flaskan till sist...försök få honom att vänja sig med flaskan med bröstmjölk först det är ju endå en smak han känner igen.
    eller om pappa försöker han ser kanske dig som den med käket *ler*

hoppas att du får en trevlig kväll.
  • Puma86

Åhh festen va så lyckad igår.. lr rättare sagt våran kväll va lyckad igår! Ja va ifrån Lukas i hela 5½ timma hehe.. första gången ja lämnade honom o d gick kanon!! Känns sååååå skönt!!
    Hade pumpat ut ca 160ml som farmor gav honom på flaska som funkade faktiskt... SÅ d känns ju skönt att han tar flaskan när han väl måste.. får dock som du "Raratjejen" sa, prova o ge honom ersättning varje dag tills han vänjer sig, så ja kan försöka sluta amma me...
    Tiden gick så snabbt igår, o d trodde ja verkligen inte den skulle göra Men ja kände mig ändå säker när famrmor passade honom, hon har ju ändå haft hand om en hel del barnbarn genom sina dagar O Lukas somnade gott när han skulle somna o åt som sagt från flaskan när han blev hungrig när han vaknade på förnatten... hihi kanske ska låta farmor passa honom fler ggr, han verkar gilla d, att komma "ifrån" sina föräldrar lite hahaha!! Neeee d får inte bli till en vana.. men nu kan ja ialf slappna av mer o mer när ja ska lämna bort honom ialf.. va ju vosserligen ett nervvrak under början av kvällen hehe men d funkade!!

Då fyller man 22 idag då.. På självaste morsdag o allt

STORT GRATTIS ALLA MAMMOR!!! Hoppas ni får en mysig söndag med eran barn och familj såklart!!
    Kram på er!!!

• Roots

Grattis Puma86 och grattis alla mammor! Känns stort att man själv ska bli firad.
    Skönt för dig Puma att du kunde gå iväg, guld värt att ha en pålitlig farmor. Jag har ju knappt heller varit ifrån Osborn men förra veckan började jag känna jättelängtan ut. Så nu har jag varit på teater och allt möjligt, borta tre kvällar!! Pappan får ju sitta hemma då förstås. Jag har gått iväg när Osborn lagt sig vid 19.30 och kommit hem så jag kunnat somna tolv men ändå. Och nu är det fjärde natten i rad som han inte äter mellan halv åtta och halv sju ungefär! Det är nog pga smakisarna. Han älskar banan och palsternacka. Morot och gröt går också ned. Jag ger grönsaker på dan och gröt eller banan på kvällen. Jag får dock gå upp och ge honom nappen några gånger från halv fyra och framåt, men det ändrar sig säker.

• froggyL

Eldflugan: Vi märkte på Linnea att hon blev lite hårdare i magen av smakisarna. Hon bajsar fortfarande varje dag. Från att ha bajsat supermycket i början var hon inne på 1 gång om dagen, men sen när smakisarna kom in i bilden så bajsar hon kanske 3ggr på en dag. En liten klick först och sen resten sen och ibland en storbajs. Nån gång emellanåt har hon kämpat och fått lite ont. Vi försöker ge henne katrinplommon vid varje gröttillfälle men inte när hon får sin lunch. Så kanske därför hon blivit lite hård i magen. Att dricka får hon bara vatten till. Vill inte ge en massa sött. Morotsjuice kanske jag provar sen.

Xeni: nej, jag ammar ingenting längre. LIte sorgligt fast ändå väldigt skönt. Jag känner mig så fri nu. Kan vara borta några timmar eller längre om jag vill

Devania: jag vet inte riktigt vad som e normalt, men jag TROR du inte behöver vara orolig över bajsningen. Klart det e bättre om hon bajsar oftare, Testa att föra in en termometer i rumpan på henne, och sen böja benen upp mot magen och va beredd på bajs-attack! har aldrig behövt prova själv, men hört att de ska va bra. ESC... öh... ja man blir lika förvånad varje år, alltid över något. Förstod att Perelli inte skulle gå så långt faktiskt, för det funkar ju liksom inte riktigt med schlager längre, tyvärr. Det ska ju helst va nåt turkiskt/medelhavsigt åt det hållet... det är ju sånt som vinner nu...och Finland kändes ju lite over-kill, men hårdrock IGEN... men låten va ju OK. Gillar inte jättemycket hårdrock men viss kan va bra. Så länge ni inte skickar hemska finska tanter som kraxar e det OK   (inget emot dig.. men det e så kul att driva lite med finländare...speciellt vår schagertokiga vän som e från Finland)

STORT grattis till dig PUMA86! Skönt att det gick bra när ni var på fest också. När vi gav flaska första gången var det min man som gjorde det. Tror att de har lättare att acceptera det, nrä det inte är mjölkmaskinen som ger...

nu verkligen måste jag sluta. får skriva mer en anann gång om jag missade nåt att svara på. ska fira mor nu. och ajg har redan blivit firad. Massage 1h + 2st 30min hos grannen som e massös och har en mottagning+ bodylotion det blir finfint!

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2