• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • Impala59
    Xeni skrev 2008-05-19 13:15:54 följande:
     Några har nämt vad de jobbar med :)Och nån annan nämde att det är lite väl mycket bebis o bebisprat om dagarna. Så här kommer därför en mammafråga.Vad jobbar ni alla med? Har ni jobb att komma tillbaks till efter mammaledigheten?Själv jobbade jag senast som köksbiträde på sjukhuset. Och nej, jag har ingen plats att komma tillbaks till. Innan det har jag alltid vart servitris på olika restauranger (i Göteborg, Trollhättan och Växjö)
    Jag jobbade i hemtjänsten innan jag blev sjukskriven tidigt (v 15eller 16) i graviditeten. Har, vad jag vet, mitt jobb kvar. Men det ska ju tilläggas att jag inte har det minstas lust att jobba igen.(får väl skaffa en till så jag slipper jobba på ett tag, fast nej det blir för tätt) Med Emma ville jag inget hellre än att börja jobba. Hade även då vart hemma väldigt länge.
  • Tezz79

Jag jobbar som sjuksköterska på en kirurgavdelning. Jag har arbetat där i 3 år och haft tjänst i 1,5 år där. Jag hade tänkt börja arbeta timmar för att få lite pengar och spara dagar i höst men nu så kommer jag börja redan i sommar då det behövs folk- jag ska jobba fyra nätter i sommar under två veckor så det är ju inte så jättemycket!

Eldflugan- jag skickar styrkekramar till er och hoppas att allting går bra!

Stolt mamma åt Ebba
  • mysens dagbok

Eldflugan: Lycka till!
    FroggyL: Tack för ditt svar, du verkar vara ett proffs när d gäller ammning:)
    Xeni: Jag jobbar som säljare i en inredningsbutik och har fast tjänst, men till årsskiftet ska butiken upphöra så då har jag inget att gå tillbaka till tyvärr:( Kan väl inte påstå att jag saknar mitt jobb, ellr jo d skulle vara den sociala biten isf, blir lite ensamt här hemma ibland...

• Roots

Jag har hoppat runt på olika tidningar och radiojobb i fem sex år nu. är journalist. inget fast jobb och vet inte om jag orkar in i mediestressen i höst igen... Kanske ska byta bana helt. Försöker hitta ett halvtidsjobb till i september då jag och min förhoppningsvis ska varva föräldraledighet med jobb.

Det var nyttigt att gå in i koma dom här fyra månaderna känner jag och bara fokusera på EN enda sak: bebisen. Ett helt annat tempo. Nu när jag fått sova något bättre så spritter det lite i hjärnan igen, men jag vet inte riktigt var jag ska göra av energin...

• froggyL

suck här skrev man et långt inlägg med en hand å sen blev det fel i postningen å det försvann. skriver ikväll istället när jag kommer hem... ska träffa bebis idag

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • mysens dagbok

FroggyL: Samma hände mig igår:) typiskt!
    Roots: Jag förstår dig, är utbildad inom medie- och kommunikation och tycker att det är väldit kul å intressant, men att jobba i den stressiga samt osäkra miljön är inget för mig nu när man har barn. Vad vill du jobba med stället?

• Xeni

jag fick ett mail om att denna tråden har flyttats.. hm fattar ingenting... Ingen som har märkt att den försvunnit bara va?

va kul o läsa om vad ni har för jobb, känns som vi känner varann ännu mer nu :)
    Och tydligen var det inte bara "stackars lilla jag" som inte hade nåt jobb o gå tillbaks till.

• Puma86

Jag jobbade som personlig assistent/ jourassistent innan ja gick hem med Lukas.. ingen fast tjänst så vet inte än om ja kan komma tillbaka dit.. så d blir nog att söka jobba snart för min del me.. men vi ska flytta snart hoppas jag så får vänta tills d e klart så man vet vart man ska söka jobb..

• vinkelslip

Jag är gymnasielärare i media med fast tjänst, kommer att börja jobba vårterminen 09. Enda nackdelen med jobbet är att jag pendlar ca 4,5 mil.

I söndags gick Elvis namnkalas av stapeln och blev mycket lyckat. Vi började med sommarbuffé, därefter bildspel med fotografier på Elvis och så fick alla gästerna fylla i ett formulär med frågor om Elvis, typ "Vårt första möte", "Vad tror du jag kommer bli när jag blir stor?" etc som han ska få läsa när han blir äldre. Sen var det obligatorisk tårta och presentöppning. Mycket lyckat kalas, även om vi inte hade en sån där kanongenomtänkt och vacker ceremoni a'la Xeni

Annars har han varit lite ängslig och orolig senaste veckan, tror att han haft "19-veckorskris" (för er som läst den tidigare nämnda boken om barns utveckling). Både jag och Elvis pappa tycker dock att det verkar ha vänt nu, han var gladare och nöjdare redan igår. Och idag har Elvis skrattat högt för första gången!

• Impala59
    Jag börjar bli lite halvsåld på detta 70 tals mode på babykläder..... Men det finns ju nästan bara sånna, som jag tycker, dumma bodysar med omlott i stället för knappar i "halsen"

Hur går det med vikten för er? Jag har massor av extra kilon men "bara" 2 envisa kvar ner till vad jag vägde i somras när jag fick mitt härliga + på stickan.
Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2