• Xeni

Vi som knipit färdigt del 2

Del 2 för oss som knep över nyår!
    Nu är våra bebisar runt 3, 4 månader och vi fortsätter att följas åt!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-03 11:57
    Anna Ruffs: 31 December VICTOR
    Camant: 1 Januari VIGGO
    The Luckiest: 1 Januari NOVA
    Blima: 3 Januari ALBAN
    Eldflugan: 3 Januari OLIVER
    FroggyL: 4 Januari LINNÉA
    Muminlina: 3 Januari DORIS
    Puma86: 5 Januari LUKAS
    Sparrisen78: 8 Januari ARVID
    ThePig: 8 Januari ELVIS
    Dubbelmamma: 9 Januari BODIL
    Gulloliver: 9 Januari SAM
    Roots: 9 Januari OSBORN
    Xeni: 9 Januari FILEMON
    Babykaboom: 10 Januari DAISY
    Elliot1: 11 Januari MARIT
    Nightswatch: 11 Januari MINEA
    Tezz79: 11 Januari EBBA
    Devania: 16 Januari ALMA
    Mysens dagbok: 16 Januari LEAH
    Lurvan83: 18 Januari MAX
    Rara tjejen: 18 Januari LIAM
    Vallmor: 18 Januari THEO
    Aelwa: 19 Januari WILTON
    Vallmo78: 19 Januari ELVIRA
    Eirin: 20 Januari VIDAR
    Lajno: 21 januari EMILIA
    Impala59: 23 Februari ELINA
    Yosa: 25 Januari ALBIN
    Maxen01: 27 Januari NOAH

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    Fortsättning på: Vi som ska försöka knipa tills det nya året. www.familjeliv.se/Forum-2-115/m28182284.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 22:47
    OCH: vi som knipit färdigt. www.familjeliv.se/Forum-11-236/m29224829.html

• Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2
  • Muminlina

Roots: Jag är nog alltid med Doris känns det som... Fast jag har ju varit iväg o jobbat några gånger - då ville jag bara hem! När Doris sover försöker jag fixa med sånt jag inte kan eller hinner med när hon är vaken. Går ut med hundarna gör jag väl ibland.
    Jag ska iväg o fika nån gång snart utan Doris, det ska bli lite skönt, fast det är med en gravid kompis så det blir väl en del barnprat
    Jag förstår vad du menar; vissa dagar känns det som om man bara byter blöjor och ammar!! Å då känner jag mig så låst, men det brukar gå över, tack o lov

• Tezz79

Jag har ju tävlat med min hund på rätt så hög nivå (lydnad och bruks) så när jag inte har fullt upp med bebisaktiviteter så försöker jag träna med min hund så mycket som möjligt. Jag spenderar dock också alldeles för mycket tid framför datorn.

Stolt mamma åt Ebba
  • eldflugan

Igår va min man iväg på nått event. Tog längre tid än vad han trodde, så han ska bjuda iväg mig o en kompis på bowling nån kväll medans han är hemma med Oliver

De gånger jag varit barnfri blir det att gå på stan eller fika med någon. Mer hinner man inte ju.
    När tobbe o jag haft barnvakt har de blivit bowling o krogen.
    Vi dricker inte, men gillar att spela lite blackjack
    Sen är vi båda dj´s o älskar musik.

Idag har vi varit på en kompis dop och Oliver va så snäll o glad.
    På måndag hägrar nya prover.

Han vände runt från rygg till mage idag med! Har han gjort nån gång förut med men de va länge sen, skönt att det är tillbaka.
    Nu sover han sött o jag sitter o väntar på att han vill äta snart så man kan slappna av o somna sen med.
    Godnatt på er..

• Devania

Här är en till som kännt sig gravid :D Köpte ett graviditetstest idag till och med. Testade dock negativt, skönt!! Drömde förra natten att jag var gravid och var helt panikslagen när jag vaknade. Litar inte riktigt på mina cerazettepiller eftersom jag hört så många som blivit gravida medans de ätit dem. Vi vill inte ha fler barn förrän jag har gått klart min utbildning och kanske jobbat lite...

• froggyL

Eftersom ni skriver det allihop, så får jag väl också berätta att jag mått illa, men tanken på graviditet slog mig aldrig, för vi har inte ens haft samlag. Jag har inte varit sugen men nu verkar lusten va på tillbakagång

Åhhh bowla, det som e så kul! Satt bara bredvid sist jag var i en bowlinghall... hade då stor mage och ont i ryggen... de kunde nästan ha använt mig som klot istället...

Nu har jag gått igenom alla mina tusentals bilder som jag tagit på Linnea. Och nu har jag ändå sorterat... kom upp i 213 bilder som jag vill ha framkallat... vart ska detta sluta...? hon e ju bara 4,5 månad.

Mamma till Linnea 2008-01-04
  • mysens dagbok

Är inte gravid som tur är:) hade varit lite för tidigt tycker jag, men sambon hoppades på en till.
    Roots: Jag känner igen mig mycket väl, hde just ett sånt samtal med sambon igår då vi bråkade lite, för jag tycker det blir så ensamt och långrandigt ibland. Men det blir väl bättre sen när sambon kan mata oxå:) då blir hon ju inte lika beroende av att jag alltid finns till hands när hon är hungrig. Har inte spenderat så mycket tid utan lillan än, men i fredags var mormor barnvakt när jag åkte å handlade å då satt jag i bilen med vind i håret och spelade hög musik:) underbart!!

En fråga om amning: Jag har haft bra med mjölk hela tiden, men för några dagar sen så har brösten varit väldigt mjuka, känns inte som de fylls som tidigare...I natt matade jag henne vid 02,00 sen sov hon till 07,00 å då var brösten helt slappa, trots att hon inte ätit på flera timmar. Någon mer som varit med om detta, eller vet vad det beror på?

• mysens dagbok

FroggyL. jätte lika:) Har samma problem med framkallning, så svårt att sorteera bort, man vill ju ha alla bilderna.

• Roots

Skönt att det finns folk som känner igen sig. Läste precis en diktsamling, surfar nu efter ny (begagnad) symaskin och ska boka teaterbiljetter till tisdag kväll (kanske något maniskt istället hehe). Nya tag!

Mysens dagbok: Jag har också mjuka bröst i perioder, om det kommer mjölk är det nog inget att oroa sig för. Kan vara så att de producerar precis lagom just nu.

Själv ammar jag inte mellan 19.30 och 06. Osborn sover så bra!! Får ge napp några gånger vid 03, 04 bara. Har hänt två nätter i rad nu och brösten är ändå inte stenhårda.
    Nu vaknar han, hejhopp.

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2