Vi som knipit färdigt del 2
Hej på er, nu har även jag hittat hit, tack för länken Xeni!
Jag sitter inte mycket vid datorn alls längre, men när jag väl gör det kommer jag in hit o läser ikapp, det är så roligt att se vad som händer med alla små!
Här hos oss är allt bara bra, Doris blir 4 månader på lördag, vi var på en extra vägning i veckan och hon väger nu 7 kg och är 67 cm - en långsmal tjej alltså Vi var lite oroliga att hon inte skulle gått upp i vikt som hon skulle för hon har bajsat grönt i två veckor, galla alltså, men det var ingen fara tack o lov, hon följer sin kurva fint. (ett steg över medel med vikten o två steg över med längden )
Det här med att ligga på mage har hon verkligen inte gillat, så vi har varit lite dåliga på att öva på det eftersom hon blev på så dåligt humör, men nu i veckan när vi la henne så verkade hon gilla det! Hon fattade att hon kunde använda armarna så att hon såg bättre och benen spjärnade hon med så att hon sakta men säkert flyttade sig framåt - vi blev jättepaffa! Johan hade ställt en spegel framför henne, så den tittade hon glatt i. Idag har hon legat länge på mage utan att tappa humöret
Annars så har vi nu börjat fundera på att ge börja ge henne lite gröt, hon verkar behöva mer mat nu, hon som sedan en månad gammal inte har ammat mellan 23 o 06 ungefär, vaknar nu o vill äta runt 03 trots att hon får både amning o ersättning när vi lägger oss runt 22-00...
Om ni orkar läsa lite till så kan jag ju säga att vi inte har någon läggrutin här än. Doris är med oss i vardagsrummet tills vi går upp på övervåningen o lägger oss, ofta sover hon i vaggan här nere under kvällen, men idag är hon fortfarande vaken sedan kl 17!! Det är lääänge!!! Hon sov ifs en kvart kanske efter amningen vid 20... ja ja hon är inte så förutsägbar vår lilla prinsessa Jag ska prova o amma henne nu o se om hon somnar av det.
Ha det gott allihop!!!