• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • froggyL

E Linnea lik mig, eller vad tycker ni? Iofs vet ni inte hur fadern ser ut, men han blir inte så glad om jag skulle lägga ut honom här... finns en liten bild på min presentationssida...bröllopskortet..
    Mamma till Linnea 2008-01-04
  • froggyL

Oj, glömde skriva, det är jag som e längst uppe till vänster... (o längst till höger)

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • Tezz79

FroggyL- hon är ju jättelik dig som bebis!

Stolt mamma åt Ebba
  • Puma86

En till som känt sig gravid.. lr nja samon har väl mer var inne på att ja var gravid haha.. han har tolkat alla symtom hela dagarna, halsbränna, huvudvärk, IRRITATION på ingenting, illamående m.m.. men ja vet ju att ja inte e gravid... men han va bombsäker.. o han hoppas väl me till en viss del =P.. men så slog vi vad här om dan om ja va gravid lr inte, o ja vann.. en helkropps massage som ja precis fått Den satt inte ALLS fel hihihi

haha men ändå vill sambon tro att d växer ett frö i magen! Så fort vi haft sex så säger han ALLTID efteråt
    - Tänk om d e bebis på G nu
    - Nej älskling d e d inte
    - Men man vet aldrig

haha han e för rolig ibland!!!

• maxen01

Tänkte på det här med att man helst inte vill ge barnen mediciner, träffade en läkare när Noah var förkyld som avdramatiserade allt lite. Hon sa att de flesta barn som tas med tång eller sugklocka ofta får alvedon under första veckan då de kan få ont av klockan eller tången. Och det hade man väl inte gjort om det varit skadligt?
    Sen sa hon också att Nezeril kan man ge 4ggr per dag utan att barnet tar någon som helst skada av det, hon menar att barnet har det så jobbigt av att vara täppt så varför ska man inte hjälpa det om man kan? Man kan ju själv prova att andas genom ett sugrör t.ex.
    Jag snålade mycket när han var förkyld men sen gav jag Nezeril 4ggr per dag. Nu har jag och min ont i halsen och är förkylda, har inte märkt något på Noah ännu men kommer att ge han lite Alvedon om han blir superkinkig och inte äter ordentligt.
    Menar inte att man ska proppa dem fulla med medicin men följer man bara råden på förpackningarna tror jag att det är till hjälp för de små barnen.

• Tezz79

Puma- jag vill inte lägga mig i men jag hoppas ni får hjälp innan det blir ett syskon med tanke på de problem ni har. Om man redan har det tufft och skaffar ett till barn tätt så blir det nog inte bättre utan snarare mycket tuffare och sämre, särskilt för dig som verkar få ta mycket ansvar själv.

Stolt mamma åt Ebba
  • Puma86

The Luckiest, Ja, han har vart inne på den banan redan senda vi kom hem från BB typ haha! Men så tidigt vill ja inte ha barn igen!!
    Vi vill ju ha tätt, men ska ialf vänta tills Lukas fyllt 1 år, sen försöka igen beroende på hur vårat förhållande ser ut då!

Tezz, Jo d e d dels därför ja säger nej, hade vårat förhållande vart bättre o allt hade gått som på räls efter att Lukas kom så hade vi nog redan jobbat på bebis igen...men ja vill oxå ge Lukas min fulla uppmärksamhet ett bra tag innan ja blir gravid igen...
    Men va d gäller ansvaret så har ja inget imot att ta d själv så sett, ja tycker bara d e tråkigt att d ska vara så.. sambon lär ju inte känna sin son när han inte tar sitt ansvar...Sen så vet ja ju att d första året e alltid d jobbigaste.. härdar man bara ut så brukar d återgå till d vanliga + ett barn då... dom som skiljer sig och separerar som småbarnsföräldrar är dom som ger upp.. ja förstår dom faktiskt.. hur mycket energi och kämparglöd som helst har man ju inte.. men ja e inte den som ger upp..
    Jag har i bakhuvudet varje gång vi bråkar att d e så NU.. men fortsätter d sen när d BORDE lägga sig då e d nått som e allvarligt fel mellan oss...

• Roots

Herregud jag blir tokig snart...

Känns som jag inte har något liv förutom att hänga hemma framför teven och datorn (närmare bestämt FL och snacka om barn) när min son sover. Känner att jag behöver skriva en bok, ha en hobby, bygga muskler, sy kläder eller åtminstone prata med nån kompis utan barn ibland.

Vad gör ni andra när ni inte är med bebisen? Känner ni något sånt behov?

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2