• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • vinkelslip

Vi har en Brio Happy och bytte till sittdelen för snart en månad sedan, den har ju fullt liggläge och jag tyckte att liggkorgen började bli lite trång. Dessutom var jag nyfiken på att pröva sittdelen, sen blev det inte att jag bytte tillbaka... Elvis gillar att sitta och titta sig omkring när han är vaken, men jag skulle nog inte välja en vagn utan fullt liggläge än, för de sover ju fortfarande rätt mycket.

Tänkte höra med er vad era småttingar gillar för leksaker nu? Elvis gillar saker som prasslar och låter, men jag tror vi behöver köpa lite nytt.

• Tezz79

En till sak som är bra med min vagn- sittdelen kan man lätt ändra och justera håll på. När de är så små som de är nu vill man ju att de ska sitta mot den som drar vagnen!

Stolt mamma åt Ebba
  • Tezz79

Ebba tycker också om sådant som låter och prasslar t.ex. får man inte hatidningen för sig själv! Hon är också intresserad av böcker, särskilt böcker som är lite mer som aktiveringsleksaker dvs se och känn! Hon tycker om att ta på olika slags etiktter t.ex. har hon en del mjukdjur med etiketter och då ligger hon och pillar på själva etiketten, min mamma köpte en liten fleecefilt med massor av olika etiketter på i olika färger (dock så borde de ha varit i olika material då hade det varit ännu bättre).

Stolt mamma åt Ebba
  • camant

Var på 5-månaderskoll hos BVC, inkl andra vacc-sprutan. Viggo väger nu 7,5 kg och är 67 lång. När hände allt detta...??? Hu, jag tycker nästan det går för fort

Vi har också en Emmaljunga City Cross som vi är mycket nöjda med. Har hittills använt liggdelen, men i helgen ska vi ändra till sittvagn (liggdelen börjar bli trång). Hoppas det ska funka lika bra att sova i den, då vagnen används för i stort sett alla dag-tupplurar.

Vad gäller leksaker så är det precis som ni andra har sagt, det får gärna prassla och bläddras i. Favoriten är prasselböcker och mjuka ledsaker som låter. Har märkt att nu börjar det visa sig lite temprament, om han tappar leksaken och vi inte ploickar upp den så glöms det inte bort utan istället protesteras det betydligt mycket mer än innan

• camant

... glömde en sak angående leksaker: bitleksaker typ bitringar eller andra hårda plastgrejer ligger nu mycket högt på listan, hänger nog ihop med att det är tänder på G. Allt ska gnuggas i munnen så det killar nog rejält.

• Roots

Leksakerna osborn gillar mest är såna där nycklar i flera färger som skramlar och kan tuggas på. Han gillar även papper och han får ett reklamblad att massakrera när jag läser tidningen. Annars grejer som låter och så har jag tagit fram bultbrädan som vi har fått. Han är för liten för att banka men ligger och fingrar och suger på själva brädan. Allt i klara färger. Och tyg! Handdukar och sjalar och sånt. Garnnystan och ballongvispar grejar han också med. Köper inte så mkt utan han får ta vad som finns i lådorna här.

Vi har en gammal emmaljunga classic och nu ska vi åka bort, där finns ingen spjälsäng. Undrar just om han kan ligga skönt i liggdelen en hel natt..? Kan man ha dom på madrass annars tror ni om man lägger kuddar på sidorna? Ska nog ta fram sittdelen och se om den kan ställas ned helt så kanske vi kan ta den. Annars sitter han (han kan sitta!!!) upp i liggdelen när han är vaken. Hänger nästan över kanten för att hinna se allt.

Och igår tog han sina första stapplande krypsteg. Upp på alla fyra några sekunder och typ två steg framåt! jag började gråta.

• froggyL

Roots: Wow, duktig kille! Linnea har bara kommit upp på armbågarna nu iaf, och drar upp knäna under sig å försöker krypa, men nån tendens till att röra sig framåt eller bakåt e det inte.

Leksaker? Hm... prasselböcker, kramdjur som säger TITTUT, mammas gamla bitleksak- en orange "spade" med en målad gubbe på och andra saker som låter, tex babygym.

Ajdå, nu vaknade hon. Får skriva mer en annan gång.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Impala59

Vart på bvc o vaccinerat Elina. Gick bra. Även vägd o mätt....6080gram o 65,5 cm lång.

• The Luckiest

OJ! Jag tror inte Nova har gjort minsta ansats till att krypa. Däremot kan hon sitta, rulla runt åt båda hållen gjorde hon för flera månader sedan men sen när hon väl kunde så var det inte kul längre verkar det som.

Leksaker är det väl dessamma som ni redan har sagt. funderar på en gå-stol när hon blir 6 månader :) kan ju vara kul att sitta i om inte annat

Nova vaccinerades också för några dagar sen. Hon fick feber :/ men det var ju bara en dag.

iförgår skulle jag prova att ge Nova tillägg eftersom jag ska jobba några dagar i slutet av juni plus att jag vill börja dra ner på amningen också! Men hon spydde något så hemskt av den :( är jätterädd att hon har laktos för det var verkligen ingen vanlig kräk utan hela vagnen o hela hennes huvud o hår var fullt, stackarn!

nehe nu ska vi iväg på fika med lite andra mommys o bebbar :)
    hoppas alla har en bra dag.

• Xeni

Vi har en brio duo vi gillar. Sittdelen är isatt då han hatade att ligga! Nu halvsitter han o kikar på allting (så nyfiken)

Leksaker, ja favoriten är en skallra som jag o mina syskon hade när vi var små. Även bitringar och handdukar. Och som nån annan nämde, etiketten!

Roots, ååh va roligt! kryper nästan!!! Filemon har lyft på rumpan och satt upp knäna, men inget kryp ännu, snarare ålar han ibland.
    Och sitta bara väntar jag på! Det går några sekunder, inte längre

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2