• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • froggyL

Blev en tur till min far å mor idag också. Linnea fullkomligt älskar att åka bil nu. Hon tittar ut nästan heeela tiden. och så tittar hon på mig och skrattar eller sitter och pratar och berättar om allt hon ser
    Det var ju bra att det funkade så bra att sätta henne i en bilstol. Det är ju mycket säkrare än ett babyskydd. Fast de måste ju kunna sitta upp och va någorlunda stadiga i nacken först men det funkar finfint. Finns 5 lägen på stolen om vi skulle behöva lägga ner henne lite om vi åker långt...

Idag sov Linnea 2 timmar på mormors säng! Mamma jätteimpad och så åt hon gröt på 6msk vatten. WOW! och vid lunch åt hon jätteduktigt också. Kul och skönt att det funkar så bra. Köpte välling idag. Tänkte börja lite smått. Man kan ju ge det, när smakisarna funkar, annars e det ju från 6 mån... nån annan som gett välling? eller e vi först här i tråden...?

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Puma86

VI HAR ÄNTLIGEN FÅTT LÄGENHET!! Vi ska flytta nu i helgen.. snabba ryck! Men d e va vi längtat efter länge länge nu Nyrenoverad 3:a nära mormor..kanon bra!!

Har börjat ge Lukas gröt nu.. o han tar ersättning nu me.. efter många om och men.. när pappa ger honom då vill säga
    Så ska envisas nu tills d funkar helt.. så ska ja börja sluta amma lite grann...

Banan e en av favoriterna nu.. han verkligen älskar mosad banan!! Gapar som en tok så fort d e slut hehe

• eldflugan

Grattis till lägenheten Puma86

FroggyL: Va kul att de funkar så bra med Linnea i stolen!

Här funkar smakisarna inget vidare. Får inte ens i sig en halv tesked än. Provat potatis och smörgåsrån. Vet inte om det är konsistensen eller smaken, men han vill inte ha. Gapar inte ens.
    Ska prova banan och morot imorgon, hoppas det uppskattas mer.

Hur ger ni? Speciell tid? Vi äter så olika tider hemma. Men kanske måste bli lite striktare?
    Ger ni bröst eller ersättning innan?

Vet inte om Oliver ens är hungrig när han får smakis, men han är glad iaf. När han är hungrig o vill ha bröstet tar de ca 3 sek från att han har insett att han är hungrig tills han börjar gallskrika. Inte lätt att ge nått annat då.
    Efter sjukhuset äter han varannan timme o bajsar på nätterna igen. Tror hans kropp har mycket att ta igen nu. Han väger ju bara 6040 gr..

Vet inte om han är inne i 19 veckors gnället nu (fast han är 22 vecckor) Det är ju sånt som går över. Fast va faktiskt in till sjukhuset igår för jag va orolig om de va sjukdomen som blivit värre... Men Hb låg still så de va nått annat. Vad vet vi inte, så jag chansar på 19 veckors.

Mysens dagbok: Styrkekramar till dig!! Sömn och mat spelar in mkt. Många ger rådet att sova när barnet sover. Kan du det? Hoppas det känns bättre nu när pappan tar lite mer ansvar. Egentid gör susen!

• vinkelslip

Men vad ni skriver mycket, och så bra det verkar gå med era små och maten. Är det bara jag som helammar fortfarande? Börjar känna mig lite stressad att sluta trots att jag nog vill fortsätta att amma ett tag till. I alla fall kommer jag fortsätta några veckor till, har bokat Mallorcaresa den 7 juni och det känns smidigt att amma över semestern åtminstone.

Eldflugan, skönt att höra att Oliver verkar må lite bättre nu!

Puma, grattis till lägenheten och i efterskott på födelsedagen!

froggy, vad är det för en bra barnstol ni köpt? Vi har också börjat fundera på att byta ut babyskyddet.

impala, vad bra att ni fått låna ett larm, verkar superläskigt det som ni varit med om.

• Tezz79

Är det bara jag som fortfarande helammar?! Det är jätteroligt att läsa om alla som ger gröt och smakisar men jag tänker vänta. Det fungerar fortfarande jättebra med amningen:) Vi vaknar ju dock ett par gånger per natt men det gör inte mig så mycket eftersom jag snabbt somnar om (för det mesta).

Jag blev också uppvaktad igår, men eftersom Peter aldrig kan hålla sig så fick jag presenten i lördags- det var ett presentkort på MQ:)

Styrkekramar till er alla som har det jobbigt hemma och som har det ensamt. Jag har faktiskt en himla tur eftersom många jag känner är hemma så vi har istället fullt upp om dagarna. Dessutom så har jag det bra hemma med min sambo så jag ska inte klaga- vi firar dessutom 10 års jubileum i sommar, undrar hur vi ska fira då?!

Stolt mamma åt Ebba
  • froggyL

Puma86: har du fått köpt en sulky, som jag läste om i din blogg...? Funkar det bra isåfall?

• froggyL

ThePig: BeSafe Izi Kid... bäst i test i massa tidningar å tester. Enda stolen som klarar en krock i 64km/h... 

Tezz79: Vi firade genom att gifta oss på 10årsdagen..

Eldflugan: När man har barn e det nog bra att ge på bestämda tider.. vi ger alltid lunch och kvällsmat. lunch kring 12-13 beroende på när hon e hungrig, och kvällsmat 18-19. Första gången gav jag bröstmjölk innan men sen körde jag på med smakis, och gav ersättning efteråt.Testa majs/potatis, det verkar va bäst här iaf.

Puma86: Kul med ny lägenhet. Lycka till med flytten. Skönt att komma närmre stan, även om Kungsbacka e fint.

• froggyL

Eldflugan: tar jag fel eller e inte Oliver född 3 januari? då blir det ju 19 veckor... eller räknar du övertidsveckor också?

• Tezz79

Froggy L- Vi är ju förlovade men jag väntar fortfarande på att Peter ska ta steget till giftermål! Men det lär inte bli i år- han tycker det händer så mycket ändå i år, Ebbas födelse, dop, vi måste byta ut bilen, vi ska sälja våran lägenhet och flytta (vi har dock inte hittat rärr objekt ännu att köpa så än så länge bor vi kvar!). Jag vill iallafall att vi gifter oss snart med tanke på Ebba!

Stolt mamma åt Ebba
  • froggyL

Tezz: Vill ni ha ett stort bröllop? Annars kan ni ju göra som vi gjorde.... stack iväg utan folks vetskap och gifte oss utan släkt och vänner. Aldrig ångrat en sekund. Känns skönt att va gifta, äntligen. Vi bestämde oss ihop. Har pratat om det flera gånger. Så nu när Linnea var på väg så var det bara att slå till. Hon låg i magen då... var i somras...

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2