• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • The Luckiest

jag har väl kanske 2 kg kvar. tycker dock att dom är omfördelade. dom sk kärlekshandtagen har aldrig funnits på min kropp innan men är nu ett faktum :/ magen är ju en smula skrynklig också men annars tycker jag att det återhämtat sig otroligt fort..

någon som slutat amma? what happened with your boobs?

• Puma86

Impala, Gud jag som letat som en tok efter omlott bodysar men inte hittar i så stora storlekar som Lukas behöver... har bara bodusar med knappar vid halsen!!

• Impala59
    Puma86 skrev 2008-05-20 16:18:13 följande:
    Impala, Gud jag som letat som en tok efter omlott bodysar men inte hittar i så stora storlekar som Lukas behöver... har bara bodusar med knappar vid halsen!!
    kolla på tja....pippilotta.jetshop.se ,småfolk, novastar, cheap monday, Wild babies, babyshop.se busigt.se HejBaby
  • Devania

Är det bara jag som fortfarande är studerande?:P Har inte så mycket kvar, men det ska göras :( Så i slutet av hösten ska jag tillbaka till skolbänken, Alma har dagisplats färdigt och allt är ordnat.. Borde bli färdig förskollärare i maj -09.

Idag har vi köpt lägenhet så sista juni ska vi flytta, ÄNTLIGEN slipper vi härifrån. Ska inte flytta långt borta, men jag har aldrig trivts i denna lya...

Eldflugan: Hoppas att proverna visar något bra! Kramar till er!

• eldflugan

Idag ringde en läkare från Linköping. Hon sa att hon tyckte proverna från i Måndags va bra. För Oliver hade visat spår av förstadier till nya blodkroppar! Tar samma prov på torsdag o visar det samma eller bättre behöver vi inte göra benmärgsprov. Då kanske vi inte får reda på varför han blev sjuk, men det spelar ingen roll så länge han får bli frisk o må bra. Jag ska inte ropa hej innan torsdag, men just nu ser det ljust ut. *Lättad*

Nu har vi varit o sett på Olivers kusins konsert på dagis. Han tyckte de va jättekul o sjunga med.
    Tänk va mycket lättare livet är när man får må bra!

• froggyL

Hej alla! Nu har jag kommit hem från bebisbesöket. Träffade en liten Hugo på 1,5 månad. Linnea tyckte det var jätteroligt. Jag med. Å jag fick jag träffa en gammal vän som jag inte träffat på länge.

Xeni: både postfoto och fujifilm har erbjudanden om gratis bilder, om man blir kund vill säga.

Jag e också utbildad inom media, fast inget jag vill jobba med... eller ja, inte mer än gymnasieutbildning...
    Jag jobbar ju som trafiklärare som sagt var. (skrivit innan) Troligtvis har jag mitt jobb kvar, men det beror lite på hur marknaden ser ut när jag kommer tillbaks. Men jag tror jag satsar på hösten 09 och på hösten e det många som sätter igång med sina körkort i samband med att skolorna börjar. Egentligen känns det lite halvbra jobb att gå tillbaks till, för jag tycker det är ganska mycket faror vi utsätter oss för, och nu blir man ju lite nojjig om nåt skulle hända. Men jag älskar mitt jobb och har svårt att tänka mig nåt annat att jobba med heller... men man får väl räkna med en whiplashskada eller två

Impala59: vikten ja. hm, har tänkt flera dagar i rad nu att jag ska väga mig, men jag har alltid lyckats glömma av det. Annars känns det bra...förutom lite extra mage då, men det får man väl räkna med. Nu ser jag väl snarare "normal" ut. Innan var jag bara smal.

TheLuckiest: Jag slutade amma för en vecka sen typ nu. Min man säger att de är större än de var innan graviditeten. De känns väl ungefär som de har gjort hela tiden senaste månaden när jag ammat och de varit mjuka.

Idag är jag KÄR! Kär i mitt barn. (fast det brukar jag ju va, men ännu mera idag) Hon e så otroligt underbar nu. Ni skulle höra henne. Hon pratar så extremt mycket, dadda och ejje, och prrrrrruuuuttttt med munnen och idag har hon dregglat ännu mera, så nu MÅSTE det va tänder på G. Än har hon inte blivit kinkig iaf. Hoppas jag slipper det. Å hon skrattar större delen av dagen och så hon kiknar när jag hoppar med henne i knät och "hystar" upp henne i luften. Hon e ju 1000ggr bättre än en orgasm   öh, ja det lät ju, men hon e ju så UNDERBAR! jag njuuuuuter

ha en bra kväll!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Devania: vad skönt! Alltid lika kul att få flyttat, men kanske inte själva flytten i sig...

Eldflugan: Vad härligt! Vi hoppas på det bästa!

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Tezz79

Nu behöver jag er hjälp! Ebba ska ju döpas om en månad och hon ska då få två gudföräldrar (eller faddrar som det kallas idag) och jag vill ge dem en gåva som ska vara som ett minne samt något som inte får kosta allt för mycket!

Stolt mamma åt Ebba
  • The Luckiest

froggy: okej =) men tycker du att dom är mer "hängiga"? jag evt att jag inte borde bry mig om sånt men kan inte låta bli.. jag tycker nämligen att när det är nyammat att det ser både mindre ut än innan graviditetn plus lite häng på det.. inge vidare! men men sånna smällar man får ta för något så underbart :)

har också haft en kanondag med nova idag... hon har skrattat högt i flera minuter. tidigare har hon bara skrattat någon enstaka gång så man undrat om man hört rätt.

tezz: oh svårt, har nog inget bra tips men ska fundera

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2