• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • Puma86

FroggyL, Ja vi har köpt en sulky.. köpte den för snart 2 månader sedan säkert hehe.. funkar KANON bra.. han älskar den! E ju roligare att se framåt o allt som händer då när man e ute o går, o han sover gör gott i den me! så smidig o lätt att ha med i bilen oxå.. inget krångel o tar ingen plats!! Finns bild i mitt galleri tror ja allt.. så d e bara o gå in o kolla

Eldfluga, guuud va skönt att d verkar gå så mycket bättre med Oliver.. kul med ett glatt barn för omväxklingens skull som mår bra o trivs med omgivningen!!

Jag helammar fortfarande men försöker vänja Lukas vid ersättning så han kan ta d nu när ja ska försöka sluta amma.. ialf under dagarna.. funderar på om ja ska fortsätta amma på nätterna ialf.. om d nu behövs sen.. förhoppningsvis sover han igenom hela nätterna snart!!

Va d gäller smakisarna så brukar ja ge smakis, sen efter d när han börjar bli hungrig ordentligt så ger ja bröstet då.. d funkar bra för oss!!

Här e en till som väntar på att göbben ska fria o komma till skott med brällopsplaner.. men både ja o han väntar nog tills vi kommit iordning i nya hemmet o i vårat förhållande som ja tror kommer komma på rätt väg när vi väl flyttat, då ja vantrivts som bara den här vi bor nu D påverkar ju nått enormt hur man bor o hur man mår runtomkring...!!

Nu har ja nattat en lessen son som haft väldigt ont i magen ikväll o vaknat till o från hela tiden.. men verkar sova gott nu SÅ nu ska vi lägga oss o kolla film.. som ja kommer somna till.. som alltid haha

Natti natti...

• eldflugan
    froggyL skrev 2008-05-26 21:47:15 följande:
    Eldflugan: tar jag fel eller e inte Oliver född 3 januari? då blir det ju 19 veckor... eller räknar du övertidsveckor också?
    Jo född 3:e, men de e ju v 22 nu, o han är född vecka 1. Så 21 v då.. eller räknar ja helt galet?

Bra o höra om hur ni ger smakisar. Ska testa banan nu, o morot till lunch

Usch Oliver har haft ont i magen inatt, gråtit o vaknat massor, men nu på morgonen kom en jättebajs. Skönt för honom o bli av med det.

Bajsar era med när dom äter?

Froggyl: Min syster gifte sig i hemlighet, o vi vart jättebesvikna som inte fick vara med. Men hon va jättenöjd så man får va glad för hennes skull. Hon var med och hjälpte till på mitt bröllop, hade ju velat göra samma sak för henne. Va de inte trist att inte få några presenter eller bli firad?

Jag blev med uppvaktad av karln på mors dag. Jag älskar att bada badkar, så jag fick spalampor att ha i vattnet (www.smartasaker.se)
    Han sa dock att det kändes konstigt att ge mig en present eftersom jag inte är hans mamma..hehe.

Puma86: Kul att de går så bra o köra sulky. Oliver sitter med framåtvänd i vagen, men i insattsen fortfarande. Skönt o ha den kvar när han vill somna däri tycker jag.

Nähä, nu vill Oliver somna om.. Då får ja äta frukost ifred
  • Roots

Angående smakisar och bestämda tider... osborn brukar vakna kring 9.15 efter sin morgonlur. och då är han jättehungrig. Så jag ammar då och sen 10.30 blir det smakisar och mer bröst. Sen brukar det inte bli något förrän 14. Men jag funderar på framtiden, han kan ju gärna inte få lunch vid 9.15? Eller kanske han klarar sig från morgonen och till 10.30 sen när det blir välling och grejer..? Usch så här nojar jag helat tiden. Känns som jag fått en klock-psykos. Skitjobbigt är det och stressar mig att kolla på tiden hela dagarna...

Annars funkar allt jättebra. Igår satt vi på gräset i parken och kollade på folk. Väldigt spännande. Börjar bli lite coolare nu, så snart blir jag väl en sån där lattemamma jag me... Men till er som hänger hemma mycket; det gör jag också och jag tror det är bra för barnen att ha lugna trygga miljöer för det mesta. Det blir ju lite långtråkigt för en själv men jag brukar lyssna på radio samtidigt för att få ltie vuxeninput.

• Xeni

Ja nu har nog Filemon kommit in i 19veckorsfasen.
    Han är rätt gnällig vilket han annars inte brukar va, och jag får INTE släppa ner honom. Han ska vara på en hela tiden.

• Puma86

Har nog en period gnällig unge hemma me..tror dock att d e tänderna på G.. d e vitt o fint i munnen o format så tänder tittar snart fram.. o herre min skapare va han dregglar o tuggar.. gör ont när han tuggar på mina fingrar ju Så ja hoppas att dom tittar fram snart så han kanske slutar va gnällig på d sättet..

• Roots

Jag har också märkt att Osborn är gnälligare, men kan man vara i nittonveckorsfasen nu fastän han är född 9 januari?
    Annars är det nog tänder, ett finger inne i munnen heeeela tiden. Och massa dregel.

• Yosa

Roots:

Jag har också en förmåga att se mig blind på klockan ibland.

Jag måste fråga er: hur MÅNGA GÅNGER per dag sover era nu? Min Albin är född 25/1och jag har märkt nu i veckan att han oftast bara behöver sova 3 ggr /dag numera. Förut va det 4 ggr/dag. Men han sover bara 20-30 minuter per gång för han sover 9-10 timmar i streck på natten.

• froggyL

Eldflugan: hi hi, du har rätt. Det var jag som tänkte fel. Jag räknade 4 mån x 4 veckor +3 veckor till.
    Ja, jag känner så också, att man vill ha kvar vagnen om de vill somna... men det kanske går bra att sitta upp och sova i sulkyn..puma86?

Roots: Försök att inte hänga upp dig för mycket på klockan. Bara någorlunda, så man vet när de åt senast osv. Osborn säger väl till när han e hungrig, eller? Lunch vid 9 e lite tidigt kanske, men målet efter där kan väl va lunch..? Och visst kan han va i 19 veckorsfasen. man kan räkna med +/- 2 veckor.

Puma86: ja, det gör riktigt ont när de tuggar på en. Tror Linnea får tänder när som helst också. Ser vitare ut för var dag och vasst e det...!

Idag tog jag årets första bad. lite sent för min del, men med en bebis hemma e det väl inte så konstigt. Hon var med under en paraply. Mormor å morfar var där också så jag kunde få bada... 14,5 grader bara...men så länge det e varmt i vattnet så...då går det mesta. Har dock bara provat 8 grader. Nu har jag fått en massa färg också

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Eldflugan: glömde ju svara på frågan om det var trist att inte bli firad å få presenter. Nej, absolut inte. Det kändes ganska skönt faktiskt. Eller jo, presenter e ju alltid kul, men vi fick lite smått ändå av en del i efterhand. Av våra föräldrar tex. SHIT nu när jag tänker på det så är det snart 1 ÅR sen vi gifte oss... 12 juli. Känns ju nästan som igår

Mamma till Linnea 2008-01-04
Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2