Inlägg från: Muminlina |Visa alla inlägg
  • Muminlina

Vi som knipit färdigt del 2

Eldfluga: Vad skönt att höra att du är gladare nu Måste ju kännas fantastiskt skönt att ni har fått Oliver under kontroll o att han redan nu visar så tydligt att han mår bättre!!
    Doris är inte det minsta ledsen när hon tjuter, hon tycker det är roligt att låta så där, det är bara mina tinnitus-öron som inte tycker det är lika roligt

Impala: Jag tycker att du är jätteduktig, det måste vara så jobbigt för dig, speciellt eftersom varken sambo eller mamma verkar bry sig om hur du känner. Jag tycker du ska se till att få gå o prata med BVCpsykologen, det är precis sånt som de är till för. Det handlar ju inte bara om varför din tjej gör som hon gör, utan du behöver verktyg för att hantera det. Styrkekramar till dig!!

• Muminlina

Impala: Ja här finns det bvc-psykolog, hon var med på en föräldraträff i höstas o nu i juni ska vi i föräldragruppen träffa henne igen o prata parrelation. Hon sa som avslutning senast, med glimten i ögat: "-Ses vi inte nu så kanske vi ses när ni har två barn, det är då det blir svårt" Så jag tycker du ska fråga din bm om vart du ska ringa. Lycka till!

FroggyL: Jag håller med om man inte vill ge medicin i onödan, hon har inte fått nått än, tänkte att jag ska palla upp huvudändan på sängen i natt.

Intressant att det är så många som känner sig gravida - här är en till. Men jag har inte vågat testa än... Har haft mens 3 ggr redan, fast nu sist så var det bara ett dygn ungefär... Mår illa till o från, men det kanske beror på ammningshormoner o trötthet...

Förövrigt så tror jag att jag ska klippa av mig håret, eller en bra bit iaf - hästsvansen blir ju så tunn så tunn...

• Muminlina

Roots: Jag är nog alltid med Doris känns det som... Fast jag har ju varit iväg o jobbat några gånger - då ville jag bara hem! När Doris sover försöker jag fixa med sånt jag inte kan eller hinner med när hon är vaken. Går ut med hundarna gör jag väl ibland.
    Jag ska iväg o fika nån gång snart utan Doris, det ska bli lite skönt, fast det är med en gravid kompis så det blir väl en del barnprat
    Jag förstår vad du menar; vissa dagar känns det som om man bara byter blöjor och ammar!! Å då känner jag mig så låst, men det brukar gå över, tack o lov

• Muminlina

Ang jobb. Jag är egentligen bibliotekarie men bara efter 2-3 år sprang jag in i den berömda väggen, och har sen dess inte jobbat "på riktigt" känns det som... Jag har de senaste 2 åren jobbat halvtid i en liten garnaffär, jättemysigt, men nu har anställningen precis gått ut så jag är arbetslös. Chefen hoppas hon kan få mig på löneprojekt igen, men jag har kommit på att det borde vara bäst att få ett typ fabriksjobb på helgerna så jag kan vara hemma på veckorna med Doris o Johan tar henne på helgen...
    Oj vad babblar - nu vet ni allt om mig

Eldfluga: Sååå härligt att höra att proverna var bra!!!!

Ang vikten så vägde jag 2 kg mindre på efterkontrollen än innan graviditeten, men jag har ca 25-30 kg som jag dragit på mig sen jag blev sjukskriven, de vill jag gärna ha bort... Snart ska vi börja äta GI här hemma, ska bli gott o bra.

Nu ska jag se på Eurovision Song Contest!

• Muminlina

Impala: Jag tappar määänger med hår Jag hade hyfsat tjockt hår förut, men nu är typ hälften är borta när jag sätter upp en svans... Jag står och drar o drar, det tar aldrig slut! Känns skitläskigt!
    Ska absolut klippa mig snart, tar nog bort en 20 cm iaf - raka mig vågar jag inte för då gör sambon det samma har han sagt

Ang städning så tycks det aldrig vara städat här hemma längre, så fort man är klar på ett ställe så är det rörigt på ett annat - det gör mig galen!!! Jag mår så himla dåligt när det inte är iordning men nu orkar/hinner jag inte hålla efter det som jag önskar, så detta är orsaken till våra dispyter här hemma... Usch! Jag är glad att det inte kommer oväntat besök...

• Muminlina

Här har vi en tjeja till som blivit vaccinerad och tog det mycket bra. Hon fick lite ont på kvällen så hon fick alvedon, och var nästan som vanligt dan efter, sov lite mer bara. Hon väger nu 7900 och är 69,5 cm lång.

Doris har ärvt en gåstol som hon nu gillar att ta sig fram i, hon fattade grejen direkt, men det går ju inte jättefort än. Tänk er själva vilken grej det måste vara, att upprätt kunna förflytta sig och utforska världen när man är van att ligga platt på rygg eller mage!

När det gäller leksaker så är hon en typisk etikett/lapp tjej. Hon kan ligga hur länge som helst o pilla o suga på en lapp på nån leksak. Ska sy en såndär filt med olika lappar tänkte jag...
    Annars så har vi kollat runt lite i affärerna, men just nu tycker jag att de är i nått stadie mellan olika leksaker, de har ju haft gosedjur, prasselsaker o skallror ett tag, o nästa steg bör de kunna sitta upp för att roa sig med, tex pop-up lådor o sånt. Visst kan Doris sitta upp själv nu, men inte tillräckligt bra så att hon samtidigt kan använda sina händer att leka med...
    I måndags var vi på föräldragruppträff, och där sa de att barnen under det första året inte behöver en massa leksaker utan klarar sig bra med det som finns hemma i köksskåpen o dyl, för det är ju sånt som de ska leva med o det är lika intressant för dem att utforska. Så nu är det grytlock som gäller! (tycker pappa när mamma ska sova lite på soffan)

• Muminlina

Glömde ju att skriva att Doris idag för första gången reste sig upp på hela armarna när hon låg på mage! Å sen kom rumpan upp ett par gånger, men inte samtidigt. Hon gillar fortfarande inte att ligga speciellt länge på mage, 10 min max, och rullar inte av sig själv, nångång men det var nog av misstag. Däremot förflyttar hon ju sig, sparkar sig fram, så man vet inte var man har henne riktigt längre Men vi får vara duktigare på att öva magläget...

• Muminlina

Hej i värmen!
    Här är en till som har fått en tand!! Eller början till en iaf, vasst som bara den! Doris tog mitt finger o lixom visade mig i lördags, hon brukar inte stoppa mina fingrar i sin mun, jättepaff blev jag!
    Hon sitter själv nu oxå, fast på hårt underlag får man vara beredd för hon kan ju välta...
    Nog för ikväll, nu måste jag isäng - go natt!

• Muminlina

Angående nattmål, Doris äter gröt mellan 18-20 beroende på hur dagen sett ut, får ersättning när vi lägger oss runt 22-00 och däremellan ammar jag en gång. Sen brukar hon vilja amma nån gång 4-7. Egentligen kanske hon inte behöver ammningen där på kvällen men jag måste amma o hon äter ju glatt, o byter jag ut ersättningen så vill hon amma mycket snabbare, ca 3-4 tim efter vi lagt oss... Jag tycker det är svårt.

Svar på tråden Vi som knipit färdigt del 2